doorgeloof schreef:Ik geloofde zelf eerst verkeerde dingen en het punt is eigenlijk dat we elkaar moeten bevragen.
Bijvoorbeeld aan iedere kerkgenoot die je tegen komt de vraag stellen.
Geloof je echt met heel je hart dat Jezus onze enige hoop is op eeuwig leven.
Dat zou kunnen. Wat is het doel daarvan, het geloof van de ander betwijfelen? Jezelf beter voelen? En wat als de ander een voor jou ongewenst antwoord geeft en zich niet door je laat overtuigen? Haal je dan een soort van inquisitie erbij?
We moeten elkaar bijsturen naar de waarheid, elkaar helpen , we hebben allemaal onze blinde vlekken
Ben jijzelf dan ook bereid om je blinde vlekken te erkennen en je geloof om te buigen naar de waarheid? Als iemand naar mij toe zou komen voor of na de mis met een vragenlijstje met wat ik allemaal wel en niet geloof zou ik dat vrij vreemd vinden. Je gaat samen naar de kerk en gaat er vanuit dat je op grote lijnen zo'n beetje hetzelfde geloofd. Daarnaast schept het geloof voor mij bepaalde kaders, maar binnen die kaders valt er vrij te bewegen.
Geloof alleen in Jezus vind ik een typische oneliner. Mensen mogen ook best geloven in zichzelf, in het huwelijk, in hun kinderen in rechtvaardigheid enz enz.