games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2013 00:28

Na een succesvolle campagne als Portugal in Europa Universalis 4 - resultaat: 95% van Noord en Zuid Amerika gekoloniseerd + een groot deel van Indonesië - een nieuwe campagne begonnen als Nepal. Dit keer op moeilijkheidsgraad normaal. Doel: bezit nemen van het hele Indiaase subcontinent.

Na een paar valse starts gaat het nu toch redelijk, alleen lig ik achter qua technologie en de zuiderbuur Viya... Vijar... Vijayawada, die ja, zit behoorlijk dwars. Als ik het rijk van de Zhou erf en Shan eindelijk vazal wil worden heb ik misschien genoeg mankracht om zuid India over te nemen.

En het liefst voordat de Europeanen arriveren. Alhoewel, met een beetje geluk verzwakken ze mijn vijanden een beetje voor me :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 13 sep 2013 12:08

Als het de Britten zijn, dan wordt het wel een gevalletje "verdeel en heers".... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2013 12:40

Katlheen schreef:Als het de Britten zijn, dan wordt het wel een gevalletje "verdeel en heers".... :mrgreen:

Dat is het mooie: de beginsituatie is min of meer historisch, maar daarna weet je nooit wat de AI doet. In mijn portugal-spel werd Frankrijk door Spanje en Bourgondië Europa uitgeknikkerd, bijvoorbeeld - en Spanje veroverde grote delen van Japan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 sep 2013 14:28

Dit weekend gameweekend. We gaan Neverwinter (de nieuwe MMOrpg) spelen, misschien een beetje LoL voor de lol... en D3 misschien weer een keer een beetje oppakken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 sep 2013 10:39

De Harddrive in mijn PS3 is niet groot genoeg om de nieuwe GTA te downloaden... Goed, de PS3 is 5-6 jaar oud en toen leek 40 GB nog heel wat...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 okt 2013 12:23

Ik zit er sterk over te denken om een Wii U voor mijzelf te kopen aangezien er vandaag een remake van een Zelda op is verschenen. En Mario Kart er geloof ik ook nog dit jaar op uitkomt.

Iemand voor en tegens?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 okt 2013 13:00

Faramir schreef:Ik zit er sterk over te denken om een Wii U voor mijzelf te kopen aangezien er vandaag een remake van een Zelda op is verschenen. En Mario Kart er geloof ik ook nog dit jaar op uitkomt.

Iemand voor en tegens?

Ik heb eigenlijk alleen maar tegens. Nintendo maakt over het algemeen goedkoop aanvoelende rommel en de Wii U is geen uitzondering, maar goed, dat is persoonlijk.

Het schijnt dat het downloaden van updates belachelijk lang lijkt te duren. Ik volg een youtube-maker genaamd NerdCubed en die heeft zijn WiiU na een week in de fik gestoken uit frustratie.

http://www.youtube.com/watch?v=WQljTByUNhE

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 okt 2013 13:20

Mortlach schreef:Ik heb eigenlijk alleen maar tegens. Nintendo maakt over het algemeen goedkoop aanvoelende rommel en de Wii U is geen uitzondering, maar goed, dat is persoonlijk.

Het blijft speelgoed natuurlijk, ook de PS4 en X1 zijn eigenlijk niets meer of minder dan veredelde speelgoedjes. Qua games vind ik die van de Nintendo stal vaak plezanter dan andere. Vandaar ook dat ik nadenk over de Wii U.
Het schijnt dat het downloaden van updates belachelijk lang lijkt te duren. Ik volg een youtube-maker genaamd NerdCubed en die heeft zijn WiiU na een week in de fik gestoken uit frustratie.

http://www.youtube.com/watch?v=WQljTByUNhE

Dan ben je gewoon rijp voor tijdelijke gedwongen opname. Ik was mijn PS3 ook zat oa omdat vaak als ik een spelletje wou spelen het systeem geupdate moest worden (SOny deed dat blijkbaar zeer zeer regelmatig) en zo nu en dan de game ook nog eens moest updaten. Uiteindelijk maar verkocht, er is altijd wel iemand blij mee.

Het videotje, ja ach niet mijn type mensen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2013 13:47

Ik blijf een computer met een toetsenbord en muis toch nog steeds het beste vinden om op te gamen. Een console werkt voor mijn gevoel toch bijna altijd minder werken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 okt 2013 14:52

Marnix schreef:Ik blijf een computer met een toetsenbord en muis toch nog steeds het beste vinden om op te gamen. Een console werkt voor mijn gevoel toch bijna altijd minder werken.

Mijn computer komt uit begin 2008. Doet het nog prima en wordt niet vervangen, maar kan dus nauwelijks moderne games spelen.

Ik denk dat ik de Wii U gewoon nog even laat voor wat het is.
Ik speel zo nu en dan Warhammer en daar gaat ook best wel veel tijd (en geld) inzitten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2013 15:09

Voor het geld van een Wii U kan je ook een goede videokaart kopen ;) Kom je een heel eind mee :)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 okt 2013 15:13

Marnix schreef:Voor het geld van een Wii U kan je ook een goede videokaart kopen ;) Kom je een heel eind mee :)

Ik denk niet dat dat gaat passen in een iMac..... :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 okt 2013 18:53

Faramir schreef:Het blijft speelgoed natuurlijk, ook de PS4 en X1 zijn eigenlijk niets meer of minder dan veredelde speelgoedjes.

Misschien, maar het - voor mij - belangrijke verschil is dat zowel microsoft als Sony spullen maken die niet goedkoop aanvoelen en lijken. Je zit toch al gauw met een apparaat van zo'n 200 euro en dan vind ik het jammer als het aanvoelt als iets van 7,50.

Qua games vind ik die van de Nintendo stal vaak plezanter dan andere. Vandaar ook dat ik nadenk over de Wii U.

Nintendo maakt dan ook al jaren steeds dezelfde 4 of 5 games. :-oo

Dan ben je gewoon rijp voor tijdelijke gedwongen opname.

Ach, het geeft maar aan hoe hoog de frustratie was opgelopen.

Ik was mijn PS3 ook zat oa omdat vaak als ik een spelletje wou spelen het systeem geupdate moest worden (SOny deed dat blijkbaar zeer zeer regelmatig) en zo nu en dan de game ook nog eens moest updaten. Uiteindelijk maar verkocht, er is altijd wel iemand blij mee.

Goed, updates zul je altijd wel houden, en ja, zeker als je een oud spel (opnieuw) installeert. Maar wat ik bedoelde is dat de WiiU dus gerust een paar UUR doet om een update van 100 Mb binnen te halen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 okt 2013 19:04

Ik heb er zojuist 1 gekocht. :)

Ik hoop dat dat updaten wel wat sneller gaat dan een paar uur over 100 mb. Wat ik er zo van lees hebben ze dat wel aangepakt maar ga het zo wel merken bij het downloaden van Zelda.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 okt 2013 19:24

Faramir schreef:Ik heb er zojuist 1 gekocht. :)

Ik hoop dat dat updaten wel wat sneller gaat dan een paar uur over 100 mb. Wat ik er zo van lees hebben ze dat wel aangepakt maar ga het zo wel merken bij het downloaden van Zelda.

Laat je het weten? Dan weet ik ook of mijn argumenten inmiddels zijn achterhaald :wink:

Terug naar “Archief”