Wilsophie schreef:En kom nu niet aan met de Heilige Geest in de wolk o.i.d. want men kon pas de Heilige Geest ontvangen na de opstanding, hoe vaak is dat nu al niet aangetoond.
Uhm.. nul keer?
Wilsophie schreef:Een babietje is niet wedergeboren en ook niet gelovig.
In veel gevallen niet nee.
Wilsophie schreef:Je mag van jezelf als gelovige niet eens zeggen dat je geheiligd bent in Christus.
Van wie niet? Ik mag dat best zeggen hoor, want ik ben heilig in Hem. Ik heb in mijn ´zware kerk´ ook nog nooit horen zeggen dat ik dat niet zou mogen zeggen, en in de gereformeerde belijdenisgeschriften kom ik juist alleen maar tegen dat ik dat juist wél mag zijn, zelfs móét zijn.
Wilsophie schreef:O ja en de kerk is een organisatie of een instituut en het lichaam van Christus is een organisme. Als er iets over georganiseerd is dan zijn dat de kerken wel met hun kerkenraad en statuten en rangen en standen. Kom op mensen wees eens eerlijk over je eigen club of vereniging of stichting.
De protestante/gereformeerde kerk kent geen rangen en standen anders dan het lichaam en het Hoofd. De kerk kent ook geen statuut want dat hebben alleen verenigingen, maar een kerkorde, waarmee invulling word gegeven aan wat de heilige apostel paulus in bijv. 1 Kor 14:40 bevolen heeft.
Wilsophie schreef:Om maar te zwijgen van de chr. gymvereniging of chr.korfbalclub enz... Geloof je nu echt dat zo een club uit wedergeborene christenen bestaat?
De meeste ongetwijfeld voor een deel.. maar volgens mij heeft dat hier niet mee te maken. Beter maar over zwijgen dus