Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 okt 2013 12:15

nou niet altijd. Zowel J als M hoesten altijd... J is ook vaak verkouden maar altijd icm hoesten en benauwd. De kno gaf aan dat het bij haar echt een longprobleem was en niet een KNO probleem. Dat klopt idd wel, want ze heeft nooit probelemen aan de oren gehad (behalve niet luisteren dan haha)

Ze heeft ook een hoe heet zo ding.. .we noemen het zelf toeter en we puffen alleen bij heftige benauwdheid. Het wordt bij haar eerder erger dan dat het opknapt.
Het wil wel eens helpen als de neusamandelen eruit gaan, maar dan zijn ze ook veel meer neusverkouden en dat is bij J ook niet aan de hand. Al zijn ze hier in het ziekenhuis heel terughoudend met amandelen, eerdere jaren ging bij iedereen het mes erin, nu is het meer pappen en nathouden.

M heeft daarintegen weer een buisje eruit en meteen was het weer raak, eerst huisarts gevraagd en idd oor geirriteerd, vervolgens afspraak bij de kno, dezelfde week, maar de oorontsteking was al bij de huisarts op zijn retour, dus was zijn oor rustig. Helaas geen reden voor gelijk een buisje.. maar er zit weer een klagend jongetje over zijn oor, weer koortsig... bah, heb heel geenz in om dit geneuzel weer te gaan beginnen! Want wanneer trek ik weer aan de bel.... en het oortje moet maar net onrustig zijn als ik er weer heen mag. Als het nou zomer was oke, maar we gaan weer aardig richting kwakkelweer!
Laatst gewijzigd door paprikameisje2 op 14 okt 2013 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 okt 2013 15:37

Hier is Milan ook vaak benauwd en hij heeft piepende luchtwegen.. heeft ook pufjes voor zonodig en die gebruiken we dus nu al paar maand heel veel.. hij is bij de kno getest en hij blijkt allergisch voor huisstofmijt, hond, kat en bomen. Nu 2 maanden aan de medicijnen en neusspray en dan verder kijken! Hij heeft ook opgezette neus- en keelamandele, dus misschien gaan die er ook nog uit!

ajl: hopelijk knapt J. op van de operatie!! hopelijk gaat het dan een stuk beter in de winter!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 okt 2013 13:09

Ik was net bij L een Bakker in de winkel en daar zag ik zo'n leuk kinderbed, van L ief.
Een soort bedstee. http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... dstee_saar
Wel 500 euro!
Maar wie een handige echtgenoot heeft, volgens mij wel na te maken. :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 okt 2013 13:25

En dan van steigerhout :wink: Echt leuk! Wij hebben maar een 'normaal' stapelbed, van steigerhout

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 okt 2013 14:04

vanmorgen is de sensor geplaatst. Het was wel zwaar.. de hele rit in de auto zei Manoël steeds: ik wil niet en ik ga niet...

De sensor is geplaatst:

Afbeelding

Nu moeten we thuis aan de slag.. Maantje is niet blij met me nu geloof ik ... En doordat dat stomme apparaatje niet deed wat ie moest doen, heb ik em de eerste keer al 2 keer moeten prikken.. en uurtje geleden voor de derde keer gedaan.. en dan voor het avondeten en voor het slapen gaan.. 4 keer per dag t/m zondag de bloedsuikers en ketonen meten!

Afbeelding

Heb nu wel andere naaldjes , nadat ik er op gewezen werd dat deze nogal pijnlijk waren.. ( Manoël wilde vanmiddag niet eens uit de auto, omdat hij wist dat hij weer geprikt moest worden) dus ben naar de huisarts gegaan en heb een pen te leen gekregen.. Ook heb ik bij hun extra ketonenstripjes besteld , want ik kreeg te weinig mee vanuit Groningen :roll: :roll:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 okt 2013 14:27

Ach wat sneu voor het manneke. Veel sterkte TJ!
Maar hopelijk weet je hierna iets meer.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 okt 2013 11:52

vandaag de bloed- en urineuitslagen gekregen... Helaas... ze waren niet goed .. En helaas waren de belangrijkste bloedonderzoeken niet gelukt .. Dus moet hij nog een keer geprikt worden .. Dat gaat dus maandag gebeuren, nadat de sensor eruit gehaald is...

Het melkzuur was afwijkend, maar dat kon ook komen omdat het bloedprikken niet zo goed ging (uhm tja, niet zo goed is nog zacht uitgedrukt ) dus dat was daar ws de verklaring voor.. :wink:

Maar verder kon hij zien dat hij weer zijn reserves aan het opeten is.. Hij heeft opnieuw ketonen in zijn bloed en dat terwijl hij toen niet ziek was en gewoon gegeten had.. Wat ook afwijkend in het beeld is, is dat zijn mentale ontwikkeling prima is, terwijl je vaak in combinatie met de stofwisselingsziektes ziet dat die ontwikkeling niet goed is..

De uitslag van de sensor is nu heel belangrijk, dus het is belangrijk dat dat allemaal goed verloopt.. daarna is het nog even wachten op de bloeduitslagen van het onderzoek komende maandag en dan willen ze ook de erfelijkheid nog onderzoeken..

Hij zei het beeld past bij een aantal aandoeningen, maar welke dat waren wilde hij nog niet zeggen.. Bijna zei hij het, maar hij hield het bij "een aantal aandoeningen" ...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 25 okt 2013 12:11

Wat spannend allemaal TJ. Wat zullen jullie benieuwd zijn naar de uitslagen van de sensor! En de rest... Sterkte hoor!

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 25 okt 2013 13:46

Ah, wat een zielig mannetje! Dit wil je zelf al niet, dus laat staan bij je kind. Brr!
Sterkte TJ, het zal voor jou/jullie ook niet mee vallen. Spannend hoor, wat de andere uitslagen zijn..
Je wilt wel graag dat het een naam heeft, en ze er gericht iets aan kunnen doen!

Ik zal binnenkort weer es een foto plaatsen van mijn -inmiddels 1 jarige- mannie :-)
Wil mij nog steeds niet lukken vanaf de iPad.. Heeft iemand tips?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 25 okt 2013 15:25

Heftig TJ, sterkte met jullie mannetje!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 25 okt 2013 15:27

Nog steeds spannend dus. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over wat jullie mannetje mankeert. Sterkte!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 okt 2013 15:36

Nog steeds geen duidelijkheid, wat vervelend, tj, sterkte de komende tijd!

De waterpokken hebben hun intrede gedaan bij Frederiek. Sinds zondag, nu zijn ze ingedroogd en heeft ze flink jeuk. Middeltje van de apotheek werkt gelukkig wel goed. Het valt me bij haar wel erg mee, stuk of 30 in totaal, 3 in haar gezicht en de rest op haar buik en billen. Hebben we dat ook weer gehad :) Ik heb alleen geen idee waar ze het van heeft. Er heeft wekenlang een briefje bij het kdv gehangen dat het heerste, maar dat briefje was sinds 2 weken weg. Maar die konden ze dus weer ophangen. Ik denk toch dat ze het via het kdv heeft opgelopen, verder heerst het hier in onze omgeving helemaal niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 okt 2013 18:04

Ach, tj.. dat ziet er naar uit. Sterkte met alles! Wat een molen zijn jullie in beland... hopelijk weten jullie snel meer!

@maneah ik doe dat met een app van imageshack, dat gaat vruj makkelijk. Foto uploaden en de link kopieren en hier plakken..

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 25 okt 2013 18:53

@missf: zal toch van het KDV zijn, incubatietijd van waterpokken is 3 weken, dus dat kan wel als dat briefje 2 weken weg is...Hopelijk is ze er weer snel vanaf.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 okt 2013 19:06

sterkte TJ! Zenuwslopend om zo lang te moeten wachten! Wanneer hoor je meer?

Terug naar “Archief”