Salamander schreef:Ok. Één puntje dan: Ik heb aangegeven in de discussie over de zondvloed dat de regen stopte na 40 dagen. Vervolgens gaan we een welles-nietesspelletje aan over die 150 dagen aan het einde van hoofdstuk 7 en begin hoofdstuk 8. Jij blijft volhouden dat het niet kan kloppen, terwijl het toenemen van water helemaal niet hoeft te betekenen dat het is blijven regenen. Water kan ook op een andere manier toenemen. Dus is het prima verenigbaar. Maar je blijft hangen in hetzelfde punt.
?? Dus omdat ik een ander standpunt heb in de discussie stop je ermee. Ik baseerde me trouwens op de tekst waar staat dat het na 150 dagen stopte met regenen. (gen 8:2)
Ik kan het je wel kwalijk gaan nemen omdat je gewoon niet wilt inzien, maar dat doe ik niet. Ik begrijp er ook geen bal van waar je moeilijk over doet. We zijn het gewoon niet eens. Dat is toch normaal in een discussie?
Als je er zo'n drama van maakt dat ik jouw standpunt niet overneem, kun je beter stoppen met elke discussie.
En ik zie precies hetzelfde terug bij de vogels. Het één moet ik wel lezen in het verband van die 150 dagen en het andere hoef ik ineens niet te lezen in het verband van die reine dieren. Het enige wat ik betoogde was dat mijn uitleg net zo goed mogelijk was. Je bleef echter in je eigen argumenten hangen. Eerlijk gezegd vond ik dat probleem nog groter worden in de voorgaande discussie. Vandaar dat ik nu stopte.
Geen idee wat je nou weer bedoeld. Ik ben het absoluut niet met je eens en daar ga je moeilijk over doen.
Zal ik het nog één keer zeggen?
20 Van alle soorten vogels, van alle soorten vee en van alles wat op de aardbodem rondkruipt, zullen er twee naar je toe komen; die zullen in leven blijven.Dat is in mijn ogen wat anders dan:
en van de vogels weer zeven mannetjes en wijfjes (niets over reine vogels)
Als dat voor jou anders is. Prima. Jij hebt blijkbaar je eigen manier van interpreteren. Best, dan ga ik niet over jou klagen, dus waarom klaag je over mij.
Dat heb ik dan ook helemaal nooit gesteld. Als iemand een jonge-aarde creationist is, verwerpt hij of zij redelijk veel in de wetenschap. lang niet alles. Daarom heb ik gezegd dat de wetenschap door deze creationisten
selectief wordt aanvaard. Ik begin de indruk te krijgen dat je heel slecht leest en erg snel in een slachtofferrol vervalt.
En als ik zeg dat ik het niet van eerlijkheid vindt getuigen dat je niet wilt toegeven dat je vindt dat alles vroeger veel sneller ging, zoals de vorming van de himalaya, dan ga je daar weer zielig over doen. Altijd het slachtoffer.
Creationisten verwerpen de geologie, de paleontologie, de evolutie-biologie, veel van de archeologie, en wat dingetjes in de geneeskunde en de genetica.
Dus vandaar dat ik kwam met woorden als karikatuur en cliché. Een vriend van me is onlangs gepromoveerd en je zou zonder al teveel moeite zijn verhaal prima aan de evolutietheorie kunnen hangen. Gelukkig doen ze dat binnen de wetenschap niet. Het is een totaal losstaand onderzoek, maar ik kan me voorstellen dat je er nog een lichte verdediging uit zou kunnen halen voor de evolutietheorie. Het is alleen jammer dat dat onderzoek alleen niet per se de evolutietheorie ondersteunt, maar andere theorieën ook. Ik hoop dat je met het laatste voorbeeld mijn punt begrijpt. En als ik dus op die manier moet discussiëren dan heb ik er al snel genoeg van.
Nou nee. want ik heb geen flauw idee op welk onderzoek je vriend is gepromoveerd, ik heb geen flauw idee waarom je dat er niet bij vermeld, en als je ervoor kiest om altijd maar ontzettend onduidelijk te zijn, Dan kies ik ervoor om inderdaad deze discussie te stoppen.
De hele afgelopen discussie heb je geweigerd om toe te geven dat volgens jou vroeger alles sneller ging. In plaats daarvan ging je aan het klagen over mijn manier van discussieren. Je wilt niet toegeven dat de himalaya in één jaar is ontstaan, want dan zou je toegeven dat je een deel van de wetenschap afwijst en in in plaats daarvan een vrij vreemde theorie aanhangt.
Je gaat vooral niet in op onderzoek dat verwijst naar het bestaan van volken al heel lang geleden, en vooral niet naar een bestaan van onderzoek naar 100.000 jaar geleden.
En je wilt graag net doen alsof je als creationist wel de wetenschap accepteert. Maar dan alleen als het je zo uitkomt.
Ook gif is geschapen.