ziekenzalving

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: ziekenzalving

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 12:20

Coby schreef:En wat is een moderne gebedsgenezer?

Jan Zijlstra.
Coby schreef:De gewone gelovigen gaan tegenwoordig de straat op en genezen de zieken. Ik bedoelde niet dat je niet in de Heilige Geest gelooft, alleen dat je niet in de duivel gelooft. Vind ik een stuk consequenter trouwens, als je dan toch gelooft dat de gaven van de Geest niet meer voor nu zijn, want de gaven waren om vrij te zetten wie door de duivel overweldigd waren.

Inderdaad, iemand die niet gelooft dat mensen nog genezen door wonderen kan evenmin geloven dat mensen op onverklaarbare wijze ziek worden (door toedoen van de duivel) daar heb jij helemaal gelijk in.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 sep 2013 12:28

Coby wat een trieste illusie dat je van mensen die de Here Jezus verwerpen en het geloof belachelijk maken zoals op Freethinker en ik ken wat mensen van hen, doen schijnheilig en vol "respect" naar Christenen toe, maar het is schijn. Was het satan zelf niet die heel vriendelijk zei: "Is het niet dat God gezegd heeft". Lief doch listig want daar is de mens gevoelig voor.
Lieve woorden, respect enz... Coby het is allemaal schijn. Het Woord is als een vlijmscherp zwaard en brengt verdeeldheid.
Ik durf te zeggen dat Jan Zeilstra niet handelt overeenkomstig de woorden van de Here Jezus Zelf en wat de Bijbel leert.
Ziekte komt van satan en hij zal zijn best doen om ook zogenaamde genezing te illustreren voor zijn bestaan. En dat uit zich in al die handelingen die ik zelf gezien heb, door de mens achterover te duwen na de doop in water om hem daarna zogenaamd op te vangen, want er gaat iemand achter staan en vervolgens ligt die mens vernederd op de grond, notabene na een handeling die de opstanding symboliseert. Hoe diep je moet je gaan om demonisch te werkt te gaan, want dat is het. En zeg niet dat ze dat achterover drukken in jullie bijeenkomsten niet doen, wat dat is niet waar.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 27 sep 2013 12:46

mohamed schreef:Jan Zijlstra.

Je gaat niet mee met de mode, dat is ouderwets.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 27 sep 2013 12:54

Wilsophie schreef:Coby wat een trieste illusie dat je van mensen die de Here Jezus verwerpen en het geloof belachelijk maken zoals op Freethinker en ik ken wat mensen van hen, doen schijnheilig en vol "respect" naar Christenen toe, maar het is schijn. Was het satan zelf niet die heel vriendelijk zei: "Is het niet dat God gezegd heeft". Lief doch listig want daar is de mens gevoelig voor.
Lieve woorden, respect enz... Coby het is allemaal schijn. Het Woord is als een vlijmscherp zwaard en brengt verdeeldheid.
Ik durf te zeggen dat Jan Zeilstra niet handelt overeenkomstig de woorden van de Here Jezus Zelf en wat de Bijbel leert.
Ziekte komt van satan en hij zal zijn best doen om ook zogenaamde genezing te illustreren voor zijn bestaan. En dat uit zich in al die handelingen die ik zelf gezien heb, door de mens achterover te duwen na de doop in water om hem daarna zogenaamd op te vangen, want er gaat iemand achter staan en vervolgens ligt die mens vernederd op de grond, notabene na een handeling die de opstanding symboliseert. Hoe diep je moet je gaan om demonisch te werkt te gaan, want dat is het. En zeg niet dat ze dat achterover drukken in jullie bijeenkomsten niet doen, wat dat is niet waar.

Onzin, ze zeggen gewoon eerlijk wat ze denken, schijnheilig zijn ze niet, die gaan echt niet zeggen: o wat geweldig dat geloof. Op Zijlstra zijn ze ook niet zo dol. Maar tenminste een zou tot geloof komen als er een dode opgewekt wordt. Ik heb veel mensen genezen zien worden bij Zijlstra en niet alleen door hem, ook door ons, gemeenteleden en ook op afstand.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 13:09

Wilsophie schreef:Ziekte komt van satan en hij zal zijn best doen om ook zogenaamde genezing te illustreren voor zijn bestaan.

Dit is wat Coby terecht aankaartte en ik vind het zeer hypocriet van je! Hoe kan je Coby aanvallen op haar geloof in 'goede' krachten als jij zelf gelooft in kwade? Wees dan consequent en begraaf de duivel.

Ziekte is genetisch bepaald, komt door toeval, of door een slechte levenswijze. Het heeft met een hogere macht niks te maken, word volwassen en houd op met de sprookjes.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 sep 2013 13:18

mohamed schreef:Dit is wat Coby terecht aankaartte en ik vind het zeer hypocriet van je! Hoe kan je Coby aanvallen op haar geloof in 'goede' krachten als jij zelf gelooft in kwade? Wees dan consequent en begraaf de duivel.

