is iedereen een kind van God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

steintje
Verkenner
Verkenner

Re: is iedereen een kind van God?

Berichtdoor steintje » 20 okt 2013 10:19

Wilsophie schreef:En als ik zeg dat wij niet zien wat we zien door de ombuiging van het licht word ik voor gek verklaard. #-o

er zijn veel zielen op het verkeerde pad als dat is wat je bedoelt met ombuiging van het licht.
verder wordt er geen licht gebogen. vraag maar aan deuteronomium.

en de god van isreal.

verder is iedereen die de goede wil doet een kind of schepsel van god of alah of de engige het geheel.

dus nee niet iedereen is een kind van god. moordenaars zijn in mijn ogen geen kinderren van god, of zware bewuste criminelen. en figuren van de echte zwarte onderwereld.

ik denk dat je op zijn minst in god moet geloven of de maker om je te beseffen dat je er een kind of schepsel van bent. en daar ook je best doen naar te leven.

wat ombuiging van het licht hier mee te maken heeft weet ik niet.

maar licfht gaat met 3000000 km ps en kan ook direct contact maken of zo. dat van ombuiging dat is onzin voor ons en een ider die gewoon de wil van god doet in een nuchter verstand.
'who ever ever existed you are at least equal to too'

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 okt 2013 10:27

Een kind van God Stein is iemand die tegen Hem "Vader" zegt. En als jij gelooft in de God als Schepper van hemel en aarde en het Werk van de Here Jezus dan mag je "Abba" of Vader zeggen tegen Hem.
Dat is de enige voorwaarde Stein. Geloof!!!

steintje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steintje » 20 okt 2013 12:49

Wilsophie schreef:Een kind van God Stein is iemand die tegen Hem "Vader" zegt. En als jij gelooft in de God als Schepper van hemel en aarde en het Werk van de Here Jezus dan mag je "Abba" of Vader zeggen tegen Hem.

ik ken de natuur de is mijn moeder en vader, als aliens ergens 'slimmer' zijn (als de natuur') zal mijn eerste vraag zijn, is dat niet gevaarlijk.

de tweede weten ze net ze veel over de feitelijkheden en de gfeitelijkheid van de natuur als ons, jij wij en mij (ik)
zegen

steintje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steintje » 20 okt 2013 12:52

Wilsophie schreef:Een kind van God Stein is iemand die tegen Hem "Vader" zegt. En als jij gelooft in de God als Schepper van hemel en aarde en het Werk van de Here Jezus dan mag je "Abba" of Vader zeggen tegen Hem.

ik ken de natuur de is mijn moeder en vader, als aliens ergens 'slimmer' zijn (als de natuur') zal mijn eerste vraag zijn, is dat niet gevaarlijk.

de tweede weten ze net ze veel over de feitelijkheden en de gfeitelijkheid van de natuur als ons, jij wij en mij (ik)
zegen[/quote]

had het er net ook over met een vpk

(behandeling moet je eens aan iemand die mohammed kent vragen wilsophie of far noun,,,behandeling[zeker de bijbel en het OT]sch)

vader? hoe oud ben jij willemien, voo rmij is het moeder gelijk het evangelie van johannes, dat is mijn moeder of onzijdig.

getrouwd

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 okt 2013 15:21

vader? hoe oud ben jij willemien, voo rmij is het moeder gelijk het evangelie van johannes, dat is mijn moeder of onzijdig.

getrouwd

steintje,

begrijp je zelf wat je hier zegt??
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

steintje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steintje » 21 okt 2013 19:59

getrouwd

steintje,

begrijp je zelf wat je hier zegt??[/quote]

ja namelijk dat god de banden legt en verder geen boek of woord behoeft, ik leef ook maar onder hem in verbintennis met hem.

weet jij wie of wat er voor op aarde moet zijn om god als vader te hebben dan of moeder. dat is mijn vader en moeder. zo is het voor mij voltooit.

maar goed dan wijs ik naar de bijbel en mijn persoonlijke relatie met de heren en christus.

