Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor henkie » 14 okt 2013 20:42

Jaccootje en Acire gefeliciteerd! Een dochter is leukkkk. :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 okt 2013 07:30

Een zoon ook. :lol:

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 16 okt 2013 11:00

Gefeliciteerd Jaccootje! Fijn dat het het uiteindelijk allemaal goed is gekomen. Geniet met jullie 3-en. Nora(h) is inderdaad een upcoming naam. Echte trendsetters zijn jullie :-p.

Hier ook een ha als verloskundige en dus een kaartje, maar dat is dan ook logischer.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 okt 2013 10:39

Ik ben vanochtend met h naar de huisarts geweest en ze blijkt de 5e ziekte te hebben. Nu is er bij mij bloed geprikt om te kijken of ik antistoffen heb. Dus best spannend omdat het negatieve gevolgen voor de baby kan hebben. Ik ben benieuwd.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 okt 2013 12:28

Spannend jpc! Wanneer hoor je dat?
Hier ha geen kaartje gestuurd, ook niet aan gedacht. Denk dat ik cesartherapie er wel een stuur bijv. Maar daar kom ik wekelijks.

Vandaag pretecho gehad, echt heel gaaf om te zien! Hebben we bij F niet gehad, maar kregen we nu vergoed van de verzekering. Echt zo mooi zo'n 3d echo! Ben nu extra nieuwsgierig geworden naar de kleine man..
Op de echo was het echt een heel bekend koppie, net F. Heel benieuwd of dat straks ook zo is!

Ze zagen trouwens verwijde nierbekkens, zegt dat iemand iets? echoscopiste gaf aan dat dan dekans heel groot is op een nierbekkenontsteking.. en laat F dat als baby nou ook gehad hebben.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 18 okt 2013 12:53

Spannend jpc! Hopelijk valt het allemaal mee.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2013 14:44

jamillah schreef:Van harte gefeliciteerd met dochter Sifra, Acire! Prachtige naam :-)

Hier word het spannend, nog een paar daagjes... :)

Volgens het lijstje zouden jamillah en ik nu aan de beurt zijn, maar volgens mij is het bij beide nog rustig :D
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2013 15:37

Bij Jamillah is het niet rustig hoor ;) Tenminste, nu is de rust misschien al weer gekeerd :)

Jullie zijn dus nog aan het wachten Johannes, sterkte nog even met wachten
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2013 15:43

Hiermee kunnen we constanteren dat er bij Jamillah een baby geboren is neem ik aan :mrgreen:
Jamillah, gefeliciteerd.

Ja bij ons is het nog wachten. Lopen nu zo 5 dgn over tijd.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 18 okt 2013 15:58

Jamillah: gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 okt 2013 19:14

Spannend jpc, hopelijk heb je antistoffen! En wat als dat niet het geval is?
Jamillah, laat je ons ook meegenieten? :wink:
Sterkte met wachten johannes, hopelijk laat de kleine niet lang meer op zich wachten..

Hier inmiddels ineens helemaal de kriebels..
R ligt nog in de babykamer en moet verhuizen naar mijn mans 'kantoortje', dus die afgelopen week helemaal leeggeruimd, schoongemaakt en vandaag de laatste spullen gekocht. Kast komt volgende week en dan kan ze erin. Dan kan ik heerlijk de babykamer soppen en de kleertjes uitwassen.. het moet zo ineens gebeuren allemaal :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 okt 2013 08:24

Als ik 'oude' antistoffen heb, hoeft er niets te gebeuren, dan heb ik de ziekte als kind al doorgemaakt. Als ik 'recente' antistoffen heb betekend dat H me aangestoken heeft. In dat geval is er een kans van 9 % dat ik een miskraam krijg of vroeggeboorte/ doodgeboren kindje.
Zoals ik begreep heeft het te maken met de bloedsomloop van de baby, en controleren ze wekelijks via echo of de baby soort bloedarmoede heeft en kan er wel wat aan gedaan worden.

Maar we wachten eerst de uitslag maar even af.

heerlijk dat schuiven met kamers. Dat hoeven wij niet te doen gelukkig. Als de baby niet meer in de wieg past gaat het op de kamer van E en E gaat naar de kamer van H. In een stapelbed. Ze hebben er nu al zin in. Ik moet het allemaal nog maar zien of ze dan gaan slapen. Als ik zie hoe vaak ze elkaar nu al in de haren zitten :(
Dus de verhuizingen vallen nu gelukkig mee.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 okt 2013 09:45

Spannend hoor! Moet je lang op de uitslag wachten?

Hier hoeft er ook niet geschoven te worden. Alleen moeten we denk ik wel wat haast gaan maken met bedenken hoe we et kamertje straks gaan inrichten qua bed/kastruimte. Maar ook daar maak ik me nog niet druk over. Baby komt werst bij ons op de kamer in een wiegje..
Wil wel binnenkort even kleertjes gaan uitzoeken om te kijken om te kijken wat we moeten kopen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 19 okt 2013 14:44

Spannend JPC, hier heb ik me er ook op laten prikken rond de 15 weken zwangerschap. Meerdere kinderen van school hadden 5e ziekte en ik had ergens gelezen over de risico's er van. Gelukkig had ik anti-stoffen.

@ vpk; hoeveel weken ben jij nu eigenlijk? Wij liepen toch aardig gelijk op?? Hier nu 34 weken. Het wordt nu wel zwaarder met een klein handenbindertje om me heen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 okt 2013 18:33

Ja klopt! Hier vandaag 33 wk. Vind het zooo snel gaan nu maar ga indd ook wel merken dat het anders is dan de 1e zwschap :wink:
Gaat het bij jou goed met je darmen enz?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”