En na de pillen ging hij dood…

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor mealybug » 28 sep 2013 19:12

Bambi schreef:Het kind zou zwaar lichamelijk gehandicapt zijn.
Die vrouw wilde dolgraag kinderen.
Na die abortus heeft ze alleen nog enkele miskramen gehad.
Wat denk je dat er later, als ze te oud is om nog kinderen te krijgen, door haar hoofd speelt?
Je kunt er op rekenen, dat ze dan gaat denken aan dat kindje en gaat bedenken: "Wat had er gebeurd als ik het niet weg had laten halen?"

Wat ik snap is, dat de artsen, mensen een keuze geven om hun zwangerschap af te breken, door zelf te bepalen dat zo'n kind toch wel zou sterven.
Artsen gaan hierin, wat mij betreft, te ver.
Ouders zouden niet moeten hoeven beslissen, over de levensbeëindiging van hun (ongeboren) kind.
Dat artsen ze die keuze geven, is al dat artsen op de stoel van God gaan zitten.

Ze wilde alleen dolgraag gezonde mooie kinderen, niets minder.
Wie zo dolgraag kinderen wil, kan ze ook adopteren.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 sep 2013 19:33

Maar bambi, je geeft geen antwoord op mijn vraag, of je je de beslissing kan indenken

En waarom zouden ouders niet moeten hoeven beslissen? Ik ben erg voorstander voor autonomie!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2013 19:45

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2013 19:53

Bambi schreef:Het kind zou zwaar lichamelijk gehandicapt zijn.
Die vrouw wilde dolgraag kinderen.
Na die abortus heeft ze alleen nog enkele miskramen gehad.
Wat denk je dat er later, als ze te oud is om nog kinderen te krijgen, door haar hoofd speelt?
Je kunt er op rekenen, dat ze dan gaat denken aan dat kindje en gaat bedenken: "Wat had er gebeurd als ik het niet weg had laten halen?"

Ik vind het een beetje onkies dat je de ellende van die vrouw misbruikt om een puntje te scoren.

Wat ik snap is, dat de artsen, mensen een keuze geven om hun zwangerschap af te breken, door zelf te bepalen dat zo'n kind toch wel zou sterven.
Artsen gaan hierin, wat mij betreft, te ver.
Ouders zouden niet moeten hoeven beslissen, over de levensbeëindiging van hun (ongeboren) kind.
Dat artsen ze die keuze geven, is al dat artsen op de stoel van God gaan zitten.

Natuurlijk, want als je op een echo ziet dat het embryo geen hersenen ontwikkeld of zoiets, kun je echt niet voorspellen dat het niet levensvatbaar zal zijn... Dat is niet op Gods stoel gaan zitten, dat ik na jarenlange praktijkervaring gewoon opties aanbieden om het leed te beperken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2013 19:55

EenVasteBurcht schreef:Volledig mee eens. 'Actieve euthanasie' is eigenlijk gewoon moord.

Dat hangt er maar van af. Als je moord definieert als het ontnemen van iemands leven tegen diens wil in, dan is euthenasie geen moord.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2013 19:57

Bambi schreef:En nee, ik kan me die beslissing niet indenken.
Ik ben een eeuwige optimist, dus ik blijf altijd hopen op een goede afloop.

Moet je je echt eens verdiepen in de medische aandoening waarbij een embryo geen hersenen of schedel ontwikkeld. Wat is daar 'de goede afloop' van?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 sep 2013 19:57

Bambi, lees je posts nog eens na

Je schrijft eerst dat de arts de ouders niet mogen moeten laten beslissen
Maar nu schrijf je dat de artsen niet zouden mogen beslissen

:-k

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2013 20:44

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2013 21:14

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 28 sep 2013 21:45

Bambi schreef:
Ben jij arts? :shock:

Dan zou je toch uit praktijkervaring moeten weten, dat een embryo die niet levensvatbaar is, eindigt in een miskraam?

