Verlangen naar de Heere Jezus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Verlangen naar de Heere Jezus

Berichtdoor Wilsophie » 21 okt 2013 09:31

Het spreken door Zijn Woord is voor mij ook persoonlijk, maar ik sta niet centraal, het gaat om Hem en niet om mij, dat bedoelde ik te zeggen en ik ken geen andere geloofsbeleving dan door het Woord wat Hij spreekt en waarin Hij alles heeft geopenbaard.
Ik zie God niet in mijn dromen en de Here Jezus fluistert niet iets in mijn oor. En de Heilige Geest helpt me niet bij het oversteken. Ik hoop dat je me begrijpt.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 21 okt 2013 18:33

Mooi topic Teus.

Ik heb dalen en pieken gehad een aantal jaren geleden leefde ik op een wolk en dacht ik er hetzelfde over als jij.
Echter ik was er nog niet klaar voor, nog niet echt bekeerd zeg maar en deed vaak nog dingen die niet door de beugel konden.

Nu is het anders bevestiging uit zijn Woord krijgen wat is dat mooi, van zonden vrijgekocht.
Natuurlijk nog steeds aanvechtingen als die aartsleugenaar weer eens langs komt.

Het is nu anders, niemand rooft mij meer uit Zijn hand.
God heeft een plan met mij, en Hij gebruikt mij voor familie en vrienden.
Getuigen van Zijn onmetelijke liefde
In Hem zijn we meer dan overwinnaars en wijzen naar Hem.
Hij is alle eer en glorie!!!

Wat is het mooi en herkenbaar als je het mag zien gebeuren bij familie, vrienden of je eigen gezin.
Wat een geschenk is het als naar bed gaat en je mag je vrouw in gebed op haar knieën zien voor onze Koning.
Dat was vroeger anders en het maakt je klein en nietig en verschrikkelijk dankbaar waarom ik? Waarom wij ?

Wat is het heerlijk als we eeuwigd rust mogen in gaan.
dit is dan zo mooi lied
Gr Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 21 okt 2013 21:06

Dank je Byte, prijs God daarvoor. Wist je dat ik zo blij word als ik weer lees dat iemand die rijkdom, de Genade, door de Liefde van de Allerhoogste heeft ontvangen en de blijdschap tussen de regels lees, geweldig gewoon, ook van de anderen. Ik ben van mening dat dit de Gemeenschap der Heiligen is. Ik dank God voor jou. Wat een Rijkdom!

Inderdaad van zonden vrijgekocht, onze Heiland heeft ze voor ons achter gelaten aan het kruis. Ik dank God zo vaak dat ik me zo vrij mag voelen, Heb je ook wel eens dat je het uit wil schreeuwen “Ik weet dat mijn Verlosser leeft”?

Ja satan blijft actief, in de wereld loopt het wel zoals hij wil maar met ons is hij druk. Maar als wij s’morgens wakker worden is hij chagrijnig en denkt daar heb je ze weer, maar we zijn overwinnaar in Jezus Christus onze Heiland.

Waarom ik, waarom wij? Ik moet dan aan het lied van Joh de Heer denken: “Ik weet niet waarom Gods gena aan mij ook werd betoond” Ik zing het vaak.
Het maakt je zeker intens dankbaar, ik heb wel eens gehad dat ik de hele dag zo verblijd was in Hem voor wat Hij voor me gedaan had, je loopt bijna te huppelen, dat ik Hem ineens ging danken en allen maar zei, “Dank U wel Heere Jezus”, alleen maar dat, en dan giet Hij je helemaal vol met Zijn Liefde en kan het niet meer baas, dan is er een connectie, het verheugt Hem en Hij betaald gelijk uit. Dit wil ik altijd, daarom wil ik naar Hem toe, in Zijn Liefde Hem Loven en Prijzen en alle Eer toebrengen voor alles wat Hij voor me gedaan heeft, nu doet en voorbereidt heeft. Hij is mijn Allerliefste, ik zeg wel eens tegen mijn vrouw “ik hou op Een na het meeste van jou”, dan zegt zij “dat is andersom ook”, mooi hé Byte, wij zijn zo gelukkig we hebben het regelmatig over Ons drieën.

Je lied, de link die je meegaf is zeker mooi zing hem ook vaak in het Nederlands, Als je het zingt is het net of er aan je getrokken wordt hè, of geduwd, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
Gr, Teus,
in Christus verbonden.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 21 okt 2013 22:52

Verlangen
"Mijn ziel dorst naar God,
naar de levende God.
Wanneer zal ik binnengaan
om voor Gods aangezicht te verschijnen?
Ik zal Hem loven
voor de volkomen verlossing van Zijn aangezicht.
De HEERE zal overdag Zijn goedertierenheid gebieden;
's nachts zal Zijn lied bij mij zijn,
een gebed tot de God van mijn leven.
Ik zal Hem loven;
Hij is de volkomen verlossing van mijn aangezicht en mijn God
."

(Uit: Psalm 42)

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 22 okt 2013 18:42

Dankbaarheid Teus ( en overige broeders en zusters) er rest slechts dankbaarheid....
Het is zo ongelofelijk, heb er al vaker over met anderen je krijgt het niet stuk.

