mohamed schreef:Mogen gereformeerde kinderen eigenlijk wel deelnemen aan deze katholieke traditie?
Och.. Maarten Luther is zelfs naar Sint Maarten vernoemd, volgens mij past het prima in de gereformeerde traditie

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Mogen gereformeerde kinderen eigenlijk wel deelnemen aan deze katholieke traditie?
Jvslooten schreef:Och.. Maarten Luther is zelfs naar Sint Maarten vernoemd, volgens mij past het prima in de gereformeerde traditie
mohamed schreef:Wordt Sint Maarten niet in het zuiden gevierd?
mealybug schreef:Ja, aan het strand,
Door nogal domme mensen
http://www.youtube.com/watch?v=SwdVhGhmk7M
meribel schreef:Hier regio den haag wordt het niet gevierd, maar klasgenootjes uit de bollensteek vroeger vierde het wel.
Ik kende het als kind echt niet,
Maar gereformeerden vieren het ook dus,
Gebroederlijk feest dus want de oorsprong zal wel rooms zijn? Ik ben voorstander van snel landelijk in voeren voordat alles halloween is
mohamed schreef:Ik heb al snoep gehaald, als de kinderen niet opschieten is er straks niks meer. Dan zeg ik gewoon dat iemand hen al voor is geweest nadat ze uitgezongen zijn.
Boerin schreef: Wat ben ik blij dat ze het hier niet vieren en de kinderen komen niet deze week, kan ik mooi al hun snoep verorberen. Je brengt me op een idee.
schelpje3 schreef:Iemand vond het blijkbaar nodig om een naald in een doosje smarties te doen.hoorde ik in het nieuws.
Zo overlezend hebben de kinderen het maar druk en is het verwarrend voor hen.
Eerst de straat op met een pompoen en een eng masker op.
Ruim een week later wederom, maar dan met een leuke lampion.
Op school moeten de traktaties verantwoord zijn, geen snoep dus.
Volgende week komt sinterklaas met zwartepieten zonder oorbellen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten