alexander91 schreef:en als het jou overkomen is, dan is dat toch geen vrijbrief om alles te mogen zeggen daarover?
Waarom niet? Staan we onder censuur of zo?
Moderator: Moderafo's
alexander91 schreef:en als het jou overkomen is, dan is dat toch geen vrijbrief om alles te mogen zeggen daarover?
1a2b3c schreef:Toen het pasgeboren kind van David en Bathseba stierf zei David: 2 Sam.12: 23 Maar nu is het dood; waarom zou ik nu vasten? Zal ik hem nog terug kunnen halen? Ik zal wel naar hem toe gaan, maar hij zal niet bij mij terugkomen.
alexander91 schreef:Misschien is een even goede vraag hier: Zou je God nog willen als vroeggestorven kinderen niet behouden blijven? Of anders: zijn onze morele maatstaffen leidend voor God?
Als je het vraagstuk openlaat (en ook andere omtrent het geloof) rijst er vaak een soort morele verontwaardiging op van: kun jij dat vinden/toestaan? (geldt hetzelfde bij vraagstukken als euthanasie en abortus). Volgens mij is bij de meeste mensen de eigen moraal leidend, en het beeld van God, of het niet bestaan van God, wordt daarmee in sterke mate bepaald.
Dat is voor een groot deel interpretatie.Bambi schreef:Als een eicel en een zaadcel samensmelten en dus bevruchten, begint het nieuwe leven.
Ik mag toch hopen, dat ze je dat tijdens je doktersopleiding, wel geleerd hebben
1a2b3c schreef:Ik vind de interpretatie dat alle overleden baby's behouden zijn veel Bijbelser dan de interpretatie dat alleen de overleden baby's van gelovigen behouden zijn. Dat laatste staat uiteindelijk ook niet met zoveel woorden in de Bijbel.
1a2b3c schreef:Het druist tegen ons rechtvaardigheidsbesef in dat God baby's in de hel gooit, en het gaat ook in tegen het beeld dat God van Zichzelf schetst in de Bijbel.
Hij bezweert ons dat Hij niet wil dat er iemand verloren gaat, maar dat Hij wil dat alle mensen zalig worden. Hij maakt zich bekent als een God van liefde, trouw, genade, barmhartig, rechtvaardig, goedertieren.
Ik vind de interpretatie dat alle overleden baby's behouden zijn veel Bijbelser dan de interpretatie dat alleen de overleden baby's van gelovigen behouden zijn. Dat laatste staat uiteindelijk ook niet met zoveel woorden in de Bijbel.
1. Ik had gezegd: ik denk en vervolgens gaf ik mijn interpretatie.Jvslooten schreef:zowel je eerste stelling (alle overleden baby´s behouden) als je tweede stelling (alleen overleden baby's van gelovigen worden behouden) is bijbels geen enkele stelling grond voor... waar je de uitdrukking ´´veel Bijbelser´´ dan op baseert snap ik niet zo goed. Er is niemand rechtvaardig, zelfs niet één. Er is niemand die God zoekt. Er is niemand die goeddoet, zelfs niet één. De hele wereld is doemwaardig voor God. Allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God. (Romeinen 3). Wat zou er dan, met dat als uitgangspunt, rechtvaardig zijn?
Klopt, maar ik bedoel het in de zin van 'wij kennen ten dele'. En onze kennis is niet even groot.schelpje3 schreef:Iets is Bijbels of is het niet! Er is niet zoiets als een halve Bijbelse waarheid.
1a2b3c schreef:De interpretatie dat jonggestorvene van gelovigen behouden zijn komen van de D.L.
1a2b3c schreef:Klopt, maar ik bedoel het in de zin van 'wij kennen ten dele'. En onze kennis is niet even groot.
1a2b3c schreef:Een baby kan het niet in ongeloof afwijzen en daarom wordt het hem m.i. ook niet toegerekend. Ik kan er niets anders van maken want het Lam God heeft de zonde der wereld weggenomen. Zie ook Rom.8:3 en 2 Kor.5:21.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 15 gasten