Ja hoor, dat klopt. Maar je snapt hoop ik wel dat ik het over de interpretatie had dat kinderen van gelovige ouders behouden zijn. Verder mooi dat ze de mogelijkheid voor kinderen van ongelovige ouders niet uitsluiten.Jvslooten schreef:De interpretatie dat ALLEEN jonggestorvenen van gelovigen behouden kunnen worden komt niet voor in de D.L
Dat is natuurlijk weer een heel ander onderwerp.schelpje3 schreef:Kennis zegt mij niet zo heel veel, we kunnen verloren gaan met een hoofd vol "wijsheid".
Als dit niet toegepast is in ons hart. Je kunt beter toetsen of de Heere van ons afweet.
Dat iedereen behouden wordt op basis van genade door Jezus heb ik nergens bestreden, dat is een feit!Jvslooten schreef:Ook een baby is in het ongeloof van Adam begrepen en ook een baby is onder de vloek in Adam onderworpen: de aarde is omwille van u vervloekt. (Genesis 3:17). En ja, ik wèèt dat God bij machte is om iedere baby te behouden; misschien doet Hij dat ook wel. Wat we alleen even duidelijk moeten houden is dat God vanuit de mens geen enkele reden heeft om ook maar èèn baby te behouden, en dat indien God een baby (of misschien wel alle baby's) behoud, dit niet op basis is van 'het niet in ongeloof kunnen afwijzen' maar op basis van de genade door het offer van het Lam alleen.
De Bijbel zegt heel veel! En ik geloof dat het God helemaal niet onverschillig laat wat wij denken en geloven.Jvslooten schreef:Wat wij verder vinden en denken is niet heel erg relevant.. Het gaat om wat de bijbel zelf zegt, en dat is gewoon heel weinig.
Ik denk ook dat we beter niet zo dogmatisch moeten denken, maar veel meer vanuit Gods karakter.
En dan moeten we de Bijbel goed lezen, en naar het leven van Jezus kijken want 'wie Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien'.