GKV

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: GKV

Berichtdoor Boekenlezer » 14 sep 2013 22:26

.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 sep 2013 22:42

Boekenlezer schreef:Ik probeerde net wat foto's over te spelen van mijn geheugenkaart op mijn computer. Maar door die los-vast-verbinding van mijn kaartlezer ging het fout. Nou zegt 'ie dat de geheugenkaart geformatteerd moet worden om nog überhaupt leesbaar te kunnen zijn. En mijn fotocamera denkt er w.b. die geheugenkaart net zo over. (Die kaartlezer heb ik woedend tegen de grond gesmeten. Zijn verdiende loon.)

Zijn de foto's nog te redden?

Verkeerd topic... Maar er zijn programma's die zelfs van geformatteerde kaarten of schijven info kunnen terughalen. Ik gebruikte weleens PC inspector file recovery. Google er maar eens op. Resultaat garandeer ik je niet overigens, maar maar mijn ervaring is wel goed, zeker voor een gratis programma. En anders was je de foto's toch ook kwijt geweest. Proberen kan dus geen kwaad. Er zijn wel meer van dat soort programma's te vinden. Succes!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 sep 2013 22:54

Race406 schreef:Verkeerd topic...

Klopt. Vandaar dat ik het weg heb gehaald. Helaas zag ik het kruisje niet, waarmee je een bericht helemaal weg kan halen.
Mijn antwoord staat hier.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2013 08:09

elbert schreef:Dat doen ze dus al en daarom heb je denominaties. ;)
Het idee achter je opmerking is dat het bij denominaties om dwang van bovenaf gaat. Dat klopt niet. Feit is wel dat zodra je eenmaal in een (kerk)verband zit als gemeente, dat bepaalde verantwoordelijkheden met zich mee brengt en dat kan betekenen dat er soms wel eens een conflict kan ontstaan. Zo heel vreemd is dat natuurlijk niet.
Overigens zou ik eerder voor een kerkverband kiezen waarbij men tenminste echt met elkaar verbonden is en dat dat soms conflicten geeft, dan dat men als gemeenten een los-zand verhouding heeft.
Liever een huwelijk dan een kortstondige relatie, zeg ik dan maar. ;)

Mee eens. Maar ik hoop dat men in dat huwelijk dan ook met de rest van de familie goed door een deur kan gaan. Dat er niet alleen eenheid in gelijkheid is maar ook in diversiteit. Dat sluit ook wel aan bij de reactie van Alexander. Al snel zit iedereen weer met gelijkgestemden bij elkaar. Maar wat stemt dan gelijk? Het evangelie? Het kruis? Helaas is het vaak de muziekinstrumenten, de liederen, de Bijbelvertaling... De vormen, accenten in de inhoud. Men verliest zo snel de kern uit het oog en gaat zichzelf dan weer boven de ander plaatsen. Ik zou vooral graag in een kerk willen zitten waar dat niet gebeurt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 15 sep 2013 11:25

Marnix schreef:
Al snel zit iedereen weer met gelijkgestemden bij elkaar. Maar wat stemt dan gelijk? Het evangelie? Het kruis? Helaas is het vaak de muziekinstrumenten, de liederen, de Bijbelvertaling... De vormen, accenten in de inhoud. Men verliest zo snel de kern uit het oog en gaat zichzelf dan weer boven de ander plaatsen. Ik zou vooral graag in een kerk willen zitten waar dat niet gebeurt.

@Marnix, het probleem van verscheidenheid van kerk(en) zijn is heel raadselachtig of het gemeenschapsdenken door de diversiteit binnen “éénheid”.
Want wat maakt nu de éénheid in Christus Jezus centraal?

Is het niet, om navolgers te worden van Christus door het geloof van Jezus, niet alleen in Christus geloven maar het geloof van Christus aanvaarden en daardoor rechtvaardig door God te worden verklaard.

Door het geloof van Jezus Christus zijn wij gerechtvaardigd voor God (=vrijgesproken) (Romeinen 3:22).

Galaten 2:16 maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus.

Filippensen 3:9 niet hebbende rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof van Christus is, namelijk de rechtvaardigheid, die uit God is door het geloof.

Openbaring 14:12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

Het blijkt toch dat in alle verscheidenheid van gelovigen in kerken en gemeenten de ‘lijdzame’ opgemerkt wordt door God, die het geloof van Christus heeft aanvaard en trouw willen zijn om de wil van God te volbrengen.
Dus in en door alle kerken en gemeenschappen is een kern van getrouwen die God oprecht willen dienen dwars door de verscheidenheden heen.
Jezus zegt: Hier zijn zij….
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 15 sep 2013 11:29

elbert schreef:Overigens zou ik eerder voor een kerkverband kiezen waarbij men tenminste echt met elkaar verbonden is en dat dat soms conflicten geeft, dan dat men als gemeenten een los-zand verhouding heeft.
Liever een huwelijk dan een kortstondige relatie, zeg ik dan maar. ;)

