"Ik heb niets verkeerds gedaan"

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: "Ik heb niets verkeerds gedaan"

Berichtdoor JeeWee » 09 okt 2013 15:15

schelpje3 schreef:We hebben zelf de keuze en kiezen dus om niet te zondigen. Dat is onbijbels!

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik denk toch je er naast zit.
Die keuze hebben we wel. Alleen kiezen we keer op keer verkeerd.
Als we niet kunnen, kunnen we straks voor Gods rechterstoel staan en zeggen: "Excuses, maar ik kon niet. Ik moest zondigen want zo zit ik nu eenmaal in elkaar".

Nee Schelpje, het gaat om onze onwil. We willen niet en met die onwil en ONMACHT brengt de Heilige Geest ons bij Jezus.

"Ga heen en zondig niet meer", zegt Jezus.
En in de Tien Woorden zegt God steeds: "Gij zult niet..."
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 okt 2013 15:26

JeeWee schreef:Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik denk toch je er naast zit.
Die keuze hebben we wel. Alleen kiezen we keer op keer verkeerd.
Als we niet kunnen, kunnen we straks voor Gods rechterstoel staan en zeggen: "Excuses, maar ik kon niet. Ik moest zondigen want zo zit ik nu eenmaal in elkaar".
Nee Schelpje, het gaat om onze onwil. We willen niet en met die onwil en ONMACHT brengt de Heilige Geest ons bij Jezus.
"Ga heen en zondig niet meer", zegt Jezus.
En in de Tien Woorden zegt God steeds: "Gij zult niet..."

Dat is dus ook wat ik zeg, alleen anders verwoord.
Het staat zo mooi in Johannes 3:... een ieder die zondigt, die heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend.
Dat gaat daar om het zien en kennen van de Heere Jezus. Een kind van God zou kunnen denken, "als ik zondig, éénmaal, ben ik eigenlijk geen kind van God meer, want dan heb ik de Heere niet gezien en niet gekend".
Maar Johannes bedoelt hier degenen die in de zonde leven en de zonde dienen!
De discipelen en dus ook Judas! hebben de Heere Jezus gezien EN gekend, maar Judas nooit met de ogen van het geloof.
Dus DAARin zit het verschil JeeWee.
De zonde verlaten, dat is Gods Werk!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 okt 2013 15:34

schelpje3 schreef:De zonde verlaten, dat is Gods Werk!

Ook ademen is Gods werk.

Maar het gevaar van de manier waarop jij het brengt, is een dodelijke vorm van lijdelijkheid die in ins kringen heel gewoon is geworden.
Natuurlijk is het Gods werk.
Maar niet-zondigen is ook Gods eis.
Je hebt wel degelijk de keuze om niet te zondigen.
God gaat toch niet van ons vragen wat we niet kunnen?
'Bekeert u'
'Kom tot Mij'
'Zondig niet meer'
'Verlaat uw boze weg'
enz...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 okt 2013 15:43

Dat is de andere kant JeeWee. Als je iemand "uit de wereld" hoort praten, zeggen ze hetzelfde:
*ik geef ieder het zijne en kijk naar mijn naaste om dus...
*het is een goed mens
*o.l.h. zal vast wel een oogje dichtknijpen

Ik zeg niet dat we lijdelijk moeten zijn, juist niet, maar alles te verwachten van Hem, uit Hem, door Hem en tot Hem!
God vraagt dingen aan ons ja, maar werkt middels de H.G. in ons hart.
Hoe zou anders iemand midden uit de wereld bekeerd kunnen en willen worden?
En is zondigen soms niet uiterst aantrekkelijk?

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 09 okt 2013 16:41

Fil 2 vanaf vers 12:

"12Daarom, mijn geliefden, zoals u altijd gehoorzaam geweest bent, niet alleen zoals in mijn aanwezigheid, maar nu veelmeer in mijn afwezigheid, werk aan uw eigen zaligheid met vrees en beven,
13 want het is God, Die in u werkt zowel het willen als het werken, naar Zijn welbehagen.
14 Doe alle dingen zonder morren en meningsverschillen,
15 opdat u onberispelijk en oprecht zult zijn, kinderen van God, smetteloos te midden van een verkeerd en ontaard geslacht, waaronder u schijnt als lichten in de wereld,
16 door vast te houden aan het Woord van het leven, mij tot roem met het oog op de dag van Christus, dat ik niet tevergeefs heb hardgelopen en mij ook niet tevergeefs heb ingespannen.
17 Maar al word ik ook als een plengoffer uitgegoten over het offer en de bediening van uw geloof, ik verblijd mij en ik verblijd mij met u allen.
18 En u verblijdt zich ook daarover; verblijd u dan met mij."

PS, lees ook 1 zin verder dan het onderstreepte. De gebiedende wijs of aansporing staat er direct achter, dus een actieve vorm hoeft niet weggecensureerd te worden.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 okt 2013 14:30

...

Terug naar “[Religie] - Open forum”