Moderator: Moderafo's
ricky70 schreef:Ik ben blij dat de dienstplicht in Nederland is afgechaft.
Ik heb destijds als één van de laatste nog geweigerd en ben gelukkig erkend als gewetensbezwaarde. De alternatieve dienstplicht die ik hierdoor iets langer heb mogen vervullen heb ik met plezier gedaan.
Markie schreef:@Bambi:
Geloof je nou zelf dat als je leven in het geding is je op benen gaat richten om je tegenstander te sparen? Denk dat je alles te werk stelt om zelf te overleven
meribel schreef:ik ben geen refo dame, maar even daar los van, zie ik het verschil niet tussen dienstplicht enkel voor mannen of voor mannen en vrouwen samen.
Ik kan me juist goed voorstellen dat als een land voorstander is voor dienstplicht, dat hij deze dan ook voor vrouwen verplicht stelt. Anders lijkt het mij een vorm van discriminatie.
alexander91 schreef:Daarnaast (en hier ga ik speculeren, want ik heb mezelf er niet in verdiept) vraag ik me af hoe geschikt de gemiddelde vrouw (dus niet de uitzonderingen) is voor oorlogsvoering; en dan denk ik over hoe vrouwen van nature zijn. Aggressie en competitie zit veel meer in de mannelijke natuur dan de vrouwelijke.
Mortlach schreef:Nee, het is inderdaad beter om 2 maal zondaags met een hoedje op in de kerkbankjes te zitten terwijl je land wordt binnengevallen of je elders in de wereld echt iets kunt bereiken in een vredesmissie.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten