ik vroeg mij af of de waarden en normen en principes en prioriteiten er anders uit zouden zien of gezien kunnen hebben als elk mens eeuwig leeft of leefde.
ik kwam hier op omdat mn stiefvader een hartkwaal heeft, het is een goede man...
Moderator: Moderafo's
steintje schreef:ik vroeg mij af of de waarden en normen en principes en prioriteiten er anders uit zouden zien of gezien kunnen hebben als elk mens eeuwig leeft of leefde.
Jvslooten schreef:Ik denk dat de wereld er wel anders uit zou zien als iedereen dat besefte ja..
mealybug schreef:Met hoeveel miljarden zouden we inmiddels zijn geweest als er nooit iemand dood gegaan was?
Jvslooten schreef:Geen idee.. misschien zou het wel bij twee mensen gebleven zijn, kan best.
Marnix schreef:Lijkt me sterk. God gaf de mens de opdracht om vruchtbaar en talrijk te worden, al voor de dood er was.
@Rozijn
Ik draag bevindelijk gereformeerden een warm hart toe. Goede, warme, wijze mensen over het algemeen. Het gaat mij natuurlijk om een aantal scherpe predikers die hun eigen kring op grond van hun prediking zo onvoorstelbaar klein maken, dat die ook sectarische trekken krijgt. Bijvoorbeeld door middel van onmogelijke voorwaarden, die de kring van 'ware gelovigen' beperkt tot de dominee en die ene waar zaliggemaakte ouderling.
Dat is extreem, maar het komt voor. En helaas werkt het ook nog steeds door in de wat grotere bevindelijk gereformeerde gemeenten, alhoewel de toegenomen avondmaalsdeelname leert dat de scherpe kantjes er wel van af gaan. Vooral jongeren kiezen met een zekere beslistheid tegen de leerstellige beperkingen, die hun ouders vaak nog wel praktiseren door niet aan het avondmaal te durven gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten