games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 04 okt 2013 19:26

Mortlach schreef:Laat je het weten? Dan weet ik ook of mijn argumenten inmiddels zijn achterhaald :wink:

Tot nu toe een download van zo'n 3 gig op een kwart na een 10 a 15 minuten denk ik (edit: gaat er uiteindelijk zo'n 25 a 30 minuten over doen zie ik). Niet heel snel dus, maar kan langzamer. En voor de rest ziet het er wel prima uit eigenlijk. Wel typisch Nintendo.

De gamepad zal wel even wennen zijn denk ik. Ik vond de Dualshok 3 best wel fijn in de hand liggen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 okt 2013 14:14

Mortlach schreef:Nintendo maakt dan ook al jaren steeds dezelfde 4 of 5 games. :-oo

Nintendo maakt al jaren verschillende games die gebaseerd zijn op dezelfde sterke personages. Grappig dat de evolutie van de immer sympathieke Mario door een evolutionist ontkent wordt. ;)

Afbeelding
Als dit allemaal hetzelfde lijkt is het misschien tijd voor een nieuwe bril!

Kijk eens kritisch naar een serie als Assassins Creed, dát vind ik nou een schoolvoorbeeld van een game die al jaren hetzelfde blijft en totaal niet evolueert.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 okt 2013 14:31

Mortlach schreef:Laat je het weten? Dan weet ik ook of mijn argumenten inmiddels zijn achterhaald :wink:

Faramir schreef:Tot nu toe een download van zo'n 3 gig op een kwart na een 10 a 15 minuten denk ik (edit: gaat er uiteindelijk zo'n 25 a 30 minuten over doen zie ik). Niet heel snel dus, maar kan langzamer. En voor de rest ziet het er wel prima uit eigenlijk. Wel typisch Nintendo.

De gamepad zal wel even wennen zijn denk ik. Ik vond de Dualshok 3 best wel fijn in de hand liggen.

Welke game, Windwaker?
Ik dacht dat die ook speelbaar was met de Wiimote.

Wil ook wel een Wii U maar vind het spelaanbod nog wat te mager eigenlijk. En dat ik als diehard Nintendo fanboy de console niet heb is wel veelzeggend. De remake van Windwaker vind ik de moeite niet, aangezien ze nauwelijks wat veranderd hebben. Wat ik graag had gezien was een paar extra dungeons en dat ze de treasure quest geschrapt hadden, dan zou ik zeker een Wii U kopen. Pikmin 3 verwachtte ik veel van, maar die vind ik tegenvallen. Er zit niet eens een co up mode bij die juist het tweede deel op de Gamecube zo goed maakte.

De kant die ze opgaan met Mario bevalt me wel, het is toch leuker om met een of twee in dezelfde kamer te zitten dan met een headphone op je hoofd terwijl kinderen 'noob' in je oor schreeuwen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 okt 2013 15:50

mohamed schreef:Welke game, Windwaker?

Windwaker inmiddels een paar uurtjes gespeeld.
Of het met de Wiimote te spelen is weet ik niet, heb Skyward Sword gespeeld met de Wiimote, maar vond het toch niet helemaal fijn (vooral het vliegen niet). Speel met dat tabletcontroller geval. En dat werkt verbazingwekkend goed eigenlijk. Ik gebruik het scherm in de controller om items te swappen en om constant de kaart voor me te hebben.
Wil ook wel een Wii U maar vind het spelaanbod nog wat te mager eigenlijk. En dat ik als diehard Nintendo fanboy de console niet heb is wel veelzeggend. De remake van Windwaker vind ik de moeite niet, aangezien ze nauwelijks wat veranderd hebben. Wat ik graag had gezien was een paar extra dungeons en dat ze de treasure quest geschrapt hadden, dan zou ik zeker een Wii U kopen. Pikmin 3 verwachtte ik veel van, maar die vind ik tegenvallen. Er zit niet eens een co up mode bij die juist het tweede deel op de Gamecube zo goed maakte.

De kant die ze opgaan met Mario bevalt me wel, het is toch leuker om met een of twee in dezelfde kamer te zitten dan met een headphone op je hoofd terwijl kinderen 'noob' in je oor schreeuwen.

