Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
In iedergeval dermate bijbels dat God het gebed van de doop ontelbare keren heeft willen verhoren toen Hij in genade Zijn kinderen aanzag en door Zijn Heilige Geest in Zijn Zoon Jezus Christus inlijfde, opdat zij met Hem begraven werden in Zijn dood en met Hem mochten opstaan in een nieuw leven.
Nee hoor, die zin heb ik zelf getypt. Inhoud komt wel terug in het doopgebed, en wat dat is dat weet je want daar heb ik je vorige week een PB over gestuurd.Wilsophie schreef:Dit lijkt me een Dordse regel ofzoiets,. Maar waar staat dit in de Bijbel.
ineke-kitty schreef:Rotterdam: " U wilt toch niet met droge ogen beweren dat de kinderdoop gelijk staat aan de machten van de wereld en niet van Christus? "
En de kinderdoop is in ieder geval niet van Christus, want die is heel simpel niet Bijbels.
Bambi schreef:Wat zijn we weer "gezellig" aan het discussiëren.
(Hou nu eens op met dat ge "U". Met U aanspreken, betekent respekt hebben en dat is in deze discussie van alle kanten niet aanwezig.)
Jvslooten schreef:In iedergeval dermate bijbels dat God het gebed van de doop ontelbare keren heeft willen verhoren toen Hij in genade Zijn kinderen aanzag en door Zijn Heilige Geest in Zijn Zoon Jezus Christus inlijfde, opdat zij met Hem begraven werden in Zijn dood en met Hem mochten opstaan in een nieuw leven.
Tegen mij mag je gewoon ´je´ zeggen hoor.. voel je vrijrotterdam schreef:Zozo, ook al kritiek op taalgebruik ?
Ik gebruik "u" omdat ik de leeftijd van de inzenders niet weet.
Sorry hoor - te beleefd is kennelijk ook mogelijk. Dat heet respect.
rotterdam schreef:
Zozo, ook al kritiek op taalgebruik ?
Wat is dit dan weer voor argument? Ik vind het heel, heel jammer dat je zojuist miljoenen duitse burgers tot de hel hebt veroordeeld. Daar ga jij niet over mealybug.mealybug schreef:De miljoenen duitse nazi soldaten waren ook allemaal ''gedoopt'' als baby, dus daar zijn heel veel gebeden beslist niet verhoord.
mealybug schreef:Volgens mij verblijden de engelen zich nog veel meer over...
mealybug schreef:Er is geen aanziens des persoons, integendeel...
Hoe vaak kun je jezelf tegenspreken in één reactie?mealybug schreef:Het is een voorrecht om in een gelovig gezin geboren te worden...
Wilsophie schreef:Dit lijkt me een Dordse regel ofzoiets,. Maar waar staat dit in de Bijbel.
Wat is het gebed van de doop en welke doop.
Waar staat dat God het verhoord heeft.
En was is inlijven binnen dit verband.
En ja de laatste zin gaat over wedergeboorte. Maar is een babietje die gedoopt is wedergeboren?
Bambi schreef:Wat zijn we weer "gezellig" aan het discussiëren.
(Hou nu eens op met dat ge "U". Met U aanspreken, betekent respekt hebben en dat is in deze discussie van alle kanten niet aanwezig.)
rotterdam schreef:Zozo, ook al kritiek op taalgebruik ?
mealybug schreef:Het is een voorrecht om in een gelovig gezin geboren te worden, dat zeker, maar een besprenkelingsritueel wat als genademisddel (sacrament) wordt gezien, is dwaling.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten