Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 20 sep 2013 15:45

Gezond eten en blijven bewegen.

Paulien
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paulien » 21 sep 2013 09:07

mona schreef:Net 8 kilo afgevallen met het laag-koolhydraat dieet.
Ik heb er 20 weken over gedaan. Het was echt bikkelen, want het waren geen 'vet'kilo's maar 'hormoon'kilo's.
Nu weet ik niet zo goed hoe ik weer normaal moet gaan eten, want ik ben ontzettend bang
om weer aan te komen.
Misschien is dit wel eerder in dit topic aan de orde geweest, maar ik heb niet zoveel tijd en zin om
112 pagina's door te lezen... :D
Wie heeft er een goede tip?

Oeh, ik snap wel dat je bang bent om aan te komen, dat wil je echt niet. Zeker niet als je zo veel moeite hebt gedaan om de kilo's eraf te krijgen!

Ik zou als ik jou was lekker veel groente en fruit eten en geen geraffineerde suikers.

Veel succes!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 sep 2013 13:27

Ik was even met een familielid mee naar een andere super, waar ik nooit kom en daar stonden ze met een kraampje met een nieuw te promoten produkt.
Ik ben nooit zo van de proeverij, maar dit keer wel.
En het was lekker en echt vernieuwend. Ik heb 2 proefzakjes gekocht.
http://www.smoodforyou.com/nl/assortiment#sweet-emotion

Wie kent het al?
Vooral voor de snoepertjes onder ons :wink:

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 21 sep 2013 13:37

Nou die Sweet Emotions lijken me wel wat schelpje, lekker!

Paulien schreef:Ik zou als ik jou was lekker veel groente en fruit eten en geen geraffineerde suikers.

Ja, ik ga het proberen, het moet toch ooit weer een keer gaan gebeuren.
En maar regelmatig op de weegschaal, om het te blijven controleren.
Toch lastig om dat altijd in je achterhoofd te moeten houden.
Ik kon het maar niet begrijpen dat ik zomaar aankwam terwijl ik hetzelfde als altijd at,
en dat was toch echt niet ongezond....
Andere familieleden eten alles wat los en vast zit, en in behoorlijke hoeveelheden, en komen geen gram aan....
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 23 sep 2013 14:11

Mona: stop met toch koolhydraten. Echt het helpt en het is zo eenvoudig vol te houden. Nooi meer een jojo effect.
Ik las vandaag in de bieb de Telegraaf en ik zag een plaatje van een man van 200 kg en daarnaast diezelfde man, slank als een den. En wat denk je? Precies mijn dieet.
Dus geen pasta, rijst, brood, aardappelen.
Mijn eetwijze in het kort (op advies van een beroemde diëtiste):
Ontbijt: kwark/yoghurt met muesli en fruit:
Lunch: flinke salade met vlees of vis (gerookte kip/tonijn/vette vis etc.)
Dinner: veel groeten, vlees en/of vis. Of maak een flink gevulde groetensoep.

Geen toetjes, frisdranken (ook niet zero want triggert de zoetbehoefte)
Niet snoepen tussendoor. Gewoon koffie en thee. Weinig alcohol max. 1 à 2 glazen pd.
Drie verzadigende maaltijden per dag is echt genoeg
Je lichaam went er snel aan. Ik neem er voor de zekerheid nog een multivitamine bij.
Veel succes.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 23 sep 2013 14:16

Ben vanmorgen bij de diëtiste geweest.
Hopelijk heb ik dan een stok achter de deur. Want dat is echt nodig.
Iedere wk ff terugkomen.
We gaan eerst maar eens voor -10. Dan zien we wel verder. Het doel moet wel haalbaar zijn.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 sep 2013 14:33

pannenkoek schreef:Ben vanmorgen bij de diëtiste geweest.
Hopelijk heb ik dan een stok achter de deur. Want dat is echt nodig.
Iedere wk ff terugkomen.
We gaan eerst maar eens voor -10. Dan zien we wel verder. Het doel moet wel haalbaar zijn.

Dapper hoor d:)b
Sterkte gewenst en houd ons op de hoogte. :D
Bij mij zijn er inmiddels 2 kilo af, gelukkig ook van de plek waar het weg moest.
Ik had 4 weken geleden een jurkje gekocht, ze hadden geen maat groter, dus ik moest wel volhouden. Met die paar pondjes eraf zit het net wat netter.
Ik ga ook door hoor. Beweeg wat vaker en meer intensief. :(old

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 23 sep 2013 15:37

pannenkoek schreef:.
We gaan eerst maar eens voor -10. Dan zien we wel verder. Het doel moet wel haalbaar zijn

Succes hoor!
de hulp van een diëtiste is ook motiverend, zij weet ook veel tips natuurlijk!
Als je goede tips hoort, zet ze dan maar hier neer, dan hebben wij er ook iets aan :D
schelpje3 schreef:Bij mij zijn er inmiddels 2 kilo af

super! Hou vol he!
hubert schreef:Mona: stop met toch koolhydraten.

Ik ben juist gestopt met koolhydraten, en daardoor ruim 8 kilo afgevallen. Het komt overeen met jouw dieet.
Maar ik at nooit meer samen met mijn man mee, ik kookte alleen voor hem en zelf zat ik achter de salade.
En dat 20 weken lang. Ik wil daar nu wel eens vanaf, maar wel op een goede manier.
Ik weet dat aardappelen en pasta e.d. vol koolhydraten zitten, dus daar let ik echt op.

