@jeewee, wat heb je er aan mee gewerkt?
Ik ben wel benieuwd!
Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Volgens jou zitten er nog maar weinig jongeren in de ger gem. Alle homo's weg en nu ook allemaal weg die graag de HSV willen lezen.
In de afgelopen maanden ben ik een aantal keren wegens familieomstandigheden in verschillende g.g.'s geweest, het zal er VOL met jonge mensen!
Het is dus absoluut NIET waar wat jij hier keer op keer beweert.
meribel schreef:@jeewee, wat heb je er aan mee gewerkt?
Ik ben wel benieuwd!
schelpje3 schreef:Aardig van je. Maar vele forummers hier hebben deze vertaling allang achter zich gelaten en zitten met een allernieuwst boekje in de kerk of op hun schoot.
De torrie van mattie bijv.
JeeWee schreef:Hou eens op met je gedram! De Ger. Gem. is mij lief, heb ik al meerdere malen gezegd, maar ja, dat past niet in het beeld dat je van JeeWee hebt gevormd.
Er zitten gelukkig nog steeds heel veel jongeren in de Ger.Gem. dus leg me geen woordenkennis de mond. Maar de uitstroom is nog veel groter,
En dat ze er nog zitten mag een wonder heten als je ziet hoe de synode zaken als de HSV afdoet als 'bedreigend'.
Bij de HSV zijn broeders heel oprecht bezig om juist de jongeren te betrekken bij en op de Bijbel.
Dan past geen geklooi zoals de synode dat doet.
Dat baart me oprecht zorgen.
benefietdiner schreef:Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar dat denk ik toch niet. Ik weet wel dat jij het hier op het forum veel te ‘luchtig’ vind (zoals je het zelf verwoord) maar sinds ik ‘Het Boek’ voor lees aan mijn kinderen zeggen ze: ik wist niet dat dat in de Bijbel staat. (Ik weet wel dat het hier niet om Het Boek gaat maar om de HSV-Jongerenbijbel) De taal van Het Boek komt heel dicht bij hen en krijgen zin om te lezen. En de torrie van mattie is goed voor de straat jongeren.
schelpje3 schreef:Ook je laatste zin getuigt van vijandschap in wezen. Want je zegt zogenaamd heel aardige dingen, je hebt de GerGem lief, maar vertelt daar wel heel negatieve dingen over. De uitstroom is niet groter. En als dat wel zo zou zijn, zegt dat zeker iets ja, maar niet over GG!
schelpje3 schreef:Ja hoor, JeeWee, het ligt bij jou ALTIJD aan die ander.
Btw: ik heb de HSV meteen na verschijning gekocht en ben voornemens om de Jongerenbijbel ook te kopen die in oktober verschijnt.
Maar ja, ik ben geen gger, dus mag het.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten