Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Memmem » 06 nov 2013 22:33

Jess schreef:Nee hij pusht de jongere kinderen in het gezin wat hun hebben willen, dan koopt hij dat voor hun.
Zogenaamd dan, maar hij wil het gewoon zelf hebben.

Oke, dan heb ik het verkeerd gelezen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 nov 2013 22:55

Jess schreef:Vorig jaar was het ook hier in huis maar ik had er niets van gemerkt. Gewoon goed verstopt. Ergens moest ik wel ontzettend lachen over de effecten die het had, hoe gigantisch het knalde. Hij ging er voorzichtig mee om, stak het aan en rende 100 mtr weg zodat hij het zelf bijna niet zag. Niet dat ik het daarmee goedkeur hoor, zeker niet. We hebben zeker nog meer kinderen en de jongeren probeert hij allemaal te pushen wat hij moet kopen voor hen wat ze leuk vinden. Hij is gewoon dom en doet dom en er is niet tegen in te praten. Hij heeft gelijk.

Nu niet over mij heen vallen dat ik mijn kind dom noem want dat is ook gebleken uit onderzoeken.

Dus, als ik het nu vind gooi ik het in de kliko?

Ach ik zou er gewoon naar kijken. Hij heeft het nu toch al gekocht.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 07 nov 2013 08:56

LOL:
kreeg vandaag te horen dat er een kastje is waar ik niet in mag kijken

weet dus genoeg

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 nov 2013 09:40

Dan nu dus heel goed bedenken hoe je het wilt gaan aanpakken. Hebben jullie ook hulp hiervoor?

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 07 nov 2013 09:45

Ga niet voor een puber die in ontwikkeling is hulp vragen, dit is gewoon iets dat hoort bij de opvoeding. Verder zijn er geen bizarre situaties maar dit is iets waar ik niet zo blij mee ben. Vandaar dat ik jullie reactie vroeg. Als ik dit topic zo doorlees zijn het meestal moeders met jonge kinderen waar puberale zaken niet zo bij spelen. (denk ik)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 nov 2013 09:52

Jess schreef:Ga niet voor een puber die in ontwikkeling is hulp vragen, dit is gewoon iets dat hoort bij de opvoeding. Verder zijn er geen bizarre situaties maar dit is iets waar ik niet zo blij mee ben. Vandaar dat ik jullie reactie vroeg. Als ik dit topic zo doorlees zijn het meestal moeders met jonge kinderen waar puberale zaken niet zo bij spelen. (denk ik)

Nee, maar sommigen hebben wel jongere broers/zussen die ook zo zijn geweest!?

Hoe reageert hij op de gevaren die er zijn?

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 07 nov 2013 10:08

Die zijn er niet voor hem

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 nov 2013 11:15

Jess, ik zou het niet verbieden. Alhoewel dat moeilijk is, hij doet het toch wel. Ik denk dat als je het verbiedt, er constant over begint en hij voelt dat je hem in de gaten houdt, hij alleen maar dwarser erin wordt.
Tjah illegaal vuurwerk...wat zal ik erover zeggen? Ik hou er zelf ook niet van, maar manlief heeft het ook een tijdje gekocht. Het geeft ze gewoon een kik. Hoe harder de knallen hoe leuker het natuurlijk is. Maar ik zag het gevaar en hij niet. Ik vond het ook niet zo tof, maarja.. Af en toe blijven het net kinderen ;)
Hij vertrouwd je nogal dat hij het je heeft verteld. Dat doen ze denk ik niet allemaal. Ik denk dat je daar erg blij mee moet zijn en hij het dus niet stiekem heeft gedaan.
Jij moet een keuze maken wat je wil, maar voor je eigen veiligheid en dat voor je gezin (ja, ik huiver er toch ook altijd wel voor) zou ik het wel in de schuur leggen. En tussen neus en lippen door zou ik wel aan hem vragen of het hier bij blijft, enz... Dat je natuurlijk geen opbergplaats bent voor deze illegale rommel en dat je het er natuurlijk niet mee eens bent! Dat hij in ieder geval wel goed weet hoe je er over denkt. Succes ermee!
Afbeelding

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 nov 2013 13:26

Nou mijn zoontje speelt gelukkig niet met vuurwerkbommen, hoewel een toch wel graag een kinderatoombom wilde voor Sinterklaas. De jongste wilde een playmobil politiepoppetje en toen zag hij Maxima en W.A. als playmobilpoppetjes. Nou die moest ie hebben hoor, hij zit er heel zoet mee te spelen en W.A.'s pet en haar zit nu op Maxima d'r hoofd. Och schattig, de bloemetjes heeft Willem Alexander nou met haar kapsel.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 nov 2013 16:01

Jess schreef:Ga niet voor een puber die in ontwikkeling is hulp vragen, dit is gewoon iets dat hoort bij de opvoeding. Verder zijn er geen bizarre situaties maar dit is iets waar ik niet zo blij mee ben. Vandaar dat ik jullie reactie vroeg. Als ik dit topic zo doorlees zijn het meestal moeders met jonge kinderen waar puberale zaken niet zo bij spelen. (denk ik)

Mijn laatste puber is nu 18 :wink:
Eén van mijn zoons had samen met een vriend vuurwerk gekocht en ze staken dat op 29 of 30 december af. Dat mag dus niet. Ze werden betrapt. De man had behoorlijk intimiderend gedaan, het vuurwerk dat ze in hun tasje hadden, heeft hij afgepakt. Hij schreef voor allebei een bon uit en ze zouden er nog meer van horen.
Hij heeft gebibberd. Want het zou hem veel geld gaan kosten, was hem verteld.
Het plezier was er eigenlijk wel af. Hij heeft nog wel e.e.a. afgestoken om 12 uur middernacht.
De weken verstreken en we hoorden niets meer.
Ik moet je zeggen, dit heeft meer impact gehad dan een preek of een dreiging.
Wij wisten ook niet dat hij vuurwerk ging kopen met die vriend.
Hij heeft het schoorvoetend verteld, omdat hij dacht dat er een bon op de mat zou vallen.
Dus wie dit nu geweest is en van welke instantie? Geen idee.
Ik denk wel dat hij iets ouder was toen, net geen 18 of zo.
Voordien had hij nooit belangstelling ervoor, hij vond het veel te duur en zonde van zn geld.
Jess, ben je het meest bang voor de evt. gevaren of vind je vuurwerk sowieso een verschrikking?
Ik vind het nl. zonde van het geld en van mij mogen ze het vandaag nog afschaffen en één georganiseerde prof. vuurwerkshow geven, desnoods, ik ga niet kijken.
Ik haat vuurwerk.
Ik heb de ernstige gevolgen ervan gezien, met de dood als gevolg! dus is het voor mij verboden gebied.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 nov 2013 17:27

Bij ons was het wel zo als je vuurwerk kocht moest je ook het bedrag wat je daar aan besteedde ook naar een goed doel doen. :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 nov 2013 20:10

niet verbieden dippie?? die rotzooi is levensgevaarlijk! Je moet je kind beschermen voor die gevaren zeg!
Ook al zijn ze puber, zolang ze zelf neit goed de keuzes kunnen maken, moet je toch als ouders nog de verantwoordelijkheid nemen voor je kind!

Zolang hij stiekum is, kan je hem neit vertrouwen! hopelijk valt dat kwartje dat je beter open en eerlijk kan praten met elkaar, en dat je wel wat mag, maar wel met gesprek!

Poeh.. als ik zulke dingen lees kan ik al zooo bang worden soms voor de toekomst.
Laatst gewijzigd door paprikameisje2 op 07 nov 2013 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 07 nov 2013 22:27

Dat van het goede doel had ik ook gezegd maar daar heeft ie lak aan, dat doet ie echt niet.

Hij werkt ontzettend veel, elk vrij uur, moet hij 's middags naar school gaat hij 's morgens werken en dat is echt zwaar/vuil werk.

Ik ben meer bang voor de gevaren, stel dat de boel wel ontploft in zijn handen of wat ook maar momenteel valt er gewoon niet te praten. Voor de politie of wat ook is ie ook niet bang. Hij is echt nergens bang voor, het is misschien tijd dat ie es een keer de verkeerde tegenkomt die iets sterker als hem is...........

Laat ik hem maar opdragen in de handen van onze Hemelse Vader!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 nov 2013 23:08

Idd jess, we bidden mee, sterkte

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 nov 2013 15:37

Sterkte jess, dat lijkt me zo moeilijk!