jvslooten
U hebt gehoord dat tegen het voorgeslacht gezegd is: U zult geen overspel plegen.
Maar Ik zeg u dat al wie naar een vrouw kijkt om haar te begeren, in zijn hart al overspel met haar gepleegd heeft.
Blijkbaar heeft het gebod toch meer inhoud dan dat jij lijkt te suggereren.
Nogmaals: dit gebod slaat m.i. niet op deze casus. Ongehuwde mensen die seks met elkaar hebben kunnen per definities geen overspel plegen. Er is nog geen huwelijk gesloten. Volgens mij rek je dit gebod teveel op.
God verbied alle onkuise daden, gebaren, woorden , gedachten, lusten ,en alles wat je daartoe trekken kan. Voor de een zal dit misschien ander dingen inhouden dan de ander, maar de lijn is wel duidelijk volgens mij. Als je samen God wil eren dan ga je niet je best doen om het randje op te zoeken.
Precies, dat ligt voor iedereen anders. In een relatie gaat het om respect en intimiteit. En gedachten kun je nu eenmaal niet stoppen. Ook de zondige niet. Daarvoor is trouwens een oplossing gekomen. Al zijn ze bloedrood, ze worden witter dan witte wol.
Zonden worden niet aangerekend. Liefde overdekt ze als het ware.
Dus: in bed is niets te dol en niemand gaat het wat aan.
Als je God wilt eren dan doe je dat het beste door te genieten van de Schepping, inclusief alle gegeven mogelijkheden voor het bedrijven van liefde, zowel seksueel, als platonisch.
De hindoes hebben dat beter begrepen dan de christenen. Weleens de gebeeldhouwde tempels gezien in Khajuaro in India? Ik wel!