Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 05 nov 2013 11:30

Ja hoor, je kon erop wachten.
Er was onenigheid bij de leiders van de Doorbrekers. Natuurlijk komt daar uiteindelijk wat uit. Verzoening zou een mogelijkheid zijn, maar kan erg lastig zijn bij gevoelige zaken. Het is nu ook blijkbaar niet gelukt. Nu, dan zijn er gewoon wat mensen leider af, en zoeken ze eventueel een andere gemeente, nu als gewoon lid. Maar nee hoor, natuurlijk niet. Dan begin je gewoon zelf een nieuwe gemeente! Waarom niet. Je hebt toch een ego, of niet soms?!
Het sektarisme ten top. Alleen benoemen we het niet meer zo, want we zijn dit soort zaken gewend en we vinden het gewoon. Bovendien is het niet lief. En het belijden aangaande de kerk? Ach, daar dènken we niet eens aan.

Oud-leiders DoorBrekers gaan verder in Amersfoort
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 05 nov 2013 19:26

Tja, dat is niet best. Toch is het makkelijk wijzen naar die ander... Het gedeelte van de kerk dat wel kerkelijk denkt is ook behoorlijk verdeeld. En daar waar men graag één wil zijn (bijvoorbeeld de PKN) heet men wel één, maar bevinden zware bonders en atheïsten zich onder één kerkelijk dak. Is dat wat?

Ik weet niet waar je thuishoort Boekenlezer, maar met het wijzen wijst er waarschijnlijk ook heel wat naar je eigen kring...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 nov 2013 07:52

Boekenlezer schreef:Ja hoor, je kon erop wachten.
Er was onenigheid bij de leiders van de Doorbrekers. Natuurlijk komt daar uiteindelijk wat uit. Verzoening zou een mogelijkheid zijn, maar kan erg lastig zijn bij gevoelige zaken. Het is nu ook blijkbaar niet gelukt. Nu, dan zijn er gewoon wat mensen leider af, en zoeken ze eventueel een andere gemeente, nu als gewoon lid. Maar nee hoor, natuurlijk niet. Dan begin je gewoon zelf een nieuwe gemeente! Waarom niet. Je hebt toch een ego, of niet soms?!
Het sektarisme ten top. Alleen benoemen we het niet meer zo, want we zijn dit soort zaken gewend en we vinden het gewoon. Bovendien is het niet lief. En het belijden aangaande de kerk? Ach, daar dènken we niet eens aan.

Oud-leiders DoorBrekers gaan verder in Amersfoort

Splitsen en scheuren is al eeuwenlang de modus operandus, en je eigen kerkverband is er ook uit voortgekomen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 nov 2013 08:00

30 jaar geleden nog naar Siberie omdat geloven verboden was, nu naar Siberie omdat je je misdraagt in een kerk.

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... e_1_781506

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 nov 2013 08:05

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 07 nov 2013 12:07

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 07 nov 2013 12:09

mealybug schreef:HEEL opmerkelijke meditatie :
http://www.refdag.nl/kerkplein/meditati ... g_1_781619

Wat een onzinnig betoog. Toch denk ik dat er (stiekum) nog zo gedacht wordt in de uiterste hoeken van de Nederlandse orthodoxie.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 07 nov 2013 12:11

hubert schreef:Wat een onzinnig betoog. Toch denk ik dat er (stiekum) nog zo gedacht wordt in de uiterste hoeken van de Nederlandse orthodoxie.

Ik denk het ook.
Maar wel zeggen dat we geen vervangingsleer meer doen. :roll:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 nov 2013 15:43

hubert schreef:Wat een onzinnig betoog. Toch denk ik dat er (stiekum) nog zo gedacht wordt in de uiterste hoeken van de Nederlandse orthodoxie.

Dat moet wel. Toch bijzonder dat de tijd van slavenhandel, religieuze onderdrukking, discriminatie en kolonieen die met militair geweld op de knieën gedwongen werden zo verheerlijkt wordt in bepaalde kringen. En dan halen ze er God ook nog bij alsof het zo Zijn wens was.....

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 nov 2013 11:34

Wat een onzinnig betoog. Toch denk ik dat er (stiekum) nog zo gedacht wordt in de uiterste hoeken van de Nederlandse orthodoxie.[/quote]

Onzinnig betoog + onzinnige reacties.
Het is geschreven in 1850 - ruim 150 jaar geleden.
Wat denken jullie? Als ze over 150 jaar jullie en mijn reacties lezen? Ik ben bang dat ook wij het predikaat "onzinnig" krijgen.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 08 nov 2013 11:50

Rotterdam
Wat denken jullie? Als ze over 150 jaar jullie en mijn reacties lezen? Ik ben bang dat ook wij het predikaat "onzinnig" krijgen.

Uiteraard. Dan zijn zelfs de refokerken vrijzinnig geworden en is het Koninkrijk Gods een feit!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 nov 2013 12:22

Uiteraard. Dan zijn zelfs de refokerken vrijzinnig geworden en is het Koninkrijk Gods een feit![/quote]

Glazenbol? Koffiedik of profetie?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 nov 2013 18:35

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 nov 2013 19:34

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 nov 2013 21:34

mealybug schreef:https://www.facebook.com/DeadlyPassionMelissaBachman?ref=br_tf

Nogal walgelijk.

Eens, maar ik zag dat dat figuur ook een leeuw had geschoten, mag dat zo maar in Zuid-Afrika?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Archief”