Ik ook, dan kun je tenminste echt leren om in eenheid te wandelen. Als je elkaar niet kent en alleen naar elkaars achterhoofd kijkt op zondag is het een makkie.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 sep 2013 13:10

Het begrip huwelijk en bruiloft worden in de Bijbel gebruikt om de relatie aan te geven tussen Hem en de mens, nergens is het een beeld van de relatie van volgelingen van Christus onderling.
Volgelingen onderling worden aangeduid als broeders en zusters.
Bouwstenen aan een geestelijk huis.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 sep 2013 13:36

Wat ik over het huwelijksverbond lees, is het altijd een verbond met Jehovah en Israël dus niet met de mens, maar met de 12 stammen waarbij er 10 stammen werden weggestuurd met een scheidbrief en de 2 stammen weduwe zijn geworden door het sterven van de Man. Daarom zal dit verbond opnieuw gesloten worden tussen Jehovah en alle 12 stammen waarbij opgemerkt dat de Man en Zijn Lichaam de Bruidegom zijn en de Bruid de 12 stammen maar dan als gelovige natie.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 sep 2013 14:26

Wilsophie schreef:Wat ik over het huwelijksverbond lees, is het altijd een verbond met Jehovah en Israël dus niet met de mens, maar met de 12 stammen waarbij er 10 stammen werden weggestuurd met een scheidbrief en de 2 stammen weduwe zijn geworden door het sterven van de Man. Daarom zal dit verbond opnieuw gesloten worden tussen Jehovah en alle 12 stammen waarbij opgemerkt dat de Man en Zijn Lichaam de Bruidegom zijn en de Bruid de 12 stammen maar dan als gelovige natie.

En de Gemeente ?
Zijn dat de genode gasten?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 sep 2013 15:12

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 sep 2013 15:26

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 15 sep 2013 16:10

Bambi schreef:Voor degenen die het hebben over het horen bij een kerkverband, waar ze zich zo thuis voelen en met die mensen verbonden voelen.
Is het misschien wel leuk om te bedenken, wat jullie gehoord hebben tijdens de geloofsbelijdenis vandaag.
Was dat niet de zin?:

Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen.

Volgens mij worden hier geen kerkmuren mee bedoeld.

Ja Bambi dat is een heel goede opmerking.
Je leest hier soms dat mensen zeggen "ik zoek een kerk die het beste bij me past".
Het lijkt wel "shoppen".
Niemand is kennelijk verbaasd hierover.
Het abnormale is geaccepteerd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 sep 2013 16:16

Dus bij nader inzien niet...goed uitgelegd op die site,en heel summier. De meest gebruikte uitdrukking in de Bijbel is dat God over Israël zegt: "Hoewel ik hen getrouwd had" zegt de HEERE>

De Gemeente heb ik al opgenomen in mijn posting als het Lichaam van Christus dus als het Hoofd met dat Lichaam verbonden is, hebben we de Bruidegom ( het lijkt wel een puzzeltje, maar zo bedoel ik het niet [-X ) Wellicht zijn de bruiloftsgasten de overige volkeren, maar daar zegt de Bijbel niets over, dus dat blijft gissen.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 15 sep 2013 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 sep 2013 16:21

De eerste drie hoofdstukken gaan erover hoe God in onbeschrijfe­lijke liefde de gemeente als Zijn Bruid voor Zich gewonnen heeft, onder meer door haar heel grote geschenken te geven. In de latere hoofdstukken stelt Paulus Jezus als Bruidegom ten voorbeeld aan gehuwde mannen, waar het gaat over hoe ze hun vrouw lief moeten hebben. En vrouwen krijgen ook de relatie van de Gemeente als Bruid tegenover Jezus ten voorbeeld gesteld.

Dit vind ik vreemd want de 3 eerste hoofdstukken van Efeze gaan helemaal niet over een Bruid, ik weet niet hoe de man erbij komt en welke geschenken bedoelt hij? En later gaat het over verhoudingen. Het Hoofd is mannelijk t.o.v. het lichaam dus het Hoofd is de baas over het Lichaam, en dan noemt hij ineens de gemeente als bruid. Eerst betrekt hij het op Israël en dan op de Gemeente als Bruid ten voorbeeld. Dat zegt Paulus dus helemaal niet.
Ja ik ken de tekst, maar het gaat over verhoudingen zodat Christus en de Gemeente als Hoofd en Lichaam een voorbeeld zijn voor ons huwelijk en niet andersom, zoals zo vaak gesteld.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 sep 2013 16:25

Omdat het helemaal nooit in de Bijbel over kerkmuren gaat maar over de Gemeente die universeel is en dus een algemene Christelijke kerk, vind ik het niet relevant om over kerkmuren te spreken, want dat bedoelt men immers. En maar bidden om éénwording terwijl in het Hogepriesterlijk gebed gewoon door de Heer Zelf wordt gesteld dat wij allen één zijn. Een in Christus...en welk kerkgebouw is nooit aan de orde. Dat is een instituut ingesteld door weet ik veel wie, de Rooms Kerk misschien.

Terug naar “Archief”