waar ligt nou precies de grens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 08 mar 2004 08:32

Christa schreef:Maar kom op...ff on-topic!
We hebben hier trouwens nog geen antwoord gevormd waar iedereen het helemaal mee eens is. :?
Dan zal het wel bij een ieder verschillend zijn.
Té ver gaan betekent voor mij:
a. verder gaan dan God in Zijn Woord verboden heeft
b. verder gaan dan de grens die je samen afgesproken hebt.

En wat de Bijbel zegt zou voor iedereen hetzelfde kunnen zijn, maar wat je samen afspreekt kan verschillend zijn.

En MM sorry hoor maar volgens mij gaan de mannen en vrouwen gewoon om dezelfde dingen vreemd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mar 2004 09:29

Vin schreef:Naja jouw wereldje is gelukkig lekker zwart-wit en duidelijk, maar doe niet alsof onze wereld hetzelfde is :mrgreen:

Tsss.. alsof jij niet altijd zo overtuigd bent van je eigen gelijk dat je iedereen die het daar niet mee eens is domheid denkt te moeten verwijten... :?
Iets subtieler en bescheidener mag ook wel, Vin!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 mar 2004 09:42

Vin schreef:
Naja jouw wereldje is gelukkig lekker zwart-wit en duidelijk, maar doe niet alsof onze wereld hetzelfde is :mrgreen:

Dat kun jij wel zeggen, maar ik reis gemiddeld 3 keer per week heel Nederland door met diverse bands en zie die dingen om me heen, ja, al jaaaaren. En als jij denkt het beter te weten, prima!
Maakt mij echt niks uit, ik probeerde alleen wat uit te leggen wat ik al jaaaaren zie. Hoe denk jij dat zoveel onbenullige meisjes aan tvrollen zijn gekomen en op videoclips mogen, etc. Een heleboel in de muziek en tvwereld gaat via het bed (nooit gehoord van de Gooise matras, zeker? Nou die matras is niet alleen in het Gooi), maar als jij dat niet wil geloven, en denkt dat ik dat uit mijn duim zuig, prima! (wiens wereldje is dan eigelijk klein, als je niet eens weet dat het zo gaat????)

Vin

Berichtdoor Vin » 08 mar 2004 12:36

Aragorn schreef:
Vin schreef:Naja jouw wereldje is gelukkig lekker zwart-wit en duidelijk, maar doe niet alsof onze wereld hetzelfde is :mrgreen:

Tsss.. alsof jij niet altijd zo overtuigd bent van je eigen gelijk dat je iedereen die het daar niet mee eens is domheid denkt te moeten verwijten... :?

Nee Aragorn, maar lief dat je het voor dr opneemt.

Hoor je mij vaak beperkte ervaringen toepassen op de hele wereld? Nee. Dat is dom van MM, punt.

Dat heeft niets met overtuigd van gelijk hebben te maken en mensen voor dom uitmaken, behalve dan dat het een beetje vermoeiend is als je me dat steeds blijft verwijten.

Met bescheiden heeft het ook niets te maken, ik zat niet te vertellen dat IK precies wist hoe mannen en vrouwen in elkaar zaten gebaseerd op mijn kleine wereldje. Ik ken mijn grenzen.

Subtieler had gemogen, maar dat zou MM ook mogen zijn.. en ik was het even zat dat ze zelf nooit subtiel is, vandaar dat ik het ook even niet was.

Word je toevallig door de 'Vin is gemeen'-club gesponsoord om mensen met onhoudbare standpunten te beschermen tegen mijn commentaar?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 mar 2004 12:38

Mariamagdalena schreef:
Vin schreef:
Naja jouw wereldje is gelukkig lekker zwart-wit en duidelijk, maar doe niet alsof onze wereld hetzelfde is :mrgreen:

Dat kun jij wel zeggen, maar ik reis gemiddeld 3 keer per week heel Nederland door met diverse bands en zie die dingen om me heen, ja, al jaaaaren. En als jij denkt het beter te weten, prima!
Maakt mij echt niks uit, ik probeerde alleen wat uit te leggen wat ik al jaaaaren zie. Hoe denk jij dat zoveel onbenullige meisjes aan tvrollen zijn gekomen en op videoclips mogen, etc. Een heleboel in de muziek en tvwereld gaat via het bed (nooit gehoord van de Gooise matras, zeker? Nou die matras is niet alleen in het Gooi), maar als jij dat niet wil geloven, en denkt dat ik dat uit mijn duim zuig, prima! (wiens wereldje is dan eigelijk klein, als je niet eens weet dat het zo gaat????)
Over het algemeen blijkt dat juist niet aan je carierre mee te werken, omdat je dan minder serieus genomen en aan het lijntje gehouden wordt, en als speeltje wordt gezien. Dat een onbenullig meisje een tvrol krijgt is volgens mij niet omdat ze met de regiseur in bed springt maar omdat ze er goed uitziet.

Maar goed we zijn intussen behoorlijk offtopic
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Vin

Berichtdoor Vin » 08 mar 2004 12:44

Mariamagdalena schreef:Dat kun jij wel zeggen, maar ik reis gemiddeld 3 keer per week heel Nederland door met diverse bands en zie die dingen om me heen, ja, al jaaaaren. En als jij denkt het beter te weten, prima!

Door heeeeeeeeel Nederland!

Lol sorry hoor wat ben jij vreselijk naief over wat je denkt te weten. Ik vind het eigenlijk rot om te zeggen want dan denk je vast dat ik arrogant ben. Het interesseerd me eigenlijk niets ook, je luisterd toch niet.

Ik pretendeer helemaal niet te weten hoe alle meisjes en jongens werken. Maar jij wel! En dat doe je dan gebaseerd op jouw beperkte ervaringen! Ja natuurlijk is jouw ervaring beperkt! Jij ziet toch niet heel de wereld? En ook nog eens alleen dat milieu, want in AL je postings heb je het daarover. Dat is toch beperkt? Maar mijn ervaringen zijn netzogoed beperkt. Daarom doe ik ook geen uitspraken alsof ik weet hoe alle mannen en vrouwen zijn en dat zie ik jou zo ongeveer elke dag met grote stelligheid doen. En dat is raar, ongepast, te zwart/wit, en niet realistisch.

Mijn wereldje is ook klein, dat heb ik niet ontkent. Maar als ik je uit de hoogte zie reageren over je jarenlange ervaring, ongetwijfeld bedoelt om mij dan maar lekker makkelijk op leeftijd te pakken (schattig hoor), dan krijg ik het idee dat je mijn ervaring zwaar onderschat.

Weet je wat, laat maar. Ik wilde je alleen maar even vertellen dat je veel te makkelijk veel te ruime conclusies trekt die je alleen baseerd op wat jij meemaakt. Maar ja, ik zal nog wel moeten leren dat als je maar genoeg door nederland heenrijd dat je dan op een gegeven moment vol kunt houden dat iedereen die jij ziet een goeie maatstaf voor de rest van de wereld is. :roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mar 2004 13:22

Vin schreef:
Aragorn schreef:

Nee Aragorn, maar lief dat je het voor dr opneemt.

Het gaat mij niet om het voor haar op te nemen, het gaat erom dat ik jouw reacties over het algemeen net iets te fel vind. Dat mag je verder zelf allemaal weten, maar ik zou er liever voor kiezen om iets minder hard van stapel te lopen en iets milder te zijn in het reageren op en oordelen over mede-forummers. Waar is het voor nodig om fel te zijn?

Als je bijvoorbeeld zegt:"het interesseert met niet, je luistert toch niet", wat wil je daar dan mee bereiken? Als je dat al denkt, denk je dat het de luisterbereidheid van een andere ten goede komt als je dat erbij zegt?

Sorry, het is een aardig lang (zeik)verhaal geworden. Dat is niet mijn bedoeling, maar ik voelde me genoodzaakt het wat uitgebreider toe te lichten zodat je eerder zou begrijpen wat ik bedoel.

En nee, ik wordt niet door de Vin-is-gemeen-club gesponsord en vraag me wel af waar deze opmerking op slaat. Het komt een beetje gefrustreerd over, dat wel, maar goed.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 mar 2004 13:37

ik luister wel Vin, en misschien ben ik dom,en misschien ben ik wel naief en onervaren wat het leven betreft en mannen, maar het ging over sex en vreemdgaan en zo. Mijn ervaring is nou eenmaal dat mannen om andere redenen vreemdgaan dan vrouwen, en jou ervaring niet. Nou en?
Ieder maakt zijn of haar eigen dingen mee, en ik weet ook wel dat het er in de muziekwereld heftiger aan toe gaat dan bij de doorsnee relaties. Ik wil jou niet overtuigen, maar ik probeerde alleen iets uit te leggen hoe mannen en vrouwen in elkaar zitten.
Heb je het boek "brainsex" van Anne Moir en David Jessel gelezen? Daarin wordt uitgelegd waarom de hersenstructuur mannen en vrouwen zo verschillend maakt, een wetenschappelijk boek. Mijn voorbeeldjes zijn simpel, uit het leven gegrepen, maar in dat boek wordt alles wetenschappelijk uitgelegd. Maar zoals je zelf al zegt, ik ben vrij dom, dus ik probeer simpele voorbeeldjes te geven over hoe m/v in elkaar zitten.
Maar als jij er anders over denkt, is dat jou goed recht. Iedereen denkt anders over dingen, dat geeft toch helemaal niks? Even goeie vrienden toch? :D

Vin

Berichtdoor Vin » 08 mar 2004 13:46

Aragorn schreef:Als je bijvoorbeeld zegt:"het interesseert met niet, je luistert toch niet", wat wil je daar dan mee bereiken? Als je dat al denkt, denk je dat het de luisterbereidheid van een andere ten goede komt als je dat erbij zegt?

