columbus schreef:Hallo mensen,
Het volgende probleem bereikte ons via de telefoon! Ja, dat is even schrikken zeg. Normaal gesproken krijgen we vragen binnen via een PB’s of een e-mail op drlove@refoweb.nl , maar per telefoon, húú, brrr, dat moet niet te vaak gebeuren zeg!
-------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb altijd al de wens gehad om eens te kroelen met mijn vriendje in een hooiberg. Op een mooie dag zagen we in de verte een schuur en daarnaast een hooiberg, een beetje het land in om een mooie stille plek. Dus wij het weiland in gelopen, naar de hooiberg. Eenmaal in het hooi gelegen, sprongen de vonken er als het ware af. Het was zoals ik in mijn stoutste dromen had gezien, echt verukkukkelijk!![]()
Eenmaal thuis gekomen waren de rapen gaar! ‘Hoe komt dat hooi aan jullie kleren?’, vroeg onze mamma aan mij en mijn vriendje.
Een antwoord moesten we haar schuldig blijven natuurlijk.![]()
Dr.Love, hoe kunnen we ongestoord kroelen in een hooiberg zonder ons te verraden door al dat hooi aan onze kleding? wat kan ik thuis antwoorden als me gevraagd word hoe dat hooi aan mijn kleding komt?
Help me Dr.Love, want die hooiberg heeft een belangrijke plaats ingenomen in mijn liefdesleven en dat wil ik zo houden!
Anonieme inzendster
Antwoord
Hooi mensen,
Hooi is al sinds mensenheugenis een bron van warmte en plezier geweest. Noem het woordje hooi en menig mens gaat staren en een glimlach zal om de mond verschijnen.
Hooi is een puur stukje gedroogde natuur, lekker zacht en buitengewoon geschikt om in te liggen, en het gebeurt dan ook heel vaak dat als je toevallig een hooiberg of hooizolder binnengaat, dat je mensen aantreft. Zelf denk ik dat de behoeft aan een goeie hooischuur of zolder in de genen van een mens zit ingebakken.
Wie kent niet de lekkere kriebel van hooi in je nek of op je rug als je jezelf neervlijt in zo’n hopper met hooi? Mmmm, lekkerrrrr (Dr.zwijmelt even weg)
Eeh, maar om op het probleem terug te komen, als je gewoon netjes getrouwd bent en je maak gebruik van een hooiberg om b.v. wat te experimenteren op liefdesgebied, kan ik je adviseren om een paar kledinghangers mee te nemen en zodoende die kleding aan een spijker in de balk op te hangen.
Als je netjes getrouwd bent kan je gewoon in je blote nakie ronds spartelen in dat hooi, no problem! Van wie zou dat niet mogen?
Maar tja, als je jong bent, dan wil je ook wel eens wat, beetje knuffelen en genieten van die lekkere dikke hooibulten. Maar dan moet je uitleggen hoe al dat hooi aan je kleding komt en dat kan heel gênant zijn.
Hoe je dat moet oplossen? Zal mijn een zorg zijn! kijk zelf maar wat je doet!
Maar ik kan wel zeggen wat je moet doen voordat je naar huis gaat en wat je tegen je mamsie moet zeggen als ze vraagt naar dat hooi aan je kleren.
Zorg voor een bijbaantje als oppasser in de dierentuin, of word vrijwilliger op de kinderboerderij, word de persoonlijke masseuse van een agrariër(=boer), word veearts of hooihandelaar.
Die baantjes worden meestal geaccepteerd door familie en het kan leuk en spannend zijn om b.v. de leeuwen te verschonen als dierenverzorgster/er of om een agrariër van zijn spierpijn af te helpen. Voordeel is ook nog eens dat je misschien wel een litertje melk mee mag nemen of dat je voorzien word van kakelverse scharreleieren als dank voor je massage.
Zo hoef je ook niet te liegen thuis!
En zo hoort het ook
(Kom niet aan met dolfijnentemmer of zoiets want dan val je door de mand.)