Herziene Statenvertaling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Herziene Statenvertaling

Berichtdoor rotterdam » 06 okt 2013 06:23

mealybug schreef:Er lijkt weinig zegen op te rusten (en je kunt hopelijk wel raden waarom....)

http://www.reformatorischeomroep.nl/nie ... lCF1FAy2Px

Nee ik weet het niet - jij wel ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 okt 2013 07:09

Wat een zieke geest moet je hebben om dit ernstige ongeluk te koppelen aan de zegen die er rust op deze uitgave van de Jongerenbijbel in de HSV!

Sinds gisteren lees ik nu deze bijbel en ik ben er stil van.
Wat een prachtige uitgave met veel diepgang en stukjes die je aan het denken zetten.
Minstens net zo bijzonder vond ik de aanwezigheid van vertegenwoordigers van zo'n beetje alle kerken, incl. die van afwijzende kerken als HHK ten Ger.Gem.

't Werk van God is niet te keren
Omdat Hij er over waakt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 okt 2013 08:28

rotterdam schreef:
Nee ik weet het niet - jij wel ?
Ga maar eens nadenken.
de Bijbel geeft zelf het antwoord!
(maar eigenlijk speel ik nu even de rol van het type mens wat in tekenen en wonderen dingen ziet, hoewel dat dan in dit soort gevallen wel selectief weggewuifd zal worden)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 okt 2013 08:32

JeeWee schreef:Minstens net zo bijzonder vond ik de aanwezigheid van vertegenwoordigers van zo'n beetje alle kerken, incl. die van afwijzende kerken als HHK ten Ger.Gem.

Dat is nu net de reden dat je het maar beter kunt wantrouwen.
Waren meneer Hendriks en de hofpredikant er ook?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 okt 2013 08:40

JeeWee schreef:Wat een zieke geest moet je hebben om dit ernstige ongeluk te koppelen aan de zegen die er rust op deze uitgave van de Jongerenbijbel in de HSV!
.....
't Werk van God is niet te keren
Omdat Hij er over waakt...

Ben je nu niet zelf geheel tegenstrijdig dingen aan het koppelen?
Dit is nl. precies wat ik bedoel in jouw gezindte, voortdurend betrek je God in alles, waaraan zie je dat er zegen op rust, trouwens?
Aan de aanstaande uiteenspatting en nog meer scheuringen van jouw gezindte?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 06 okt 2013 08:44

Het Boek is er ook al jaren, kun je leuk naast de Statenvertaling lezen, ik had altijd zo'n Bijbel met die dubbele vertaling, voor als je geen idee hebt wat er in de SV bedoeld wordt. Best handig, niet om alleen als vertaling te gebruiken, het wordt ook niet eens een vertaling genoemd geloof ik.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 okt 2013 07:29

mealybug schreef:Aan de aanstaande uiteenspatting en nog meer scheuringen van jouw gezindte?
De HSV heeft niet voor scheuringen gezorgd in de gereformeerde gezindte. Er zijn wel mensen die liever bij de "oude" Statenvertaling blijven en dat is ook prima.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 okt 2013 07:46

Precies.
Het zijn meestal de mensen die vechten voor hun eigen gelijk, die zorgen voor scheuringen.

In het voortraject van deze jongerenbijbel heb ik gezien, hoe jongeren hier op reageren en er mee aan de slag gaan: geweldig!

Uniek is ook dat er van deze HSV Jongerenbijbel een super mooie app verkrijgbaar is.

Op naar het volgende HSV project.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 07 okt 2013 07:51

JeeWee schreef:Op naar het volgende HSV project.
De GG(iN) versie? :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 07 okt 2013 07:55

JeeWee schreef:Wat een zieke geest moet je hebben om dit ernstige ongeluk te koppelen aan de zegen die er rust op deze uitgave van de Jongerenbijbel in de HSV!

Klopt JeeWee - ik wist niet wat ik zag. Er wordt hier inderdaad gesuggereerd dat God, verkeersongelukken zou verordonneren om de presentatie van een nieuwe Bijbelvertaling te saboteren. Het moet niet veel gekker worden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 07 okt 2013 08:17

rotterdam schreef:
Klopt JeeWee - ik wist niet wat ik zag. Er wordt hier inderdaad gesuggereerd dat God, verkeersongelukken zou verordonneren om de presentatie van een nieuwe Bijbelvertaling te saboteren. Het moet niet veel gekker worden.

Dat is jouw suggestie misschien.
Maar om iets bij voorbaat al een zegen te noemen..., en trouwens, het gaat me niet om de HSV, maar om de jongerenbijbel., die is de issue hier.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 okt 2013 09:44

Dat is de suggestie die jij wekt. Anders moet je dit soort onzin niet plaatsen ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 okt 2013 10:10

Ondanks dat er helaas geen uitzending kon zijn geeft het RD HIER een mooi verslag weer van de presentatie en de achtergronden.

Ik word er een beetje verdrietig van als dit soort intiatieven worden neergesabeld.
De Bijbel is gebleven wat hij was, maar met behulp van de bijzondere stukjes en verklaringen tussendoor worden veel zaken veel duidelijker voor jongeren (én voor ouderen!).

En ik zie hoe jongeren deze Bijbel ontvangen, ben ik ongelofelijk dankbaar dat deze er is...

Afbeelding

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 07 okt 2013 10:45

Ik word eigenlijk meer verdrietig van het feit dat het nodig scheen te zijn, dat er een dergelijke bijbel werd uitgegeven.
Leggen zondagsschoolmeesters, predikanten, leraren en ouders niets meer uit?????
Met de HSV is verder niets mis, die is al een stuk beter begrijpbaar dan de SV.
Mijn probleem is en blijft dat dit weer een bijbel is, waar menselijke toevoegingen en interpretaties een rol spelen.
Wat heb je aan een bijbel trouwens die heel makkelijk is geschreven , maar nog wel de HC in zijn deftige verheven taal bevat ?
Of is die tekst na al die eeuwen eindelijk ook een keer aangepast naar hedendaags taalgebruik?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 07 okt 2013 10:57

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”