Ziekte is genetisch bepaald, komt door toeval, of door een slechte levenswijze. Het heeft met een hogere macht niks te maken, word volwassen en houd op met de sprookjes.

Ik geloof dat ik je niet begrijp. IK val niemand aan en ben ook niet hypocriet. Lekker dan zo een aanval van jou. =D>
Ziekte is volgens de Bijbel een gevolg van een gebroken wereld, een wereld die ooit chaos werd door de val van satan, dat deze overste der wereld nog steeds actief is, moge duidelijk zijn en ik val Coby helemaal niet aan , ik heb kritiek op die mensen die mensen achterover duwen om zo te bewijzen of aan te tonen dat ze door op de grond te vallen de Heilige Geest ontvangen hebben of genezen zijn.
Ook mijn lichaam is onderhevig aan ziekten en ook mijn lichaam is verderfelijk, maar ik heb eeuwig leven ontvangen en dus zal dit lichaam vernieuwd worden met een onsterfelijk lichaam volgens 1 Kor. 15.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 13:25

Volgens diezelfde Bijbel is de Messias geopenbaard om de werken van de duivel te verbreken (1 Joh 3,8) en worden mensen onder de nieuwe hemel en aarde nog ziek (Op 22,2) dus zou de duivel daar dan ook weer zijn. Lijkt me sterk. Verder val ik jou niet aan, maar bevecht ik hypocrisie en dat is een eigenschap waarvan ik dacht dat je die op waarde wist te schatten.

Als mensen niet door wonderen genezen, dan worden ze evenmin op wonderlijke wijze ziek. De duivel ging alleen rond in de tijd van de wonderen, toen het evangelie gesticht werd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 sep 2013 13:34

Openb 22 vers 2 spreekt over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, dus wat deze tekst met ziekten van nu te maken heeft begrijp ik niet. De Bijbel leert dat de kop vermorzeld is, maar satan is nog heel levend al is het maar met zijn staart die nog lang nakronkelt, maar dat is misschien te zwak, de Bijbel leert dat de overste van deze wereld de satan is, en God heeft deze wereld aan hem overgegeven, lees Rom. 1

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 14:12

Wilsophie schreef:Openb 22 vers 2 spreekt over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, dus wat deze tekst met ziekten van nu te maken heeft begrijp ik niet. De Bijbel leert dat de kop vermorzeld is, maar satan is nog heel levend al is het maar met zijn staart die nog lang nakronkelt, maar dat is misschien te zwak, de Bijbel leert dat de overste van deze wereld de satan is, en God heeft deze wereld aan hem overgegeven, lees Rom. 1

Vruchten ter GENEZING.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 sep 2013 14:31

Vruchten ter genezing? Waar staat dat in de Bijbel, kom op man even gewoon antwoorden en niet zomaar wat roepen, de Bijbel kent vruchten van het land en vruchten van de Geest en geen vruchten TER genezing. :^o

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 27 sep 2013 14:42

Wilsophie schreef:Vruchten ter genezing? Waar staat dat in de Bijbel, kom op man even gewoon antwoorden en niet zomaar wat roepen, de Bijbel kent vruchten van het land en vruchten van de Geest en geen vruchten TER genezing. :^o

Openbaringen 22:1-2
En hij toonde mij een rivier van water des levens, helder als kristal, ontspringende uit de troon van God en van het Lam. 2 Midden op haar straat en aan weerszijden van de rivier staat het geboomte des levens, dat twaalfmaal vrucht draagt, iedere maand zijn vrucht gevende; en de bladeren van het geboomte zijn tot genezing der volkeren.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 sep 2013 19:15

Deze tekst werd al genoemd, maar dit is een tekst voor op de nieuwe aarde , als de troon van God en het Lam daar zullen staan. Er zal geen nacht meer zijn en volgens mij zit ik nu al in het donker. Geen tekst voor nu dus.
Het gaat hier om het NIeuwe Jeruzalem. Ik zei dit al eerder.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 22:35

Het gaat over de nieuwe hemel en aarde, daar zal dus nog ziekte zijn want waarvoor anders dienen vruchten ter GENEZING?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 sep 2013 22:52

Zijn er dan ook 2 Bomen des Levens aan iedere weerzijden één? Want dat staat ook in die tekst.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 23:31

Het is een lastig vers Wilsophie, maar je weet zelf donders goed wat er staat, dat hoef ik je niet uit te leggen. Sinds ik forumlid Mw er in Rome op wees twee jaar geleden praat ze niet meer met me, want ziekte onder de nieuwe hemel en aarde mag niet en wie dat bijbels onderbouwt is fout. Ik ben blij dat jij tenminste nog met me communiceert (al gaat de kwaliteit wel achteruit merk ik). ;)

Terug naar “[Religie] - Open forum”