Moderator: Moderafo's
JeeWee schreef:Er was afgelopen week een tweeluik op tv over dementie en één 1 stel krijgt de dominee op visite en die heeft uiteindelijk, met veel schroom, gezegd: "Je hebt een mooi leven van God gekregen en soms mag je dat leven ook terug geven".
Bambi schreef:@Meribel:
Ik heb nooit tegen haar gezegd dat ze moordenaar is.
Mijn reactie was verdriet, dat ze haar de keus gegeven hebben, om haar kind om te brengen.
Waarvan ik weet, dat ze die niet had hoeven maken, omdat haar kindje toch zou overlijden.
Dat was mijn punt, dat niet-Christenen, omdat ze niet geloven dat God over de dood gaat, denken dat ze er dan zelf over moeten beslissen, met alle emotionele gevolgen van dien, die het vroeg of laat toch gaat geven.En bij euthenasie stuur je iemand de eeuwigheid in.
Als gelovige weet je toch, dat ongelovigen dan eeuwig zonder God moeten, wat die helse pijnen zijn.
Is het dan menslievend om te zeggen: "We stoppen je lichamelijke pijn en sturen je die eeuwigheid in?"
mealybug schreef: Had meneer de predikant nog een bijbelse onderbouwing voor het nemen van een dergelijk gezaghebbend standpunt of was dat weer een van de vele leraren die zeggen wat mensen willen horen?
Miepje90 schreef:Ik heb de docu nog altijd niet gezien, dus ik weet niet of deze meneer een bijbelse onderbouwing heeft. Zijn standpunt is wel gangbaar onder christenen die euthanasie goedkeuren, waarbij ze als onderbouwing onder meer de tekst uit Joh. 10:10 aanhalen: Ik ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid. Mensen die zo ziek zijn dat er gesproken wordt over euthanasie, kunnen het leven niet leven in al zijn volheid en in die fase mag je dus nadenken over 'het leven teruggeven'.
coby schreef:Oh wat heerlijk uit zijn verband gerukt. De dief komt niet dan om te stelen, te slachten en te verdelgen. Ik ben gekomen opdat zij Leven hebben en overvloed. Maar dat Hij Leven geeft en mensen geneest geloven we niet, ziekenzalving daar doet de dominee vast niet aan, dus je moet toch wat. God wil je niet genezen van de dementie, je mag euthanasie plegen hoor.
Was je maar een jongen geweest, klaagde mijn moeder. Ik werd getolereerd, meer niet.'
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten