Moderator: Moderafo's
elbert schreef:De Bijbel spreekt expliciet maar over 1 bedeling (en 2 als je de periode voor Christus als een andere bedeling ziet). Voor andere bedelingen moet je zelf je theorie opzetten.
Maar wat heeft dat met opwekking te maken? Niets.
De bedelingenleer bepaalt wat je over opwekking zegt. Dat is een rigide manier van denken: je denkkader wordt erdoor ingeperkt i.p.v. verruimd.
Arco schreef:Een vraag over opwekking:
Is er een sleutel te vinden waardoor een opwekking plaatsvindt?
Natuurlijk gaat het erom dat de Heilige Geest, in opdracht, een opwekking doet plaatsvinden. Maar waar mijn vraag op doelt is, als we kijken naar plaatsgevonden opwekkingen. Is er een wortel/oorzaak te vinden waardoor een opwekking volgt?
Marnix schreef:Kort gezegd vindt een opwekking alleen plaats als men terugkeert naar het Woord, naar wat God van mensen vraagt.... en mensen daar ook naar willen handelen. Verandering in vormen gaan soms daarmee gepaard maar zijn op zich geen oorzaak voor een opwekking.
Wilsophie schreef:Spreekt de Bijbel dan niet gewoon van "bekering" of tot geloof komen of buigen voor Zijn Naam....
Verandering in vormen begrijp ik niet, die uitdrukking ken ik uit een lied wat zegt : "Vroeger vast in vormen, maar nu volkomen vrij".
Wauw, lijkt wel een opwekking!Wilsophie schreef:Ik krijg net het verheugende bericht binnen via het blad "uitdaging"dat om de 10 dagen er een evangelische gemeente gesticht wordt in Frankrijk, ik heb er vorige jaar één bezocht in Toulouse en dat was heel fijn !!
Wilsophie schreef:Ik maak me geen illusie want een gemeente stichten is nog geen opwekking.
Prof Dr. Cees Hamelink zegt dat: " er nog nooit zo ontzettend gelogen is in media en in de samenleving als nu.
Het is de smeerolie van maatschappelijke relaties.
De moderne technologie maakt het ons steeds makkelijker om leugenachtig te zij en internet zoals you tube Boerin is daar het uitgelezen medium voor, je hoeft geen bronnen te vermelden en kunt je identiteit volledig verhullen".
einde citaat.
Ik bedoel maar.
Jvslooten schreef:@boerin
Volgens dit (http://youtu.be/dhx35L_lOD8) filmpje wel. Even een vraag trouwens in het algemeen.. wat vinden jullie van dit soort filmpjes? Ik ben nieuwsgierig.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 20 gasten