Drie-eenheid

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Drie-eenheid

Berichtdoor coby » 17 sep 2013 16:09

Amos schreef:Dus 1 + 1 is volgens jouw 1.

En mensen die dat niet kunnen bevatten die zijn verblind neem ik aan?

oneindig + oneindig + oneindig = oneindig en God is Alomtegenwoordig. De Vader, Zoon en Heilige Geest zijn alomtegenwoordig en ze zijn in elkaar. Geest (Heilige Geest), Ziel (wil, Vader, Ze doen alleen Zijn wil) en Lichaam (Jezus), we zijn geschapen naar Zijn beeld.
God zal zijn alles in allen. Als we straks gelijk zijn aan Christus, zijn we wel meerdere personen, maar ook 1 Persoon in een hele hoop. Ik leef niet meer, Christus leeft in mij.
Efeze 4
enkelvoud:
till we all come to the unity of the faith and of the knowledge of the Son of God, to a perfect man, to the measure of the stature of the fullness of Christ

21 Gij toch hebt van Hem gehoord en zijt in Hem onderwezen, gelijk dit de waarheid is in Jezus, 22 dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid.
Dus miljarden mensen samen vormen een nieuwe mens.

Amos schreef:Er zijn mensen die zeggen dat het "Ons" in Gen 1:26 een majesteitsmeervoud is. Of dat God tegen de engelen sprak.

Dan zouden we naar het beeld van een engel zijn geschapen o.a. en kunnen we nooit aan Hem gelijk worden. Dat is het einddoel.

Amos schreef:Het woord "mens" is in het enkelvoud

Die tekst van mij komt uit de One New Man Bible. Daar staat mankind. Volgens mij in andere vertalingen ook.

Amos schreef:"IK (en niet "WIJ" ) ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.” Numeri 15:41

Exact, Hij heet Ik ben, niet Wij zijn en toch zijn het drie Personen. De overkoepelende Persoon, de Drieeenheid is de Vader. Jezus wordt nergens de Vader genoemd, behalve in Jesaja 9:6. Hij werd genoemd Eeuwige Vader, JHWH, God (Vader, Zoon en Geest) met ons.
Als Ik van de aarde verhoogd ben, zult gij zien dat Ik het ben. (JHWH)

Amos schreef: “Want IK, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;” Jesaja 43:3

Jesaja 43:11
Ik, Ik ben de HERE, en buiten Mij is er geen Verlosser.
Jezus Christus is de Verlosser. Een en een is twee.

Amos schreef: “Toen sprak God al deze woorden: IK ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.” Exodus 20:1-3

Amen! De Vader manifesteert Zich in de Zoon, de Verschijning van de Vader, die Zelf ook Vader wordt genoemd in Jesaja 9:6. Hoe kun je een onzienlijk God aanbidden als Hij Zich niet kenbaar maakt middels Jezus?
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Amos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Amos » 17 sep 2013 19:09

coby schreef:oneindig + oneindig + oneindig = oneindig en God is Alomtegenwoordig.

God is één, en 1 + 1 = 2.

De Vader, Zoon en Heilige Geest zijn alomtegenwoordig en ze zijn in elkaar.

Dus God is zijn eigen vader, en tegelijkertijd zijn eigen zoon?

Dan zouden we naar het beeld van een engel zijn geschapen o.a. en kunnen we nooit aan Hem gelijk worden. Dat is het einddoel.

Wie zegt dat de engelen niet ook in het beeld van God geschapen zijn?

Die tekst van mij komt uit de One New Man Bible. Daar staat mankind. Volgens mij in andere vertalingen ook.

Dan deugen die vertalingen niet.

Exact, Hij heet Ik ben,

Fout, Hij heet niet "Ik ben", Zijn naam is J-H-W-H.

niet Wij zijn en toch zijn het drie Personen.

Ik heb in de bijbel gelezen dat God één is, maar nooit dat Hij drie personen is. Waar staat dat?

Ik, Ik ben de HERE, en buiten Mij is er geen Verlosser.
Jezus Christus is de Verlosser.

Lees de tekst nog eens, daar staat dat J-H-W-H de verlosser is.

Een en een is twee.

Hierboven zeg je dat 1 + 1 = 1. Wat is het nou?