Daar geef ik je allemaal gelijk in (Pikmin ken ik dan niet). Het aanbod aan games moet echt beter worden. Maar goed, ik had al beelden gezien van de nieuwe Mario Kart en die wil ik toch echt wel spelen..... Maar veel mensen, ook Nintendo fans, kijken de kat even uit de boom. Dat heb ik tot nu toe ook gedaan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 okt 2013 16:18

Pikmin is een strategiespel ontwikkeld door Nintendo wat zeer de moeite waard is. Heb de eerste beide delen in mijn bezit en deel drie even gespeeld bij mijn zus. Dit deel is wat kort volgens de recensenten en helaas ontbreekt de co up player, maar buiten dat is het zo Nintendo als Mario en Zelda. Als je een Nintendo fan bent wil je Pikmin 3 spelen en dat is ook zeker een titel die ik aanschaf zodra er een Wii U komt. Bekijk de review hier en oordeel zelf.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 okt 2013 16:28

mohamed schreef:Welke game, Windwaker?

Faramir schreef:Windwaker inmiddels een paar uurtjes gespeeld.
Of het met de Wiimote te spelen is weet ik niet, heb Skyward Sword gespeeld met de Wiimote, maar vond het toch niet helemaal fijn (vooral het vliegen niet). Speel met dat tabletcontroller geval. En dat werkt verbazingwekkend goed eigenlijk. Ik gebruik het scherm in de controller om items te swappen en om constant de kaart voor me te hebben.

Klinkt goed. Windwaker is een van mijn favoriete Zelda titels en ik zou het helemaal geen straf vinden die nog eens te spelen. Vond 'm veel beter dan Skyward Sword die ik niet eens heb uitgespeeld. Misschien komt er wel een bundel die interessant voor me is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 okt 2013 18:52

mohamed schreef:Als dit allemaal hetzelfde lijkt is het misschien tijd voor een nieuwe bril!

Kijk eens kritisch naar een serie als Assassins Creed, dát vind ik nou een schoolvoorbeeld van een game die al jaren hetzelfde blijft en totaal niet evolueert.

AssCreed heb ik dan ook na deel 2 naast me neergelegd. Maar goed, je geeft 1 tegenvoorbeeld, terwijl je zelf ook wel weet dat als Nintendo met een nieuwe console komt, je de line-up 'nieuwe' games zo op kunt dreunen: Super Mario, Hetzelfde maar dan met Luigi, Super Smash Brawl, Mario Kart, Iets met Zelda, Metroid, Donkey Kong, Mario Party, Wario Party, vergeet ik er nog wat?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 okt 2013 19:11

Mortlach schreef:AssCreed heb ik dan ook na deel 2 naast me neergelegd. Maar goed, je geeft 1 tegenvoorbeeld, terwijl je zelf ook wel weet dat als Nintendo met een nieuwe console komt, je de line-up 'nieuwe' games zo op kunt dreunen: Super Mario, Hetzelfde maar dan met Luigi, Super Smash Brawl, Mario Kart, Iets met Zelda, Metroid, Donkey Kong, Mario Party, Wario Party, vergeet ik er nog wat?

Je hebt zeker gelijk dat Nintendo elke console wel met dezelfde IP's aan komt zetten. Dat is iets wat alle uitgevers doen, maar wellicht dat het bij Nintendo wat meer opvalt omdat het vaak zulke succesvolle en langlopende IP's zijn.

Een lijstje van nieuwe IP's uitgegeven door Nintendo de laatste 10 jaar:

Nintendo Gamecube

Luigi's Mansion
Pikmin
Eternal Darkness: Sanity's Requiem
GiFTPiA
Donkey Konga
Battalion Wars
Geist
Chibi-Robo!
Odama

Nintendo Wii

Art Style
Wii Sports
Excite Truck
Wii Play
Endless Ocean
Wii Fit
Wii Music
Disaster: Day of Crisis
Captain Rainbow
Common sense of people power TV
Tact of Magic
FlingSmash
Dynamic Slash
And-Kensaku
Pandora's Tower
Kiki Trick
Xenoblade Chronicles
The Last Story
Zangeki no Reginleiv

Wii-Ware

Bonsai Barber
Rock N’ Roll Climber
PictureBook Games: Pop-Up Pursuit
You, Me and the Cubes
Eco Shooter: Plant 530
Snowpack Park
ThruSpace
Line Attack Heroes
Fluidity

