Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:de Vader en de Zoon worden nergens in de Bijbel een VLEES genoemd.
Wilsophie schreef:Nee beslist niet. Filippenzen leert dat Hij Zijn Godheid had afgelegd en een andere gestalte had aangenomen. Zijn Vader was in de hemel en niet op aarde. Hij was de Zoon, maar werd dat pas bij Zijn opstanding. Hij werd toen pas gegenereerd. En toen kon je spreken van de Christus als Gezalfde, Zoon, Hogepriester en Erfgenaam.
Het was een vernederd lichaam zeker toen het gekruisigd werd. Hij zei ook: In uwe handen beveel ik Mijn geest, dat was geen Heilige Geest.
Wilsophie schreef:Nee beslist niet. Filippenzen leert dat Hij Zijn Godheid had afgelegd en een andere gestalte had aangenomen. Zijn Vader was in de hemel en niet op aarde. Hij was de Zoon, maar werd dat pas bij Zijn opstanding. Hij werd toen pas gegenereerd. En toen kon je spreken van de Christus als Gezalfde, Zoon, Hogepriester en Erfgenaam.
Het was een vernederd lichaam zeker toen het gekruisigd werd. Hij zei ook: In uwe handen beveel ik Mijn geest, dat was geen Heilige Geest.
mohamed schreef:Nietwaar Alexander91, want de Vader en de Zoon worden nergens in de Bijbel een VLEES genoemd.
Simon Petrus antwoordde en zei: U bent de Christus, de Zoon van de levende God.
17 En Jezus antwoordde en zei tegen hem: Zalig bent u, Simon Barjona, want vlees en bloed hebben u dat niet geopenbaard, maar Mijn Vader, Die in de hemelen is.
Hij werd gedoopt in de Geest na de doop van Johannes.
Kol 2:9
want in Hem woont al de volheid der Godheid lichamelijk
Hoe kon Jesaja Hem anders Eeuwige Vader noemen? (Jesaja 9:6)
Dat was Zijn Geest en die was wel heilig en Hij is uit de Geest verwekt en toch de Zoon van de Vader. Weet ook niet, het gaat mijn 5 kilo hersens iets te boven.
Wilsophie schreef:Het is niet zo moeilijk Coby, toen Hij dat zei hing Hij aan het kruis als zondaar. Vol met de zonden van de hele wereld en dus was Zijn geest niet heilig integendeel Hij was tot zonde gemaakt. Dat doet niets af dat Hij uit de Geest verwekt is, dat staat onomstotelijk vast, en toen was Hij ook zonder zonde, maar dat veranderde toen Hij tot zonde gemaakt is en voor ons stierf als wij nog zondaren waren, Romeinen 8. Natuurlijk was Hij de Zoon van de Vader, dat ontken ik helemaal niet. Maar Zijn Vader verliet Hem wel toen Hij Zijn bloed stortte op Golgotha. Dat bloed vloeide ook weg, Hij verloor het leven. Het aardse leven, maar Goddank Hij ontving nieuw leven bij Zijn opstanding. En Abraham geloofde dat en kon dus zijn zoon offreren aan de Vader omdat Abraham geloofde in de opstanding. Dus hij wist dat Izak als hij zou sterven weer op zou staan. Moeilijker is het niet.
Als zondaar? Als Plaatsvervanger. Hij nam onze zonden op Zich in Zijn Lichaam.
1 Petrus 2 die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven
Romeinen 6 dit weten wij immers, dat onze oude mens medegekruisigd is, opdat aan het lichaam der zonde zijn kracht zou ontnomen worden en wij niet langer slaven der zonde zouden zijn
Zijn ziel kan tot zonde zijn gemaakt, hoewel ik dat niet snap, want zondigen deed Hij nog steeds niet. Zal ik eens uitzoeken.
Zijn ziel riep uit: Waarom hebt Gij Mij verlaten? En dan: In Uw handen beveel Ik Mijn Geest.
Zijn bloed (ziel) was heilig. Als Hij echt zondig was gemaakt (Hoe kan dat? God zondigt niet, dan was Hij geen goed offer meer, een lam was juist onschuldig), had Hij niet zo vriendelijk gezegd: Vader vergeef hen, zij weten niet wat zij doen. Tot zonde, Hij nam die van ons op Zich op de een of andere manier.
Hoe kan een Geest gekruisigd worden of zondig worden? Dan krijg je die rare leer van Kenneth Copeland dat Hij geestelijk gescheiden werd van de Vader en als armetierige zondaar de hel in ging en gekweld werd door de duivel.
Dit is allemaal dikke onzin, dus ik ga er niet op in.Hij kwam daar even de sleutels afnemen en het evangelie prediken en de doden stonden direct op toen Hij stierf. Hij gaf Zijn bloed, Zijn ziel ging dood, niet Zijn Geest, als Zijn Geest zondig was geworden of dood gegaan = gescheiden zijn van God, was de Drieeenheid die het universum in stand houdt doodgegaan. Het wordt bij mij in de kerk nog steeds gepreekt dat Zijn Geest stierf en ik heb volgens de voorganger de eerste beginselen nog nodig. Zal best, maar het klopt gewoon niet.
Wilsophie schreef:Wat bedoel je nu te zeggen? Was het een trucje? De Bijbel leert dat Hij tot zonden gemaakt is. De straf die ons de vrede aanbrengt was op Hem en door Zijn striemen is ons genezing geworden. Ontken je nu dat op dat moment de Heer de zonden droeg of begrijp ik je verkeerd?
Wilsophie schreef: Dit is allemaal dikke onzin, dus ik ga er niet op in.
mohamed schreef:Nietwaar Alexander91, want de Vader en de Zoon worden nergens in de Bijbel een VLEES genoemd.
alexander91 schreef:Ik zeg dat ook helemaal nieten het is typerend dat je geen quote van mij erbij zet...
alexander91 schreef:Quote het dan dat ik dat zeg, maar leg me niet zomaar iets in de mond wat ik niet vind...
Als je een quote vind, dan zal ik dat graag terugnemen overigens, want ik heb nog nooit gedacht dat de Vader en de Zoon 1 vlees zijn. Ze zijn 1 God, en dat staat ook in mijn reactie...
alexander91 schreef:En netzoals man en vrouw 1 vlees is, zijn de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, 1 God.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten