Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:Ik probeerde net wat foto's over te spelen van mijn geheugenkaart op mijn computer. Maar door die los-vast-verbinding van mijn kaartlezer ging het fout. Nou zegt 'ie dat de geheugenkaart geformatteerd moet worden om nog überhaupt leesbaar te kunnen zijn. En mijn fotocamera denkt er w.b. die geheugenkaart net zo over. (Die kaartlezer heb ik woedend tegen de grond gesmeten. Zijn verdiende loon.)
Zijn de foto's nog te redden?
Race406 schreef:Verkeerd topic...
elbert schreef:Dat doen ze dus al en daarom heb je denominaties.
Het idee achter je opmerking is dat het bij denominaties om dwang van bovenaf gaat. Dat klopt niet. Feit is wel dat zodra je eenmaal in een (kerk)verband zit als gemeente, dat bepaalde verantwoordelijkheden met zich mee brengt en dat kan betekenen dat er soms wel eens een conflict kan ontstaan. Zo heel vreemd is dat natuurlijk niet.
Overigens zou ik eerder voor een kerkverband kiezen waarbij men tenminste echt met elkaar verbonden is en dat dat soms conflicten geeft, dan dat men als gemeenten een los-zand verhouding heeft.
Liever een huwelijk dan een kortstondige relatie, zeg ik dan maar.
Marnix schreef:
Al snel zit iedereen weer met gelijkgestemden bij elkaar. Maar wat stemt dan gelijk? Het evangelie? Het kruis? Helaas is het vaak de muziekinstrumenten, de liederen, de Bijbelvertaling... De vormen, accenten in de inhoud. Men verliest zo snel de kern uit het oog en gaat zichzelf dan weer boven de ander plaatsen. Ik zou vooral graag in een kerk willen zitten waar dat niet gebeurt.
elbert schreef:Overigens zou ik eerder voor een kerkverband kiezen waarbij men tenminste echt met elkaar verbonden is en dat dat soms conflicten geeft, dan dat men als gemeenten een los-zand verhouding heeft.
Liever een huwelijk dan een kortstondige relatie, zeg ik dan maar.
Wilsophie schreef:Wat ik over het huwelijksverbond lees, is het altijd een verbond met Jehovah en Israël dus niet met de mens, maar met de 12 stammen waarbij er 10 stammen werden weggestuurd met een scheidbrief en de 2 stammen weduwe zijn geworden door het sterven van de Man. Daarom zal dit verbond opnieuw gesloten worden tussen Jehovah en alle 12 stammen waarbij opgemerkt dat de Man en Zijn Lichaam de Bruidegom zijn en de Bruid de 12 stammen maar dan als gelovige natie.
Bambi schreef:Voor degenen die het hebben over het horen bij een kerkverband, waar ze zich zo thuis voelen en met die mensen verbonden voelen.
Is het misschien wel leuk om te bedenken, wat jullie gehoord hebben tijdens de geloofsbelijdenis vandaag.
Was dat niet de zin?:
Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen.
Volgens mij worden hier geen kerkmuren mee bedoeld.
De eerste drie hoofdstukken gaan erover hoe God in onbeschrijfelijke liefde de gemeente als Zijn Bruid voor Zich gewonnen heeft, onder meer door haar heel grote geschenken te geven. In de latere hoofdstukken stelt Paulus Jezus als Bruidegom ten voorbeeld aan gehuwde mannen, waar het gaat over hoe ze hun vrouw lief moeten hebben. En vrouwen krijgen ook de relatie van de Gemeente als Bruid tegenover Jezus ten voorbeeld gesteld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten