Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:
Luther werd heel vaak geplaagd door demonen.
Faramir schreef:Interessant stukje folklore gemengd met massahysterie.
Doet me een beetje denken aan een verhaal wat een wat oudere parochiaan me ooit eens vertelde onder het genot van een goed glas bier tijdens een parochiedag. Het verhaal ging over zijn opoe die in de kelder een vat met wijwater had staan. Als het dan onweerde moet het hele huis met wijwater besprenkeld worden om te beschermen tegen de onweer. Vrij onzinnig natuurlijk, maar voor de beste man zal het wel iets geruststellende hebben gehad, een stukje folklore wat waarschijnlijk al generaties in de familie zat.
mealybug schreef:Alsof er ook maar enige kracht in dat water zit.
net als het besprenkelen van metrotunnels door een priester en dat soort bijgeloof.
of eigenloijk aak al de ''doop'' van een schip met een fles champagne.
Zonde van dat dure vocht.
ineke-kitty schreef:Het is een groot misverstand om alles wat "niet goed" is toe te schrijven aan demonen.
Ik heb 25 jaar deel uitgemaakt van een pinkstergemeente waar men deze leer bracht, en ik heb wel het e.a. gezien mag ik wel stellen, dat er bij gelovigen demonen werden uitgedreven die er gewoon niet waren. Zeer on-bijbelse praktijken.
Ik weet nu, na me 15 jaar geleden losgemaakt te hebben van deze extreme leer, dat op het moment van wedergeboorte/bekering de satan absoluut geen recht heeft om "bezit" te nemen van de gelovige In Christus Jezus.
Christus heeft ons VRIJGEKOCHT van de slavernij van de satan.
de satan heeft GEEN recht meer om via zijn "personeel" [lees demonen] een kind van God "lastig" te vallen.
Sterker nog, wij zouden geen enkele aandacht aan dergelijke zaken besteden.
De satan is overwonnen sinds de opstanding van Christus Jezus. punt uit.
Bambi schreef:Daar heb je gelijk in Teus.
Spurgeon zegt ook, dat je je pas zorgen moet gaan maken, als je geen last hebt van demonische aanvallen.
xsidd schreef:@Willsophie
Je verspreid leugens dat kinderen van God geen last kunnen hebben van demonen, want dat kan wel degelijk!
Mvg.
Bambi schreef:Als je nu zo graag op ieder topic je stempel wil drukken, zeg dan voor de verandering eens iets zinnigs.
Doe dan gewoon net alsof je ècht verstand hebt, van Christelijke zaken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten