Esther01 schreef:Je Geloof in Jezus laten zien.
Ik vraag mij af hoe doe jij dat?
je kan je geloof 'etaleren' door b.v. in een kantine om stilte tevragen omdat je wilt bidden. maar laat je daar ook Christus mee zien?
een goede invalshoek is m.i. te bedenken wat je wilt bereiken met je geloof in Jezus laten zien.
als je mensen dichter bij christus wilt brengen, dan helpt het doen van goede werken maar ten dele. er zijn teveel ongelovigen die dat ook doen! hiervoor zal je en de werken en je motivatie achter de werken zichtbaar moeten laten zijn.
een goede uitspraak is ook "mensen geven niet veel aandacht aan wat je weet totdat ze weten dat je om ze geeft
de beste voedings bodem voor een geestelijk gesprek is een goede relatie.
maar de goede relatie alleen is niet genoeg.
het blijft ongemakkelijk onm Christus het gesprek in te krijgen, maar als je je erop richt dan zie je ws genoeg openingen.
zelf probeer ik als regel te volgen dat het beter is te zwijgen dan om een oppervlakkige christelijke opmerking te maken. de meeste mensen zitten niet op Jezus te wachten, maar wel op wat Jezus te bieden heeft. als je daar aanknopingspunten ziet, dan is er vak wel intersse. er wordt aangevoeld of je jouw ding opdringt of dat je vanuit jouw optiek het beste met ze voor hebt en hen wilt helpen.
wat je dan doet of zegt; bidden, bijbellezen, een getuigenis geven , een kaartje of een lied, dat maakt zoveel niet uit omdat jij als gever gewaardeerd wordt en daarmee datgene wat je geeft. en over die brug komt iets van Gods liefde naar de ander.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"