=; [-X

tegendraadje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tegendraadje » 22 okt 2013 11:46

steintje,

begrijp je zelf wat je hier zegt??

ja namelijk dat god de banden legt en verder geen boek of woord behoeft, ik leef ook maar onder hem in verbintennis met hem.

weet jij wie of wat er voor op aarde moet zijn om god als vader te hebben dan of moeder. dat is mijn vader en moeder. zo is het voor mij voltooit.

maar goed dan wijs ik naar de bijbel en mijn persoonlijke relatie met de heren en christus.

=; [-X

Goed antwoord =D>

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 22 okt 2013 12:19

Janvanverweg schreef:zijn ongelovigen ongehoorzame, van huis weggelopen, kinderen van God?
moeten we ons een kind van God weten, of moeten we acceperen dat van God's kinderen zijn?
komen we terug bij de Vader of worden we geadopteerd?

Ligt eraan of ze van huis zijn weggelopen denk ik. Sommigen hebben Hem nooit gekend.
Toen de verloren zoon thuiskwam zei de vader dat zijn zoon die dood was weer leefde.

Aan de ene kant is iedereen een kind van God, aan de andere kant niet.
Handelingen 17
Hij heeft uit één enkele het gehele menselijke geslacht gemaakt om op de ganse oppervlakte der aarde te wonen en Hij heeft de hun toegemeten tijden en de grenzen van hun woonplaatsen bepaald, 27 opdat zij God zouden zoeken, of zij Hem al tastende vinden mochten, hoewel Hij niet ver is van een ieder van ons. 28 Want in Hem leven wij, bewegen wij ons en zijn wij, gelijk ook enige van uw dichters hebben gezegd:
Want wij zijn ook van zijn geslacht.

Aan de andere kant ben je pas een kind van God als je Hem aanneemt en je je bekeert.
Tegen de Farizeeën zei Hij dat ze de duivel tot vader hadden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 22 okt 2013 12:51

Boerin: "toen de verloren zoon thuiskwam zei de Vader dat zijn zoon die dood was weer leefde".

in vers 24 [ Lukas 15] staat: "want deze mijn zoon was dood en is weder levend geworden; en..... hij was verloren en is gevonden".

Deze " verloren zoon" is een type van de 10 stammen van Israel.

De oudste zoon [vs.28] "werd toornig en wilde niet ingaan" .
Hij is een type van de 2 stammen van Israel Juda/Benjamin die Christus Jezus hebben afgewezen, en NIET wilde "ingaan".

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 okt 2013 13:09

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 22 okt 2013 13:13

" de stammen-leer"?????

ik heb daar nog nooit van gehoord. :lol:

Wel dat de 10 stammen verstrooid zijn over de gehele aarde, maar DAAR hebben we een ander topic voor geopend.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 okt 2013 13:16

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 okt 2013 13:16

ineke-kitty schreef:Boerin: "toen de verloren zoon thuiskwam zei de Vader dat zijn zoon die dood was weer leefde".

in vers 24 [ Lukas 15] staat: "want deze mijn zoon was dood en is weder levend geworden; en..... hij was verloren en is gevonden".

Deze " verloren zoon" is een type van de 10 stammen van Israel.

De oudste zoon [vs.28] "werd toornig en wilde niet ingaan" .
Hij is een type van de 2 stammen van Israel Juda/Benjamin die Christus Jezus hebben afgewezen, en NIET wilde "ingaan".

De oudste zoon is Israël (Ez 23,4) en Juda/Benjamin is de jongste.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 okt 2013 13:18

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 okt 2013 13:20

Bambi schreef:En hiermee toon je weer aan, dat de stammen-leer, de zoveelste dwaalleer is die er alleen maar voor dient, om de mensen van het ware Evangelie af te houden.

En jij denkt natuurlijk dat het ware evangelie alleen in jouw stoffige kerkje wordt verkondigd. Ik zou zeggen, lees mijn onderschrift nog maar eens aandachtig als je daar zo zeker van bent.
mohamed schreef:De oudste zoon is Israël (Ez 23,4) en Juda/Benjamin is de jongste.

Bambi schreef:Heb jij die site ook gevonden? #-o
Het heeft niets met de stammen te maken, die waren toch niet vrijwillig weggegaan?
Als een vader 2 zonen heeft, is de ene automatisch de oudste en de ander de jongste.

Welke site heb je het over? Ik verwees naar Ezechiël 23,4 muts.

Terug naar “[Religie] - Open forum”