Hoi,
zoals jullie allemaal weten heeft Daniël tijdens zijn leven (600 voor Christus) enkele profetieën gehad en opgetekend in zijn boek. Deze profetieën gaan over het Griekse Rijk (400 voor Christus). Maar het boek Daniël is op schrift gesteld in 200 voor Christus, dus nádat de gebeurtenissen met de Grieken hebben plaatsgevonden. Jullie zien mijn vraag al aankomen, wie zegt dat het om profetieën gaat en dat niet gewoon iemand in 200 voor Christus een geschiedenisboek heeft overgeschreven?
Ik geloof dat de Bijbel is geïnspireerd en dat Daniël deze profetieën ook echt 600 voor Christus heeft gehad en dat het is overgeleverd door de rabbijnen en dat het vervolgens in 200 voor Christus opgesteld is. Maar zijn er argumenten, die ik aan iedereen kan overleggen, waarmee dat ook aantoonbaar is. Bijvoorbeeld een tekstonderzoek waarbij aangetoond is dat de schrijfstijl en dergelijke die in de profetieën van 400 voor Christus gebruikt wordt, dezelfde is als die in de profetieën van na het op schrift stellen, dus ná 200 voor Christus. Of bewijzen waarmee aangetoond kan worden, dat het boek Daniël toch van voor 400 voor Christus is.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
Groet,
panther95