Ik schiet bijna altijd vol, als ik mag getuigen niet van verdriet maar omdat ik overloop van emotie.
Liederen die me raken , teksten die zo klip en klaar zijn.

Bij mij mogen mijn kinderen om de beurt danken aan tafel, en dan is het zo mooi om te horen van je jongste zoon in het dankgebed "Dank u wel voor het eten en drinken en we danken dat we uit Uw Woord mochten lezen"

Of mijn dochter die zojuist vroeg mag ik de bijbel meenemen ik wil hem even lezen op de wc.
Och ook nu ik dit typ schiet al bijna vol :D

Aangezien bij mij muziek emotie is heb ik ook hier een lied bij wat ik vaak luister en dan uit volle borst mee zing.
Met name het stuk van af min 1.55 Hij is mijn God en Zijn Waarheid houd eeuwig stand.

Juicht , want Jezus is Heer !

Gr Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 22 okt 2013 18:57

Soms is het leven mooi en goed, en dicht bij Hem zal het nog beter zijn!

Soms kwelt de oude mens (of het vlees zo je wilt) en brandt het verlangen om ontbonden en met Christus te zijn.

Soms is alles dor en doods en is mijn verlangen kwijnend. Hij, Hij bidt: Vader, ik wil dat die bij Mij zijn die Gij Mij gegeven hebt.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 22 okt 2013 23:23

nou werd ik getroffen door de titel van dit topic, daarom ben ik hier even.
Leuke titel, zouden ze op facebook zeggen; je weet wel; duimpje omhoog.

Ja, zeg ik dan, we zijn allemaal anders en hebben allemaal zo onze eigen beleving met het geloof en onze geloofsverwachting. Ik werd wel blij van jouw getuigenis hoor Teus; echt iemand die in z’n eerste liefde verkeert en dat al jarenlang vast weet te houden, denk ik dan.

Zelf heb ik dat niet zo sterk hoor, maar ik geniet wel van jouw heerlijke verwachtingen.
Eigenlijk kan ik van mezelf helemaal geen krachtdadige bekering noemen.
Ik vind dat ik een beetje christelijk ben geboren uit een zeer gelovige moeder. En als klein kind beleefde ik al soms dat het heel licht in m’n kamertje was en alles grote vrede.

Later heb ik daaraan best schade berokkend met fout gedrag, herinner ik mij. Maar dan werd ik automatisch ongelukkig en rende weer gauw terug naar de Heere, want buiten hem is het vreselijk, koud en eng. Daar missen we onze bestemming en ons doel.
En nog wel beleef ik de Heere soms verder weg dan gewoonlijk. Maar dan weet ik dat Hij niet ver weg is, dat kan Hij m.i. helemaal niet, maar ikzelf. Nou daar heb ik dan wel weer werk aan, omdat ik wellicht de Heilige Geest heb weerstaan en mij beter voor Hem open moet stellen. Zo leef ik niet altijd op de toppen van m’n geloof hoor, maar ben eigenlijk wel altijd gelukkig in de Heer en beleef eigenlijk altijd Zijn goedertierenheden!

Zal ik eens een leuke vertellen?: mijn moeder had eens een persoonlijke zichtbare en hoorbare ontmoeting met de Heere Jezus; prachtig, heerlijk en vol liefde was Hij. Ze was toen best erg ziek, maar na die ontmoeting uiteraard ook gelijk helemaal beter. Ook zei Hij heerlijke dingen tegen haar, welke ze nooit meer vergeten is.
Jaren later vond mijn broer die woorden letterlijk terug in Jesaja 60, de laatste verzen. Dat schijnt in bevindelijke kring een teken van echtheid te zijn, omdat de duivel zich ook voor kan doen als engel des lichts.
We zijn nu al weer ruim 60 jaar verder, Moeke is al jaren in heerlijkheid opgenomen, maar de beloften toen verkregen, werken nog steeds uit in het nageslacht. Leuk hè?! Zo reëel is onze God, zo echt, zo puur, zo dicht bij en zo heerlijk.

Zielig voor die rare Dick Swaab hè? Ik kwam die arme man vandaag weer in de krant tegen.
Buiten onze hersenen bestaan we niet, denkt hij, laat staan God. Hij is hersenchirurg.
Nou onze zoon heeft onlangs nog een zware hersenoperatie ondergaan. Ongelofelijk hoe de Heere God in die operatie mee is gekomen en Zijn vooraf gedane belofte waar maakt! Lof, dank eer en aanbidding zij die hoogste Majesteit!

En aangaande mijn verwachtingen: ik ben zeer gericht op Bijbelse toekomst, naar Gods onversneden, ongemanipuleerd , onfeilbaar Woord. Daar mag ik veel van genieten en hoop nog veel op dit forum daarover te mogen posten.
met groet en zegenbede, ben db bd

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 23 okt 2013 20:26

Mooi hoor Byte, van je kinderen, het zijn de zegeningen die God geeft. Vaak merken we het niet op veelal zijn ze duidelijk.
Ik zie zulke dingen vaak als een knipoog van God. Je hart springt op van blijdschap tot tranen toe.
Ik begrijp je volledig ik heb het ook, als ik bid of dank vallen er bijna altijd een paar korte pauzes anders kunnen ze me niet meer verstaan.