Wii-U

P-100
Panorama View
Nintendo Land
X
Wonderful 101

Game Boy Advance

Golden Sun
Magical Vacation
Napoleon
Kuririn
Horse Racing Creating Derby
Stafy
Tomato Adventure
WarioWare, Inc.: Mega Microgame$
Drill Dozer
Rhythm Tengoku
bit Generations

Nintendo DS

Polarium
Nintendogs
Jump Super Stars
Electroplankton
Big Brain Academy
Brain Age
Clubhouse Games
Magnetica
Elite Beat Agents
Hotel Dusk: Room 215
Trace Memory
Master of Illusion
Slide Adventure MAGKID
Soma Bringer
Jam with the Band
Fossil Fighters
Style Savvy
Glory of Heracles
Friend Collection
Walk with me! Do you know your walking routine?
Cooking Guide: Can't Decide What To Eat?

Dsi
Aura Aura Climber
Art Academy
Kappa Trail
Pinball Pulse: The Ancient Beckons

Nintendo 3ds
Steel Diver

3DS Ware
Harmo Knight
Freakyforms: Your Creations, Alive!
Pushmo
Sakura Samurai: Art of the Sword
Dillon's Rolling Western
Ketzal's Corridors

Ze komen dus echt wel regelmatig met nieuwe IP's. Sommigen slaan aan en weer anderen niet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 okt 2013 21:28

Faramir schreef:
Ze komen dus echt wel regelmatig met nieuwe IP's. Sommigen slaan aan en weer anderen niet.

Zo lijkt het net of het 50-50 is, die verdeling :-) En of alles ook buiten Japan verkrijgbaar is, is nog maar de vraag. Van de meeste heb ik nog nooit gehoord, en ik volg het game nieuws toch vrij goed.

Misschien komt het omdat meer uitgevers met de andere consoles werken, dan maken die uitgevers wel steeds hetzelfde, elke console heeft een Madden, een NFL, een CoD, etc, maar toch zit er ook regelmatig wat geheel nieuws tussen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 07 okt 2013 11:43

Ik kwam gisteren thuis, na een weekend in Kopenhagen voor werk te hebben gezeten, vind ik dit op mijn koffietafel;

Afbeelding

Volgens mij moet ik haar niet meer laten gaan ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 okt 2013 11:57

Leuk!

Ik ben blij dat ik ook zo'n partner heb die niet moeilijk doet als ik een keer (okee, vrij veel) game. De mijne speelt gewoon lekker mee; het is echt hilarisch haar in GTA te zijn rondcrossen. :-)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 07 okt 2013 12:03

Mortlach schreef:Leuk!

Ik ben blij dat ik ook zo'n partner heb die niet moeilijk doet als ik een keer (okee, vrij veel) game. De mijne speelt gewoon lekker mee; het is echt hilarisch haar in GTA te zijn rondcrossen. :-)

Haha nice, gaat bij ons ook nog gebeuren, kijken hoeveel mayhem ze kan aanrichten met een mini-gun :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 okt 2013 12:12

Lock&Stock schreef:Haha nice, gaat bij ons ook nog gebeuren, kijken hoeveel mayhem ze kan aanrichten met een mini-gun :D

De mijne jat uit de groeve de bulldozer of die enorme trucks die ze daar gebruiken. Met die laatste kun je OVER vrachtwagens heenrijden :-)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 07 okt 2013 12:22

Mortlach schreef:De mijne jat uit de groeve de bulldozer of die enorme trucks die ze daar gebruiken. Met die laatste kun je OVER vrachtwagens heenrijden :-)

Ooowww waar is die groeve? Ik heb me gisteren voornamelijk geconcentreerd op het vliegveld :)

Paar kleine missies gespeeld, ga morgenavond echt aan de story-line beginnen. Wordt nog moeilijk om mn spaarzame vrije game tijd te verdelen tussen GTA en KSP :D

Ben jij daar al mee begonnen trouwens? Ik ben momenteel met R&D bezig voor een nieuwe kolonie op een van de manen van Jool (Laythe) :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 okt 2013 13:14

Ah, KSP, nee, dat is zo'n spel waar ik maar lastig in kan komen.

Maar GTA, Dark Souls (vandaag weer een keer uitgespeeld), Crusaders Kings en EU4 slurpen ook genoeg tijd op hoor :-)

Terug naar “Archief”