Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

Berichtdoor Bambi » 02 nov 2013 19:41

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 nov 2013 20:02

Bambi schreef:
Luther werd heel vaak geplaagd door demonen.

''Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden''

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 nov 2013 20:12

Yes zo is het !

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2013 20:16

@Mealbug

Amen, dat is de waarheid. Los daarvan gaat satan soms rond als een brullende leeuw en dat is te ervaren soms. Ik denk soms maar zo. Als ik enorm veel strijd heb ben ik wel eens dankbaar, en weet dat ik dus blijkbaar een doel heb waar de duivel me met alle geweld vanaf wil houden. Maar helaas voor hem, heb ik Jezus Christus die alle macht heeft in de hemel en op aarde!!

Zelf merk ik ook regelmatig dat er demonen mn huis in komen, maar als je ze beveelt om te gaan in de Naam van Jezus vertrekken ze, want ze weten dat ze moeten wijken voor Jezus!

Mvg.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 nov 2013 20:26

Interessant stukje folklore gemengd met massahysterie.

Doet me een beetje denken aan een verhaal wat een wat oudere parochiaan me ooit eens vertelde onder het genot van een goed glas bier tijdens een parochiedag. Het verhaal ging over zijn opoe die in de kelder een vat met wijwater had staan. Als het dan onweerde moet het hele huis met wijwater besprenkeld worden om te beschermen tegen de onweer. Vrij onzinnig natuurlijk, maar voor de beste man zal het wel iets geruststellende hebben gehad, een stukje folklore wat waarschijnlijk al generaties in de familie zat.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 nov 2013 21:00

Faramir schreef:Interessant stukje folklore gemengd met massahysterie.

Doet me een beetje denken aan een verhaal wat een wat oudere parochiaan me ooit eens vertelde onder het genot van een goed glas bier tijdens een parochiedag. Het verhaal ging over zijn opoe die in de kelder een vat met wijwater had staan. Als het dan onweerde moet het hele huis met wijwater besprenkeld worden om te beschermen tegen de onweer. Vrij onzinnig natuurlijk, maar voor de beste man zal het wel iets geruststellende hebben gehad, een stukje folklore wat waarschijnlijk al generaties in de familie zat.

Alsof er ook maar enige kracht in dat water zit.
Dat is pas mystieke hekserij.
net als het besprenkelen van metrotunnels door een prietser en dat soort bijgeloof.
of eigenloijk aak al de ''doop'' van een schip met een fles champagne.
Zonde van dat dure vocht.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 nov 2013 21:07

mealybug schreef:Alsof er ook maar enige kracht in dat water zit.

Dat zeg ik.
net als het besprenkelen van metrotunnels door een priester en dat soort bijgeloof.

Van de boor, de boor werd bespregkelt voor het boren van de tunnel. Niet de tunnel. Als je dan ergens mee komt aanzetten zorg dan dat je de feiten op een rijtje hebt.
of eigenloijk aak al de ''doop'' van een schip met een fles champagne.
Zonde van dat dure vocht.

Bocht. Daar doe je niemand echt een plezier mee.

Maar fijn dat je het met me eens bent dat dit hele topic over folklore bijgeloof gecombineerd met massahysterie gaat.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 02 nov 2013 22:22

ineke-kitty schreef:Het is een groot misverstand om alles wat "niet goed" is toe te schrijven aan demonen.

Ik heb 25 jaar deel uitgemaakt van een pinkstergemeente waar men deze leer bracht, en ik heb wel het e.a. gezien mag ik wel stellen, dat er bij gelovigen demonen werden uitgedreven die er gewoon niet waren. Zeer on-bijbelse praktijken.

Ik weet nu, na me 15 jaar geleden losgemaakt te hebben van deze extreme leer, dat op het moment van wedergeboorte/bekering de satan absoluut geen recht heeft om "bezit" te nemen van de gelovige In Christus Jezus.
Christus heeft ons VRIJGEKOCHT van de slavernij van de satan.
de satan heeft GEEN recht meer om via zijn "personeel" [lees demonen] een kind van God "lastig" te vallen.

Sterker nog, wij zouden geen enkele aandacht aan dergelijke zaken besteden.
De satan is overwonnen sinds de opstanding van Christus Jezus. punt uit.

Je zit er absoluut naast!
Er zijn 2 mogelijkheden, het is van God, of het is van de duivel, anders niet.
Verder merk ik op dat jij geen last van de duivel heb? of begrijp ik het niet goed.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Berichtdoor Bambi » 02 nov 2013 22:27

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 nov 2013 23:11

Bambi schreef:Daar heb je gelijk in Teus.
Spurgeon zegt ook, dat je je pas zorgen moet gaan maken, als je geen last hebt van demonische aanvallen.

Dit kàn niet waar zijn. Als ik een boekje erbij haal word ik verketterd en hier haalt men Spurgeon erbij.
Ik ga me echt zorgen maken want ik heb geen last van demonische aanvallen. :-oo
Lieve help. Wat moeten ongelovige wel niet denken van deze nonsens.
Als ik dat allemaal zou lezen....geef mijn portie maar aan fikkie dan.

Mensen luister goed.... wij zijn verlost en God heeft ons welgedaan. Wij zijn Koningskinderen en ons leven is verborgen met Christus bij God. Ga elkaar geen hysterie aanpraten en angst!!
Wij zijn opnieuw geboren en en wij hebben niets met demonen te maken, het zijn notabene de laagste geesten. Ze zijn stom, zegt de Bijbel en kunnen niets uit zich zelf, ze hebben een lichaam nodig om zich te manifesteren.
Varkens bij voorkeur. Wel nogmaals ik leen me niet uit aan welke lage geest danook.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 nov 2013 23:27

Ik denk niet dat Spurgeon dit zo heeft gezegd. Maar ik kan het niet controleren.
Als je niet gelooft dat je in de Here Jezus geborgen bent en bevrijd van de machten van de duisternis en je geeft ze zoveel aandacht, dan vind ik dat geen Godzaliglijk Leven.
Ik ben dus blij dat ik geen last hebt van al die duisternis. Hij leidt mij aan rustige wateren en daar mag ik van getuigen.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2013 23:33

@Willsophie

Je verspreid leugens dat kinderen van God geen last kunnen hebben van demonen, want dat kan wel degelijk!

Mvg.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 nov 2013 23:40

xsidd schreef:@Willsophie

Je verspreid leugens dat kinderen van God geen last kunnen hebben van demonen, want dat kan wel degelijk!

Mvg.

Ik ben blij dat ik een andere geloofsbeleving heb als Zijn eigendom, maar ik neem het je niet kwalijk en Bambi ook niet, het is triest dat gelovigen zo door het leven moeten.
En dat blijkbaar zien als een toetsing voor een Godzalig of Godvrezend leven.
Hoe meer aanvallen zeg je dan hoe beter ik met de Here Jezus leef? Want dat lees ik erin.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 nov 2013 23:45

Bambi schreef:Als je nu zo graag op ieder topic je stempel wil drukken, zeg dan voor de verandering eens iets zinnigs.
Doe dan gewoon net alsof je ècht verstand hebt, van Christelijke zaken.

Misschien heb ik geen verstand van dit soort "christelijke zaken" en ik hou het graag zo. Demonie is niet mijn favoriete onderwerp .....en die stempel? ...Ach ik noem het tegengas.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 02 nov 2013 23:48

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”