Amen! De Vader manifesteert Zich in de Zoon, de Verschijning van de Vader, die Zelf ook Vader wordt genoemd in Jesaja 9:6. Hoe kun je een onzienlijk God aanbidden als Hij Zich niet kenbaar maakt middels Jezus?

Hoe kon iemand in het OT dan ooit God aanbidden?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 17 sep 2013 19:24

Amos schreef:[
Lees de tekst nog eens, daar staat dat J-H-W-H de verlosser is.

Ja en Jezus is JHWH en de Verlosser.
God openbaart Zich in het O.T. al aan de mensen door Jezus.

Er zijn twee JHWH's in Genesis 19:

Drie mannen bezoeken Abraham (Gen. 18:2)
En de HERE verscheen aan hem bij de terebinten van Mamre, terwijl hij op het heetst van de dag in de ingang der tent zat. 2 En hij sloeg zijn ogen op en zag, en zie, drie mannen stonden bij hem; toen hij hen zag, liep hij hun uit de ingang van zijn tent tegemoet, en boog zich ter aarde.
vs 13: Een van hen identificeert Zich als JHWH
Toen zeide de HERE tot Abraham: Waarom lacht Sara daar en zegt: Zal ik werkelijk baren, terwijl ik oud geworden ben? 14 Zou voor de HERE iets te wonderlijk zijn?
vs 20: JHWH zegt dat Hij naar Sodom en Gomorra gaat.
Daarop zeide de HERE: Het geroep over Sodom en Gomorra is voorwaar groot, en haar zonde is voorwaar zeer zwaar. 21 Ik wil nederdalen om te zien, of zij inderdaad gedaan hebben naar het geroep, dat tot Mij gekomen is, of niet; Ik wil het weten.
De twee engelen gaan weg en JHWH blijft spreken tot Abraham, vs 22:
Toen wendden die mannen zich vandaar en gingen naar Sodom, maar Abraham bleef nog staan voor de HERE.
De twee engelen worden nooit JHWH genoemd, ze gaan de stad uit met Lot.
Dezelfde JHWH die in menselijke vorm met Abraham heeft gesproken, beveelt dat Sodom en Gomorra worden vernietigd, terwijl hij op de aarde staat en de tweede JHWH in de hemel zendt vuur en zwavel:
19:24 Toen liet de HERE zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de HERE, uit de hemel
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 17 sep 2013 19:41

Dus God is zijn eigen vader, en tegelijkertijd zijn eigen zoon?

Dat je het niet wil begrijpen ok - maar waarom zo semi grappig reageren ?

Dan deugen die vertalingen niet.

En jij hebt er met de taperecorder naast gestaan ?

Ik heb in de bijbel gelezen dat God één is, maar nooit dat Hij drie personen is.

Niemand van ons zal dat ooit beweren. Wij belijden met de kerk van alle eeuwen "God één substantia en drie personae" d.w.z. 1 God met 3 verschijningsvormen.

Jezus zal de Trooster van de vader zenden – hier worden al de drie Goddelijke verschijningsvormen genoemd. In Johannes 14:26 is het de Vader, die de Geest zal zenden. Hierdoor kunnen we zien, dat Jezus dezelfde autoriteit heeft.

… doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. Hij zal Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen. Al wat de Vader heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij neemt uit het mijne en zal het u verkondigen. (Johannes 16:13-15)

Hoe kon iemand in het OT dan ooit God aanbidden?

Zinloze kinderlijke kletskoek vragen ](*,)

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 17 sep 2013 19:46

Amos schreef:Dus God is zijn eigen vader, en tegelijkertijd zijn eigen zoon?

Nee dat weer niet.

Amos schreef:Wie zegt dat de engelen niet ook in het beeld van God geschapen zijn?

Die duivel was anders aardig pissig dat hij niet aan de Allerhoogste gelijk kon worden en Adam wel.

Amos schreef:Ik heb in de bijbel gelezen dat God één is, maar nooit dat Hij drie personen is. Waar staat dat?

Johannes 14

Amos schreef:Hierboven zeg je dat 1 + 1 = 1. Wat is het nou?

Dat was een uitspraak.

Amos schreef:Hoe kon iemand in het OT dan ooit God aanbidden?

Hij maakte Zich bekend aan Mozes en Abraham, die zagen Hem, terwijl je God niet kunt zien en leven. De moeder van Simson zag Hem ook. Kan niet, dan zou ze direct dood zijn geweest. Dus was dat de Verschijning van de Vader, Jezus.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 17 sep 2013 20:01

Hij weet er wat meer van en legt het wat beter uit:
http://www.chosenpeople.com/main/evange ... came-flesh

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2013 21:29

Amos schreef:Dus God is zijn eigen vader, en tegelijkertijd zijn eigen zoon?

Jij zegt het!

'Ik zal van het besluit verhalen: De HEERE heeft tot Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.' (Ps 2,7)

'Hoor naar Mij, o Jakob! en gij Israël, Mijn geroepene! Ik ben Dezelfde; Ik ben de Eerste, ook ben Ik de Laatste.' (Jes 48,12)

Amos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Amos » 18 sep 2013 05:51

coby schreef:Ja en Jezus is JHWH en de Verlosser.

Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat J-H-W-H zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.

Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader bidt, dat J-H-W-H dan tot zichzelf bidt.

Lukas 22:41-42; "…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!" Dus hier had J-H-W-H een andere wil dan zichzelf?

Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9.
J-H-W-H ondergeschikt aan zichzelf?

Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: "Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?" Matteus 27:46.
Verliet J-H-W-H zichzelf?

“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1
J-H-W-H zit aan zijn eigen rechterhand?

J-H-W-H is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen?
In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?

Lees hier nog is wat de bijbel zegt:

Opdat gij zoudt weten dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve hem.
Deuteronomium 4:35

Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H de enige God is in de hemel daarboven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.
Deuteronomium 4:39

Ziet nu dat Ik, Ik het ben, daar is geen God behalve mij.
Deuteronomium 32:39

Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn.
Jesaja 43:10

Ik ben J-H-W-H, er is geen ander.
Jesaja 45:18

Er zijn twee JHWH's in Genesis 19:

Jij gelooft in twee J-H-W-H's, maar je gelooft niet dat je een polytheïst bent?

Want 1 + 1 = 1?

Drie mannen bezoeken Abraham (Gen. 18:2)
En de HERE verscheen aan hem bij de terebinten van Mamre, terwijl hij op het heetst van de dag in de ingang der tent zat. 2 En hij sloeg zijn ogen op en zag, en zie, drie mannen stonden bij hem; toen hij hen zag, liep hij hun uit de ingang van zijn tent tegemoet, en boog zich ter aarde.
vs 13: Een van hen identificeert Zich als JHWH
Toen zeide de HERE tot Abraham: Waarom lacht Sara daar en zegt: Zal ik werkelijk baren, terwijl ik oud geworden ben? 14 Zou voor de HERE iets te wonderlijk zijn?
vs 20: JHWH zegt dat Hij naar Sodom en Gomorra gaat.
Daarop zeide de HERE: Het geroep over Sodom en Gomorra is voorwaar groot, en haar zonde is voorwaar zeer zwaar. 21 Ik wil nederdalen om te zien, of zij inderdaad gedaan hebben naar het geroep, dat tot Mij gekomen is, of niet; Ik wil het weten.
De twee engelen gaan weg en JHWH blijft spreken tot Abraham, vs 22:
Toen wendden die mannen zich vandaar en gingen naar Sodom, maar Abraham bleef nog staan voor de HERE.
De twee engelen worden nooit JHWH genoemd, ze gaan de stad uit met Lot.
Dezelfde JHWH die in menselijke vorm met Abraham heeft gesproken, beveelt dat Sodom en Gomorra worden vernietigd, terwijl hij op de aarde staat en de tweede JHWH in de hemel zendt vuur en zwavel:
19:24 Toen liet de HERE zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de HERE, uit de hemel

Hoe kom je er bij dat God nog voor Abraham stond toen Hij Sodom en Gomorra verwoestte?

En zoals je kan lezen, de engelen hebben die steden verwoest. God deed het door de engelen.

En is God niet alomtegenwoordig? Kan hij niet voor Abraham staan en in de hemel zijn?

En dit is wat de bijbel zegt: "Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!"

