Wilsophie schreef:Ik geloof dat ik even de draad kwijt ben. Heb je het nu over een forum of over een genezingsdienst?
Over een forum waar ze niet zeggen dat genezingsdiensten duivels zijn.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Ik geloof dat ik even de draad kwijt ben. Heb je het nu over een forum of over een genezingsdienst?
Riska schreef:Ziekenzalving is geen gebedsgenezingsdienst.
Zoals ik het heb meegemaakt is het meestal in een terminale fase van ziek-zijn.
Er wordt samen gezongen, gebeden en de patiënt wordt gezalfd en gezegend.
Zoals ik zei: vaak is er daarna rust bij de zieke.
Schulden zijn beleden - het is goed zo...
Zo ongeveer...
Wilsophie schreef:Zouden ze daar het onderscheid wel kennen?
Wilsophie schreef:Christenen hebben altijd het woord "oordelen" voor in de mond liggen valt me op. Men verwart het m.i. met .....'een mening hebben over bepaalde zaken'.
Nee een Christen mag niet oordelen en mag blijkbaar geen mening hebben is een doetje dus. Nou de Here Jezus ging flink tekeer hoor tijdens Zijn bediening op aarde. Was geen Dolfie Zalfie, om maar bij de zalf te blijven.
Wilsophie schreef:Je moeder die geen leesbril nodig heeft. Is "that all there is?"
coby schreef:Natuurlijk niet, maar paarlen werp ik alleen op FreeThinker uit, waar ze niet vertrapt worden.
mohamed schreef:Waar heb ik dat meer gehoord? Mensen die moderne gebedsgenezers met enige scepsis betrachten zijn geen farizeeërs, want de farizeeërs probeerden Lazarus te vermoorden. Ik ben niet tegen genezing, maar ik ben tegen kwakzalverij.
mohamed schreef:Dat zijn niet de parels waar Jezus op doelde en ook heeft hij kritische mensen nooit zwijnen genoemd, want onderzoek alles en behoud het goede.
mohamed schreef:Dergelijke genezingsdiensten zijn zeker duivels, want zieke mensen krijgen valse hoop en alles wat vals is is niet uit God.
mohamed schreef:Dergelijke genezingsdiensten zijn zeker duivels, want zieke mensen krijgen valse hoop en alles wat vals is is niet uit God.
coby schreef:Oh ik dacht dat de duivel dood was.
mohamed schreef:Maar goed, als jij denkt dat ik het type ben wat iemands parels vertrapt dan ken je me niet en heb je me ook nooit gekend. En als iemand glas aanziet voor parels en kwaad wordt op degene die hem daar op wijst, wie is dan de gebeten hond? Het zou rechtvaardiger zijn als je dan kwaad werd op degene die je parels voor glas heeft verkocht.
mohamed schreef:Ik geloof wel in de Heilige Geest alleen niet dat hij werkzaam is in moderne gebedsgenezers.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 336 gasten