Moderator: Moderafo's
Dan is mijn eerste vraag, is de God in bijvoorbeeld Evangelische gemeenten, de Zelfde als die in reformatorische kerken verondersteld wordt te heersen?
Dus, dient links dezelfde God als rechts?
Zo ja, als Hij de zelfde is, waarom hebben velen dan commentaar op Zijn manier van werken in vrijere gemeenten? Want als Hij de zelfde is, waarom zijn velen dan niet blij dat Hij ook onder anderen, zij het op een andere manier, werkt?
Zo nee, dan valt er niet op hetzelfde niveau te discussieren, omdat beide groepen voor iets heel anders staan.
Ik vraag me dus echt af, hebben alle christenen de zelfde God? En wat zijn daarvan de consequenties t.o.v. verdraagzaamheid en bemoeienis?
Vrouwe Justitia schreef:@ Hijwel: ok, duidelijk... Ik dacht ook niet dat jij erg onverdraagzaam was t.o.v. andersdenkenden.
Maar waarom zou die God dezelfde zijn?
Elke godsdienst heeft overeenkomsten, sommigen zelfs veel, maar daarom is het nog niet hetzelfde.
Zodra er een totaal ander godsbesef in het spel is, is het dan nog hetzelfde..?
Vrouwe Justitia schreef:Het is niet zo dat je in andere godsdiensten kracht uit jezelf moet halen. Boeddhisme natuurlijk wel heel sterk.
Maar het lijkt me niet logisch dat twee godsdiensten hetzelfde zijn omdat ze een kenmerk gemeen hebben.
Hij is toch duidelijk verschillend in verschillende kerken?
Dan is mijn eerste vraag, is de God in bijvoorbeeld Evangelische gemeenten, de Zelfde als die in reformatorische kerken verondersteld wordt te heersen?
(...)
Maar het lijkt me niet logisch dat twee godsdiensten hetzelfde zijn omdat ze een kenmerk gemeen hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten