Geloof niet in vuile vodden, Geloof alleen in Jezus

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

doorgeloof
Verkenner
Verkenner

Geloof niet in vuile vodden, Geloof alleen in Jezus

Berichtdoor doorgeloof » 25 sep 2013 21:17

Vraag me af hoeveel mensen misleid worden en geloven in iets van hunzelf of iets in de wereld als redding.
Heb zelf ook tijdje gelooft dat ik door iets van mij zelf gered kon worden, mijn daden , mijn kerkgang, mijn doop.

God heeft zijn Zoon gezonden omdat wij echt op geen enkele andere manier gered kunnen worden, al onze daden, kennis en ervaring schieten tekort, heb lang de leugen van zelf rechtvaardiging gelooft (vuile vodden)

Mischien kunnen we bidden dat God ons snoeit en kaal scheert, dat we niets meer hebben dan het Geloof in zijn Zoon als enige redder en leidsman.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Geloof niet in vuile vodden, Geloof alleen in Jezus

Berichtdoor Mortlach » 25 sep 2013 21:24

doorgeloof schreef:Vraag me af hoeveel mensen misleid worden en geloven in iets van hunzelf of iets in de wereld als redding.
Heb zelf ook tijdje gelooft dat ik door iets van mij zelf gered kon worden, mijn daden , mijn kerkgang, mijn doop.

God heeft zijn Zoon gezonden omdat wij echt op geen enkele andere manier gered kunnen worden, al onze daden, kennis en ervaring schieten tekort, heb lang de leugen van zelf rechtvaardiging gelooft (vuile vodden)

Mischien kunnen we bidden dat God ons snoeit en kaal scheert, dat we niets meer hebben dan het Geloof in zijn Zoon als enige redder en leidsman.

En je punt is...?

O, al die andere mensen geloven verkeerd! Wat moeten we nu doen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

doorgeloof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor doorgeloof » 25 sep 2013 21:49

Ik geloofde zelf eerst verkeerde dingen en het punt is eigenlijk dat we elkaar moeten bevragen.
Bijvoorbeeld aan iedere kerkgenoot die je tegen komt de vraag stellen.

Geloof je echt met heel je hart dat Jezus onze enige hoop is op eeuwig leven.

We moeten elkaar bijsturen naar de waarheid, elkaar helpen , we hebben allemaal onze blinde vlekken

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Janvanverweg » 26 sep 2013 07:55

doorgeloof schreef:Ik geloofde zelf eerst verkeerde dingen en het punt is eigenlijk dat we elkaar moeten bevragen.

ik zou zeggen: wees een voorbeeld. laat zien wie je in christus bent. bevraag de ander niet, maar getuig.
laat de vrucht van de geest in je groeien.

teveel kerkmensen leven niet omdat ze zich maar blijven afvragen of ze wel geboren zijn. ](*,)
de bijbel roept ons op om te groeien in geloof. om volwassen te worden in ons geloof.

vraag dus niet of iemand geboren is, maar hoe het met zijn groei ontwikkeling gaat. en sta elkaar daarin bij. verhinder ze niet met verordeningen die groei in de weg staan.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 26 sep 2013 08:43

Is niets verkeerd met vragen. Als het maar in openheid gebeurt. Interesse tonen in de naaste is een heel mooi iets. Getuigen is ook goed, maar volgens mij kan het goed in een combinatie. Als we deel zijn van een lichaam, hebben we niet alleen verschillende taken die we moeten doen, maar we mogen/moeten ook met andere ledematen communiceren.
Bovendien kunnen vragen leiden tot getuigenissen, juist van minder mondige mensen.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 26 sep 2013 09:01

doorgeloof schreef:Vraag me af hoeveel mensen misleid worden en geloven in iets van hunzelf of iets in de wereld als redding.

Als je maar lang genoeg denkt dat je door goede werken rechtvaardig kunt worden, loop je vanzelf wel een keer tegen de lamp. Het kan niet. Prachtig als je op het punt komt dat je het maar opgeeft, dan kan Hij het eindelijk doen en kun je leven vanuit geloof.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 sep 2013 09:41

doorgeloof schreef:Ik geloofde zelf eerst verkeerde dingen en het punt is eigenlijk dat we elkaar moeten bevragen.

Dat zou kunnen. Wat is het doel daarvan, het geloof van de ander betwijfelen? Jezelf beter voelen? En wat als de ander een voor jou ongewenst antwoord geeft en zich niet door je laat overtuigen? Haal je dan een soort van inquisitie erbij?
We moeten elkaar bijsturen naar de waarheid, elkaar helpen , we hebben allemaal onze blinde vlekken

Ben jijzelf dan ook bereid om je blinde vlekken te erkennen en je geloof om te buigen naar de waarheid? Als iemand naar mij toe zou komen voor of na de mis met een vragenlijstje met wat ik allemaal wel en niet geloof zou ik dat vrij vreemd vinden. Je gaat samen naar de kerk en gaat er vanuit dat je op grote lijnen zo'n beetje hetzelfde geloofd. Daarnaast schept het geloof voor mij bepaalde kaders, maar binnen die kaders valt er vrij te bewegen.

Geloof alleen in Jezus vind ik een typische oneliner. Mensen mogen ook best geloven in zichzelf, in het huwelijk, in hun kinderen in rechtvaardigheid enz enz.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 26 sep 2013 09:58

Faramir schreef:Geloof alleen in Jezus vind ik een typische oneliner.

Dat omvat alles. Geloven dat Hij het al volbracht heeft en het willen en werken in je werkt.
Als iemand denkt genade te kunnen verdienen door goede werken te doen, veel succes. Dan kun je weer fijn alle wetten van de Torah gaan houden.
Dat geloof zonder werken dood is, is weer wat anders. Je kunt niet zeggen: Ik geloof in Jezus en leef verder hoe ik zin heb, want alles is toch genade. Leven uit geloof is juist als iets je niet lukt, dat je mag geloven dat Hij het voor je heeft volbracht en je in staat stelt.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 26 sep 2013 13:40

Mortlach schreef:En je punt is...?

Dat de enige weg tot verlossing door Christus is..? En dat al het andere geloof ten diepste niet ''anders geloven'' , maar ''niet geloven'' is?

Terug naar “[Religie] - Open forum”