Dus niet twee, niet drie, niet drie in één, niet twee in één, maar ÉÉN!

Er is dus één God die één is, en dat is J-H-W-H, en buiten Hem is er geen God.

Amos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Amos » 18 sep 2013 05:55

mohamed schreef:'Ik zal van het besluit verhalen: De HEERE heeft tot Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.' (Ps 2,7)

'Hoor naar Mij, o Jakob! en gij Israël, Mijn geroepene! Ik ben Dezelfde; Ik ben de Eerste, ook ben Ik de Laatste.' (Jes 48,12)

Psalm 2 spreekt over koning David. Hij is de gezalfde,. (messias betekent "gezalfde") zie I Sam 16:12-13. Hier wordt David gezalfd door de priester en profeet Samuel.

"Ik heb immers mijn koning gesteld over Sion, mijn heilige berg." Koning David regeerde vanaf de berg Zion, hij woonde daar en is daar begraven.

"Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij; Ik heb u heden verwekt."

Dit betekent niet dat koning David een fysieke zoon van God was. De uitdrukking: "zoon van God" wordt gebruikt voor mensen en engelen de zeer geliefd of extra bevoordeeld zijn door God, zoals we kunnen zien in Genesis 6:4, Job 1:6, 2:1, 38:7, Psalm 82:6, 89:6 en vele andere verzen.

Vers 8: " Vraag Mij en Ik zal volken geven tot uw erfdeel, de einden der aarde tot uw bezit. Gij zult hen verpletteren met een ijzeren knots, hen stukslaan als pottenbakkerswerk."

Dit heeft allemaal betrekking op koning David, God gaf hem de overwinning over al zijn vijanden.

Amos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Amos » 18 sep 2013 06:15

rotterdam schreef:Dus God is zijn eigen vader, en tegelijkertijd zijn eigen zoon?

Dat je het niet wil begrijpen ok - maar waarom zo semi grappig reageren ?

Als je zegt dat er een God de vader is, en een God de zoon, en er is toch maar één God, dat is het feit dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader, een onontkoombare conclusie.

En jij hebt er met de taperecorder naast gestaan ?

Er zijn op het web vele hebreeuwse grondteksten van de bijbel te vinden, en daarin kan je gewoon kijken wat er staat. Geen taperecorder nodig.
Er is zelfs een hebreeuwse tekst te vinden met onder elk hebreeuws woord een zo nauwkeurig mogelijke engelse vertaling. Daar kan je het ook in zien: http://http://www.scripture4all.org/Onl ... _Index.htm

Niemand van ons zal dat ooit beweren. Wij belijden met de kerk van alle eeuwen "God één substantia en drie personae" d.w.z. 1 God met 3 verschijningsvormen.

In het begin van het christendom, ergens in de derde eeuw, stond er een bijbelgeleerde op, zijn naam was Sabelius, die leerde dat de christelijke God de vader, god de zoon, en god de heilige geest, drie verschillende manifestaties (openbaringen) waren van 1 god, net zoals water, ijs, en stoom, drie verschillende manifestaties zijn van 1 element; H20.

Als dank voor dit briljante inzicht werd hij als ketter gebrandmerkt en de kerk uitgeschopt. Men begreep toen al dat dit een onmogelijkheid is.

Als iemand zegt dat Jezus dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.

Dan zit je met het feit dat als Jezus tot zijn vader bidt, dat God dan tot zichzelf bidt.

Lukas 22:41-42; "…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!" Dus hier had God een andere wil dan zichzelf?

Zelfs in de hemel is Jezus ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9.
God ondergeschikt aan zichzelf?

Toen Jezus aan het kruis hing riep hij uit: "Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?" Matteus 27:46.
Verliet God zichzelf?

“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1
God zit aan zijn eigen rechterhand?

God is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen?
In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?

De vroege christenen begrepen al dat deze theorie niet kan.

Zinloze kinderlijke kletskoek vragen ](*,)

Je kan ook gewoon zeggen dat je het even niet meer weet.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 sep 2013 06:58

Amos schreef:Als je zegt dat er een God de vader is, en een God de zoon, en er is toch maar één God, dat is het feit dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader, een onontkoombare conclusie.
Nee, zo geloven we niet in God. Schematisch gezien is dit wat we geloven:
Afbeelding
We geloven dus in 1 God (laat daar geen misverstand over bestaan, zie Deut. 6:4: "Luister, Israël! De HEERE, onze God, de HEERE is één!"), maar tegelijkertijd valt er wel meer te zeggen over deze ene God. Namelijk dat de Vader God is, dat de Zoon God is en dat de Geest God is. Maar dat het dus geen 3 goden zijn, maar 1 God. En tegelijkertijd geldt dat de Vader niet de Zoon is, de Zoon niet de Heilige Geest enz.
Amos schreef:1 + 1 is toch 2, en niet 1?
O zeker, maar er geldt ook 1 x 1 x 1 = 1. ;)

Maar eigenlijk is op deze manier erover spreken absurd. Want als we spreken over de Allerhoogste, dan is het juist geen rekensommetje. Wie denken we wel dat we zijn dat we Hem daarin zouden kunnen vatten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 sep 2013 07:25

Je vind de drie-eenheid ook terug in bijvoorbeeld het -apocriefe- boek van Enoch:

hoofdstuk 46
1 En daar zag ik Een die een hoofd van dagen had, en Zijn hoofd was wit als wol. En
bij Hem was een ander wezen, wiens gelaat het uiterlijk van een mens had, en zijn
gezicht was vol van goedgunstigheid, zoals die van de heilige engelen. 2 En ik vroeg
aan de engel die mij begeleidde en mij alle verborgen dingen toonde, aangaande die
Zoon des Mensen, wie hij was, waar hij vandaan kwam, en waarom hij de Hoofd van
Dagen vergezelde? 3 En hij antwoordde en zei tegen mij: dit is de Zoon des Mensen
die rechtvaardigheid heeft, bij wie rechtvaardigheid verblijft, en die alle schatten van
wat verborgen is openbaart. Want de Heer der Geesten heeft hem verkozen, en zijn
deel heeft de voorkeur voor de Heer der Geesten in oprechtheid voor eeuwig.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 sep 2013 07:35

Ook in het vervolg van hoofdstuk 46 en de hoofdstukken 47-51 wordt ontzettend veel gezegd over de Een (die een hoofd van dagen had, ook wel: de Allerhoogste), de Heer der Geesten en de Zoon des Mensen (ook wel genoemd: dé Uitverkorene, of: de Gezalfde). Lezenswaardig! (bijv. online via http://www.theologienet.nl/documenten/h ... mpleet.pdf)

Opmerkelijk trouwens dat ook de brieven Judas en 2 Petrus ook naar dit boek lijken te verwijzen.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 18 sep 2013 07:49

Jvslooten schreef:Ook in het vervolg van hoofdstuk 46 en de hoofdstukken 47-51 wordt ontzettend veel gezegd over de Een (die een hoofd van dagen had, ook wel: de Allerhoogste), de Heer der Geesten en de Zoon des Mensen (ook wel genoemd: dé Uitverkorene, of: de Gezalfde). Lezenswaardig! (bijv. online via http://www.theologienet.nl/documenten/h ... mpleet.pdf)

Opmerkelijk trouwens dat ook de brieven Judas en 2 Petrus ook naar dit boek lijken te verwijzen.

Ik hoorde dat alleen het eerste boek origineel was en dat daarnaar verwezen werd.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 18 sep 2013 07:57

Johannes 17:11
En Ik ben niet meer in de wereld, maar dezen zijn in de wereld, en Ik kom naar U toe. Heilige Vader, bewaar hen die U Mij gegeven hebt in Uw Naam, opdat zij één zullen zijn zoals Wij.

1 Johannes 3
2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; (maar) wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.

Johannes 14:16
16 En Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn, 17 de Geest der waarheid, die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet; maar gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn.
18 Ik zal u niet als wezen achterlaten. Ik kom tot u. 19 Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer, maar gij ziet Mij, want Ik leef en gij zult leven. 20 Te dien dage zult gij weten, dat Ik in mijn Vader ben en gij in Mij en Ik in u.

23b
Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen.

Dus: ga met de Heer spreken die in je is en probeer uit te vogelen wie nou de Vader, de Zoon of de Heilige Geest is. Good luck!

Terug naar “[Religie] - Open forum”