Je merkt het van je zelf dat je niet verder kunt met danken, dat je het geen naam kan geven, onder woorden brengen. Ik zeg dan maar Vader ik weet niet hoe ik U moet danken, ik heb geen woorden maar zie mijn hart maar aan. Maar...Hij weet precies wat je bedoeld, nog beter dan jezelf.

Als ik wat langer in de auto zit neem ik m,n tablet mee, daar heb ik alle opwekking op staan, en ook Psalmen en Joh de Heer, veel met tekst en kan geweldig zingen onder het rijden. Helemaal alleen Hem de eer en dank toe brengen, en dan gaat Hij weer terugbetalen waar weer dat verlangen uit voorkomt. We hebben zo'n geweldige Koning.
Wel een klein nadeel, het zicht op de weg wordt wazig.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 23 okt 2013 21:16

Ben, Dank je, het verblijdt me dat je getroffen werd door de titel.
Ik wil je vertellen dat door dit topic al veel vreugde is ontstaan laten we God daarvoor danken.

Het is buitengewoon hoe mijn relatie met God is, tuurlijk dat is de jouwe ook, van iedereen op zijn eigen manier. God wil sinds Hij in mijn leven is, bijna altijd doen wat ik Hem vraag.
Als het mij persoonlijk aangaat op 1 keer na altijd, toen stond ik zelf Hem duidelijk in de weg. Ook heeft Hij grote Wonderen gedaan, buiten het feit dat Hij mij de Genade geschonken heeft, dat is het grootste wonder.

Zeker, God heeft voor een ieder van Zijn kinderen een eigen bedeling, ook naar karakter en zo. Maar het wil niet zeggen dat het daardoor minder in relatie moet zijn. Wat wel staat dat we onze zonden moeten belijden.

Nee, God kan nooit ver weg zijn zelfs van een onbekeerd mens niet. Hij houdt van alle mensen en er is bij God geen gradatie van zonden. God hield net zo veel van Hitler als van Corrie ten Boom, Wonderlijk hé? Onbegrijpelijk!
Het ligt altijd aan ons als Hij verder van ons af is, wij dwalen af.
Daarom is het Woord belangrijk en het vertrouwen in Hem, Hij zal het nooit beschamen.

Het is mooi dat je kunt zeggen dat je gelukkig in de Heere ben maar het kan nog veel meer hoor. Als al je hulp en verwachting van Hem is, krijg je een nabijer leven. Maar….de kans is groot dat je wat in moet leveren en je vrienden verliest, maar het is alles waard. Zo is het mij wel vergaan.

Wonderlijk ja dat God zo doorwerkt in het nageslacht, Hij gaat wonderlijke wegen.

Ja die Dick Swaab heeft God nodig, laten we maar voor hem bidden.

Je hebt nog meer redenen om God te loven en te prijzen aangaande je zoon.
En… blijven bidden om Zijn komst voor de opname, Hij zegt zelf in Zijn Woord op het gebed zal het bespoedigd worden.

Veel zegen en Zijn nabijheid.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 okt 2013 21:56

Jvslooten schreef:Verlangen
"Mijn ziel dorst naar God,
naar de levende God.
Wanneer zal ik binnengaan
om voor Gods aangezicht te verschijnen?
Ik zal Hem loven
voor de volkomen verlossing van Zijn aangezicht.
De HEERE zal overdag Zijn goedertierenheid gebieden;
's nachts zal Zijn lied bij mij zijn,
een gebed tot de God van mijn leven.
Ik zal Hem loven;
Hij is de volkomen verlossing van mijn aangezicht en mijn God
."

(Uit: Psalm 42)

Prachtige psalm hoor!
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 27 okt 2013 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 okt 2013 22:01

Nee, omdat je het niet begrijpt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 okt 2013 22:10

Fijn dat jij weer begrijpt wat ik niet begrijp.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 27 okt 2013 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 26 okt 2013 22:36

Wilsophie schreef:Hou toch op mens, met je kwalificaties. Ga de zondag inwijden, dat is je taak(lees wet) en weg van de computer dat is heel zondig hoor!! Het is nà zonsondergang!!

:shock:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 okt 2013 22:42

Jvslooten schreef: :shock:

Ja ehh je mag hier gewoon beledigen als je zin hebt hoor.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 26 okt 2013 22:46

Wilsophie schreef:Een lied citeren is prachtig, maar heel onpersoonlijk en het raakt mij dus voor geen cent. Het is een Psalm van David en van de Here Jezus Zelf.

Het is ook MIJN gebed, tot MIJN God, de God van MIJN leven, MIJN toevlucht, MIJN volkomen verlossing. Derhalve is het ook MIJN Psalm. En het maakt me niet uit wat jij daarvan vind; het betekent zeer weinig voor mij dat ik door u beoordeeld word of door enig menselijk oordeel.

Terug naar “Archief”