Klopt niet.
Geboren zonder hersenen: Anencefalie
Ooit gehoord van baby's zonder hersenen? Dit klinkt heel luguber en bizar, maar het komt helaas wel voor op deze wereld. Deze geboorte-afwijking heet anencefalie. Hoewel zo'n geboorte-afwijking niet vaak voor komt, is het wel belangrijk dat je als aanstaande moeder er alles aan doet om zulke hartbrekende geboortes te voorkomen.

Bron: mens en gezondheiud

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2013 21:50

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:35, 3 keer totaal gewijzigd.

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 28 sep 2013 21:56

Mortlach schreef:
Dat hangt er maar van af. Als je moord definieert als het ontnemen van iemands leven tegen diens wil in, dan is euthenasie geen moord.

Volgens mij is dat niet de juridische definitie van moord. Wat het slachtoffer ervan vindt maakt niet zo veel uit. Moord is het als het met voorbedachten rade geschiedt. Doodslag is het, als het in een opwelling gebeurt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2013 22:11

Bambi schreef:Ben jij arts? :shock:

Dan zou je toch uit praktijkervaring moeten weten, dat een embryo die niet levensvatbaar is, eindigt in een miskraam?

Niet altijd dus. Een embryo kan sterven in de baarmoeder en dan heel nare zwangerschapsvergiftiging veroorzaken. Daar is hier in Ierland recent nog een vrouw aan overleden, een Hindoestaanse nota bene, die door christelijke artsen een abortus werd geweigerd.

En daarbij, wat ik dus zei: als het kind sowieso nooit levend geboren gaat worden, of als het dat al haalt, niet levensvatbaar zal zijn, waarom wil jij dan in Godsnaam - zowel letterlijk als figuurlijk - het leven van de ouders een hel maken? De emotionele belasting is misschien makkelijk weg te wuiven als je er zelf geen ervaring mee hebt en nooit zult hebben; ik, echter, ben geen gevoelloze kloothommel heb wel een greintje empathie, dus ik zal niemand vertellen wat ze in die situatie wel of niet mogen doen.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 28 sep 2013 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2013 22:15

Bambi schreef:Het gaat erom of mensen mogen beslissen over de dood.
Vind het wel triest dat de discussie op een Christelijk forum deze kant op gaat.
Dat daar allerlei ziektes en aandoeningen genoemd worden, om daaruit te bepalen dat een mens dan wel het recht zou hebben, om over de dood te mogen beslissen.

Daar gaat het mij niet eens om. Het gaat er mij om dat mensen in het algemeen en christenen in het bijzonder zich gewoon buiten deze zaken houden. Het is al moeilijk genoeg voor mensen zonder dat er een stelletje roeptoeters bij komt staan die met een opgeheven vingertje gaat staan en roept "Mag niet!"

Als JIJ die beslissingen aan God wilt overlaten, legt niemand je ook maar een strobreed in de weg. Heb dan op zijn minst het respect om anderen hun eigen keuze - waar jij geen bal mee te maken hebt en geen gevolgen aan ondervindt - te laten maken.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 28 sep 2013 22:22

Bambi schreef:Het gaat erom of mensen mogen beslissen over de dood.
Vind het wel triest dat de discussie op een Christelijk forum deze kant op gaat.
Dat daar allerlei ziektes en aandoeningen genoemd worden, om daaruit te bepalen dat een mens dan wel het recht zou hebben, om over de dood te mogen beslissen.

Een wezentje wat niet zal kunnen leven en slechts pijn zal lijden tijdens een paar uur van existentie kan beter niet geboren worden denk ik.
Indirect beslissen we wegkijkend iedere dag over de pijnlijke dood van duizenden kinderen en babies, die van de honger sterven, en weesjes laten we wegkwijnen in roemeense tehuizen, zelf bakken met geld aan IVF uitgevend, omdat een eigen kind zoveel belangrijker is dan het aannemen van een triest geval.

Terug naar “Archief”