Nu hoorde ik zaterdag van een vriendin dat je 6 eetmomenten op een dag moet hebben. Je drie maaltijden, en daar tussendoor 3 stuks fruit. Het beste is om er ongeveer 2enhalf uur tussen te hebben, dit om je verbranding aan de gang te houden. Door honger te hebben kan je lichaam in de spaarstand gaan, en daardoor kan je juist niet afvallen. Wie heeft hier ook wel eens van gehoord?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 sep 2013 15:42

mona schreef:
Nu hoorde ik zaterdag van een vriendin dat je 6 eetmomenten op een dag moet hebben. Je drie maaltijden, en daar tussendoor 3 stuks fruit. Het beste is om er ongeveer 2enhalf uur tussen te hebben, dit om je verbranding aan de gang te houden. Door honger te hebben kan je lichaam in de spaarstand gaan, en daardoor kan je juist niet afvallen. Wie heeft hier ook wel eens van gehoord?

Ja dat klopt. Mijn man volgde ooit het EGA dieet en daar kwam dit ook in voor. Eén van mijn kinderen moet juist aankomen en krijgt dit advies ook van de diëtiste.
Blijkbaar is dit toch het beste voor je lijf, of je nu moet aankomen of afvallen. :-k
Maar niet persé fruit, in geval van afvallen moeten het verantwoorde tussendoortjes zijn, maar mag ook bouillon, rauwkost o.i.d. zijn. Aankomen doe je met vetten en eiwitten, dus niet met (snelle) koolhydraten.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 23 sep 2013 17:02

Ik hoop dat het nu toch eens echt gaat lukken. Het is hard nodig. Maar ik vind het zooooooooooo moeilijk. Als je heel de dag alleen thuis ben kun je lekker je gang gaan....
Vandaag was de eerste dag, en tot nu toe goed gegaan. Had nog 4 pannekoeken staan van zaterdag. Maar snel bij de kinders onder de neus geduwd om half 6, want ff opwarmen, dan zijn ze weer zo lekker.....

Toetje ga ik ook eens verschuiven, advies was om dat dan halverwege de avond te doen, om andere dingen dan juist te laten staan.

Misschien kom ik hier iedere dag wel ff terug om gemotiveerd te worden door jullie :D

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 23 sep 2013 17:25

Weinig koolhydraten geloof ik niet zo in. Het gaat toch om de calorieen, als je er meer binnenkrijgt dan je verbrandt dan word je dikker. Koolhydraten heb je gewoon nodig (als je duizelig wordt, dan is wat suiker echt niet verkeerd). Vetten en eiwitten heb je ook nodig en dingen gaan goed mis als je er daar te weinig van hebt, maar als je genoeg hebt aan al je bouwstoffen dan maakt het niet zoveel uit of je je energiebehoefte aanvult met koolhydraten, vetten of eiwitten (misschien zijn eiwitten zelfs schadelijker omdat je nieren er niet goed raad meeweten, aan de andere kant de meeste mensen krijgen te weinig eiwitten binnen).

Wel is het zo dat je met koolhydraten makkelijker vergeet dat je genoeg hebt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 23 sep 2013 18:12

Als ik jullie begrijp zouden aardappels dus slecht zijn doordat er koolhydraten inzitten??
Wij zijn akkerbouwer, en mijn man beweerd dat je er niet dik van wordt dus dat het wel mee valt met die koolhydreten, zal het nog eens na vragen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 sep 2013 22:21

pannenkoek schreef:Als ik jullie begrijp zouden aardappels dus slecht zijn doordat er koolhydraten inzitten??
Wij zijn akkerbouwer, en mijn man beweerd dat je er niet dik van wordt dus dat het wel mee valt met die koolhydreten, zal het nog eens na vragen.

Nee joh, aardappels zijn prima en supergezond. Ze vullen langdurig, dus zeker blijven eten! Het is de saus of jus die dik maakt, maar niet de pieper!
Ik laat ze i.i.g. niet staan, omdat ze mij de hele avond een lekker gevuld gevoel geven. Ik eet ze liever dan pasta. De snelle koolhydraten moet je vermijden, die stuwen je bloedsuiker omhoog en laat het ook snel zakken, daardoor krijg je "snaaitrek" (fout Nederlands, maar je snapt m vast wel) :D

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 sep 2013 06:07

pannenkoek schreef:Als ik jullie begrijp zouden aardappels dus slecht zijn doordat er koolhydraten inzitten??

IK begreep ook juist dat zetmeel heel langzaam verteerbaar is. Als je aardappelen eet, dan hoef je je niet te druk te maken over het zes keer per dag eten, omdat je spijsvertering toch wel aan de gang blijft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 24 sep 2013 07:58

parsifal schreef:IK begreep ook juist dat zetmeel heel langzaam verteerbaar is. Als je aardappelen eet, dan hoef je je niet te druk te maken over het zes keer per dag eten, omdat je spijsvertering toch wel aan de gang blijft.

Het ligt er wel aan hoe de aardapelen zijn bereid: puree, gekookt, gebakken, gefrituurd, maar ze bevatten in juist snelle koolhydraten en verteren ze juist snel, vullen je daarom niet lang, maar maken ze ook niet dik. het ideale voedingsmiddel.
Ik heb het dan alleen over de piepers. Niet over een hele warme maaltijd. De dik- en volmakers zitten meestal om de pieper heen (saus, jus etc), vandaar zijn nogal slechte naam.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”