Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor Wilsophie » 25 sep 2013 13:37

In de Bijbel zijn de gelovigen altijd in de minderheid, er komt een tijd dat het er maar 2 zijn.
Er was een tijd dat het er maar 8 waren.
Het was nooit een meerderheid, dus ik vind de stelling tamelijk dom en onbijbels.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 sep 2013 13:41

Wilsophie schreef:In de Bijbel zijn de gelovigen altijd in de minderheid, er komt een tijd dat het er maar 2 zijn.
-knip-

Waar staat dat?

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 25 sep 2013 20:00

Wilsophie schreef:In de Bijbel zijn de gelovigen altijd in de minderheid, er komt een tijd dat het er maar 2 zijn.
Er was een tijd dat het er maar 8 waren.
Het was nooit een meerderheid, dus ik vind de stelling tamelijk dom en onbijbels.

Mmm, Wilsophie, dan wordt de kans dat jij daar ook toe behoort wel heel klein. Besef je dat?

Je trapt toch hopelijk niet in de val van al die apocalypse-watchers, die de hele wereld in hun verbeelding zien vergaan, behalve nou net uitgerekend zijzelf. Het Hollywood scenario zeg maar. Veel rook en vuur, bloed, zweet en tranen, maar dan gelukkig toch nog het happy end van de trotse held die met zijn geliefde in zijn armen zonder één schrammetje aan de ramp weet te ontkomen.
Muziekje eronder, romantische zonsondergang en de onvermijdelijke kus op de mond. The End.

Of het moet zo zijn dat die tijd nog heel lang op zich laat wachten (ik zie namelijk nog zoveel gelovige mensen om me heen)
Het kan natuurlijk ook zijn dat die hele idee van gelovigen die een steeds kleinere minderheid gaan vormen helemaal niet waar is.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

tegendraadje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tegendraadje » 25 sep 2013 21:52

Wij zijn dankbaarder is het denk ik

En geloven is naar mijn idee niet geloven in dat God bestaat,,, want dat zou vast moeten staan. Maar geloven in god zou "vertrouwen op God " moeten heten.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 sep 2013 22:55

En volgens mij gelooft mede-forummer Wilsophie dat we in een holle aarde wonen...

Goed onthouden, dat geloof ik.

Terug naar “[Religie] - Open forum”