Wat? God behoedt zijn kinderen volkomen voor zelfmoord? Mijn vroegere Godsdienstleraar pleegde vorig jaar zelfmoord. Hij was ontzettend gelovig, en stond ook altijd klaar om mensen met problemen te helpen. Hij kreeg een depressie en pleegde zelfmoord. Ga me nou niet vertellen dat hij dus geen kind van God was, of dat God hem heeft losgelaten. Dat liet hij in zijn leven ontzettend merken, dat straalde hij zijn hele leven uit.
Je maakt bepaalde fouten. Je zegt nu (in tegenstelling tot eerder trouwens) dat je ieder moment voor Gods troon kan verschijnen, want de zonden zijn vergeven. Maar..... als je het 6e gebod overtreed, in een wanhopige situatie een eind aan je leven maakt.... waarom is die zonde dan niet vergeven? Droeg Jezus aan het kruis dan alle zonden, behalve die zonden? Kon dat er niet meer bij of zo?
Moet je het als mens toch weer een heel klein beetje zelf verdienen? In Jezus geloven dat Hij je zonden droeg..... en geen zelfmoord plegen, anders kom je er niet?
Weet jij hoe iemand zich voelt als hij/zij zelfmoord pleegt?
Leg mij maar eens uit waarom er voor alle zonden (behalve die tegen de Geest) vergeving is, zelfs als je honderden anderen doodt.... maar niet als je in een situatie waarin je geestelijk helemaal kapot bent jezelf doodt?