Een ander heeft in dat stadium inmiddels al bewezen niet te luisteren, het is niet relevant dus de terechtwijzing kan duidelijk zijn.

Sorry, het is een aardig lang (zeik)verhaal geworden. Dat is niet mijn bedoeling, maar ik voelde me genoodzaakt het wat uitgebreider toe te lichten zodat je eerder zou begrijpen wat ik bedoel.

Ik begrijp het niet.

En nee, ik wordt niet door de Vin-is-gemeen-club gesponsord en vraag me wel af waar deze opmerking op slaat. Het komt een beetje gefrustreerd over, dat wel, maar goed.

Waar die opmerking op slaat? Nou, dat het niet de eerste keer is dat jij het voor iemand opneemt terwijl ik -hun- erop wijs dat ze onredelijk discusseren.

En ook dat gebeurd vaker, er is inmiddels een aantal mensen dat niets liever zou doen dan gewoon eens van me 'winnen'; ik wil best toegeven dat ik daar een beetje gefrustreerd over ben... ik kan dan namelijk niet meer normaal discusseren. Het gaat me niet om 't winnen maar dat discussies een beetje op een goeie wijze gevoerd worden. Ik vind het een beetje vreemd als ik dan de kwaaie piet ben als ik daar wat van zeg.

Fel? Tja. Ligt er maar aan op wie je let en op wie niet.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 mar 2004 13:51

Maar ik wil helemaal niet van je winnen, Vin, en als jij mij onredelijk of dom vind, omdat ik dingetjes opschrijf die ik echt al jaren om me heen zie.
Dat geeft toch niet/
We hoeven elkaar toch niet te overtuigen dat jij of ik gelijk hebben? Ieder onze eigen mening, moet toch kunnen?
We zijn toch broeder en zuster in Christus?

Vin

Berichtdoor Vin » 08 mar 2004 13:51

Mariamagdalena schreef:Mijn ervaring is nou eenmaal dat mannen om andere redenen vreemdgaan dan vrouwen, en jou ervaring niet. Nou en?

Dat klinkt heel anders.

Ik wil jou niet overtuigen, maar ik probeerde alleen iets uit te leggen hoe mannen en vrouwen in elkaar zitten.

Dat klinkt weer anders dan de zin daarvoor...

Maar zoals je zelf al zegt, ik ben vrij dom, dus ik probeer simpele voorbeeldjes te geven over hoe m/v in elkaar zitten.

Ik zei dat je domme dingen zei, dat is wat anders.

Ik kan ook simpele voorbeeldjes geven "over hoe m/v in elkaar zitten". Maar kennelijk is het dus niet zo eenvoudig dan, als we van mening verschillen? En dat bedoelde ik.

Maar ik weet nu nog niet of je probeerd uit te leggen "hoe mannen en vrouwen in elkaar zitten", of dat je het inmiddels met me eens bent dat dat een verkeerde woordkeuze is.

Ik heb het boek wat je noemde niet gelezen, maar dat mannen en vrouwen andere hersenen hebben geloof ik zo ook wel ;)

Vin

Berichtdoor Vin » 08 mar 2004 13:52

Mariamagdalena schreef:Maar ik wil helemaal niet van je winnen, Vin

Nee dat ging ook niet over jou. Ik was eerlijk tegen Aragorn over dat ik gefrustreerd was. Ik weet dat je niet 'wil winnen'.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mar 2004 13:54

Ach, als je het niet begrijpt laat dan maar. jij wil toch nooit iets begrijpen, dus ik zeg maar niks meer... :mrgreen:

Het heeft totaal niks, maar dan ook helemaal niks te maken met winnen oid. Het gaat ook niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. En ik verbeeld me daarbij niet meer naar jou te kijken dan naar anderen, bij jou valt me gewoon regelmatig op dat je (mi. onnodig) erg fel bent.
Ik neem het niet voor een ander op; ik richt me alleen maar tot jou omdat jij op zo'n manier reageert. Dat staat helemaal los van waarop en op wie je reageert.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 mar 2004 15:16

Fel zijn is niet per definitie slecht.

MM: ik ben het ook niet helemaal met je eens. Maar ik kan niet vertellen hoe het 'normaal gesproken in elkaar zit' o.i.d.

Mijn ervaringen heb ik al verwoord in mijn niet al te korte posting van (ongeveer) 2 pagina's terug...

joepie

Berichtdoor joepie » 08 mar 2004 17:08

Mannen komen van mars en Vrouwen komen van venus ? :wink: :mrgreen: Zoiets?

Terug naar “Archief”