Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jvslooten schreef:Ik moest denken aan de op het eerste gezicht een beetje vreemde belofte in Ezechiël 36: ´´ Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. (...) U zult zich uw slechte wegen en uw daden die niet goed waren, herinneren. U zult walgen van uzelf om uw ongerechtigheden en om uw gruweldaden.´´ Dat was het woord van de Heere.. Kunnen wij dat zeggen?
Jvslooten schreef:Ik moest denken aan de op het eerste gezicht een beetje vreemde belofte in Ezechiël 36: ´´ Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. (...) U zult zich uw slechte wegen en uw daden die niet goed waren, herinneren. U zult walgen van uzelf om uw ongerechtigheden en om uw gruweldaden.´´ Dat was het woord van de Heere.. Kunnen wij dat zeggen?
mealybug schreef:Ik snap niet waarom je dit een beetje vreemde belofte vindt, eigenlijk.
Kun je dat uitleggen?
mealybug schreef:Ik snap niet waarom je dit een beetje vreemde belofte vindt, eigenlijk. Kun je dat uitleggen?
Jvslooten schreef:Mischien druk ik me een beetje verkeerd uit.. ik zat meer te denken aan de context eromheen. Het lijkt een beetje een vreemde eend in de bijt, eigenlijk. Ik zal u bijeenbrengen... Ik zal u reinigen... Ik zal mijn Geest in u geven... Ik zal u verlossen van al uw onreinheden... Ik zal u tot een God zijn... Ik zal u geen hongersnood geven... Ik zal de vrucht van de bomen en de opbrengst van het veld vermeerderen... en dan plots: U zult walgen van uzelf en van uw gruweldaden.
coby schreef:Dat gaat over de redding van Israel en geldt ook wel voor ons. Als je wedergeboren wordt overtuigt Hij je van hoe erg het was.
Wilsophie schreef:Je hebt blijkbaar mijn post niet gelezen want het gaat letterlijk over Israël maar omdat de Bijbel, letterlijk, overdrachtelijk en profetisch is heb ik tegen Coby gezegd dat het ook overdrachtelijk is. Lees eens goed dat spaart een frustratie uit.
Denk aan je bloeddruk.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten