Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Duschka
Luitenant
Luitenant

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 18 okt 2013 16:50

@Lammetje
Beterschap met je kleine mannetje!

Co-sleeper scheelt idd.
Klinkt gek natuurlijk, want ik hoefde alleen maar op te staan en één voetstap te zetten, maar als je dat zo'n keer of vier à vijf per nacht moet doen (tien als je 't terugleggen meetelt) dan hakt dat er heel erg in.
Bovendien heeft de co-sleeper een goed matrasje, dus voor DL ook beter :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 okt 2013 14:25

Pffff wat een geluk hebben wij dan toch elke baby weer. Vannacht, dus de 6e nacht kwam meneertje om 23:00, 2:30, 6:00 en zo de dag verder 10:00 en 14:00 uur. Dus al zo ongeveer om de 4 uur. Hopelijk gaat ie heel snel de hele nacht door en komt ie dan overdag om de 3 uur is dat niet zo erg. Hij groeit overigens als een tierelier dus geen stille hongerlijder. Voor als er iemand ongerust is of ie wel genoeg voeding binnen krijgt op deze manier 8)

Ik vind de overgang van 3 naar 4 ook al behoorlijk pittig, het lijkt nu al of Thirsa van ruim 2 door heeft dat ik geen kant uit kan als ik zit te voeden, draakje :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 okt 2013 18:41

Lekker hoor Jamillah, gefeliciteerd trouwens. :)

Mijn meid van 7 weken sliep gister om 22u,
en ik heb haar wakker gemaakt om 07.30.

Weet ook niet wat ik mee maak zeg. :shock:

Lammetje, vervelend dat hij de mazelen heeft, beterschap!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 okt 2013 10:25

Lekker toch, geniet er maar van hoor! gefeliciteerd nog!!

Hier vannacht slecht geslapen, bv mocht niet meer van mij. Dat heb ik geweten, wat was hij boos!! Kijken hoe het de komende nacht gaat! Te bedenken dat hij bij oma gewoon doorslaapt de hele nacht, dat moet hij thuis ook maar laten zien 8-[

1 groot voordeel van de borstvoeding nu, hij is door de mazelen heen gefietst! Geen hoge koorts, weinig uitslag. De waterpokken vorig jaar was ook al zo goed te doen. Wat dat betreft wil ik nog wel even door voeden :wink:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 nov 2013 13:54

Hebben jullie ook gehad dat je kind maar aan 1 kant wilde drinken? Zo ja, wat deden jullie eraan? Tegen ons is verteld dat hij toch echt beide kanten moet drinken per voeding.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 nov 2013 14:08

Wat bedoel je met 'maar 1 kant drinken?'; is dat maar 1 borst per voeding of altijd dezelfde borst en de andere borst niet willen?

Onze dochter wilde altijd maar 1 borst en de andere borst weigerde zij pertinent. Na een maand betekende dat al 3 keer borstontsteking en ben ik gestopt met de bv. Later bleek dat zij haar hoofd niet kon draaien ( waarschijnlijk door de heftige bevalling) en een voorkeurshouding had. Door een osteopaat/manueel therapeut is toen wat aan haar nekje gedaan.

De andere optie ( 1 borst per voeding drinken) heb ik de laatste keer gehad. Hij had de eerste 8 weken genoeg aan 1 borst. Daarna merkte ik dat hij meer honger kreeg en bood ik beide aan. Meestal drinkt hij trouwens de eerste 2 voedingen op een dag nog steeds 'maar' 1 borst en de rest van de voedingen beide.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 01 nov 2013 14:38

Hier in het begin 2 borsten/keer, inmiddels wil ze er maar 1 (ze is nu bijna 6 weken), dan heeft ze gewoon genoeg, een enkele keer nog een paar slokken aan de andere kant, maar meestal niet.
Twee per keer hoeft dus echt niet persé, als je je kindje maar de andere kant geeft bij de volgende voeding. En je merkt het vanzelf als hij niet meer genoeg heeft aan één borst.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 01 nov 2013 14:58

johannes1 schreef:Hebben jullie ook gehad dat je kind maar aan 1 kant wilde drinken? Zo ja, wat deden jullie eraan? Tegen ons is verteld dat hij toch echt beide kanten moet drinken per voeding.

Tegen mij zei de LK dat dit vooral in de kraamperiode wordt geadviseerd om de productie goed op gang te krijgen, maar dat het later beslist niet meer nodig is, zeker als je kindje daar geen behoefte aan heeft.
DL drinkt hier altijd maar één kantje per voeding en dat gaat prima :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2013 15:50

Hier in de 1e week wel allebei de borsten gegeven. Daarna altijd 1 kant (om en om).

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 nov 2013 16:17

Evelien schreef:Hier in de 1e week wel allebei de borsten gegeven. Daarna altijd 1 kant (om en om).

Was dat omdat je kind niet 2 kanten wilde drinken?

Is er iemand overigens bekend met het feit dat als bij een ouder kind (die flesvoeding) heeft gehad een koe melk allergie is en bij het tweede kind met borstvoeding misschien ook. Wij hebben gehoord dat allergieën met borstvoeding nihil is, maar toch hebben we het idee dat ook ons 2e kind een koe melk allergie heeft. Zelfde symptomen als bij de eerste.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 01 nov 2013 16:22

Dat kan zeker wel, allergisch voor borstvoeding! Je vrouw (?) kan zelf uitproberen door een weekje melk uit haar voeding te schrappen. Als het melkallergie is, merk je dat dan waarschijnlijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2013 16:24

Dat kwam omdat ik veel voeding had. Hij had genoeg aan 1 borst, heeft er ook nooit onder geleden :wink:

Geen idee, die van ons heeft niet veel koemelk binnen gekregen. En net wat Cornelia ook zegt, je vrouw een tijdje geen koemelkproducten nuttigen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 02 nov 2013 14:30

cornelia77 schreef:Dat kan zeker wel, allergisch voor borstvoeding! Je vrouw (?) kan zelf uitproberen door een weekje melk uit haar voeding te schrappen. Als het melkallergie is, merk je dat dan waarschijnlijk.

He bah, dachten we er eindelijk van af te zijn. Heeft de tweede het misschien ook nog. We gaan het in ieder geval een weekje proberen.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 02 nov 2013 14:36

johannes1 schreef: Wij hebben gehoord dat allergieën met borstvoeding nihil is, maar toch hebben we het idee dat ook ons 2e kind een koe melk allergie heeft. Zelfde symptomen als bij de eerste.

Kan zeker hoor!
Maar als je echt wilt weten of je baby last heeft van KMA, dan is een weekje koemelkvrij niet voldoende.
Het duurt heel lang voordat dit uit je lichaam is verdwenen. Hier een baby die ook behoorlijke voedselovergevoeligheid heeft. Pas na een paar weken tot een maand strikt dieet kun je dat echt goed beoordelen en koemelk zit ook veel verborgen in kant-en-klaarproducten, dus dan goed de etiketten lezen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 nov 2013 15:21

johannes1 schreef:Hebben jullie ook gehad dat je kind maar aan 1 kant wilde drinken? Zo ja, wat deden jullie eraan? Tegen ons is verteld dat hij toch echt beide kanten moet drinken per voeding.

Ik heb Matteo bijna anderhalf jaar lang gevoed met 1 borst. Hij weigerde standaard de linkerborst. Dus altijd alleen maar met rechts gevoed

Terug naar “Archief”