Boekenlezer schreef:Verder vind ik dat je hier vreemde redenaties hebt. Niet pleiten voor loyaliteit (of: trouw) aan Gods Woord, omdat we dat toch niet op kunnen brengen... Dat soort redeneringen horen in het hypercalvinisme thuis. Daar roepen ze maar niet direct op tot bekering, want ja, de mens kan zich toch niet bekeren, dus waarom zou je. Terwijl daar in de Bijbel helemaal niet moeilijk over gedaan wordt. Of denk je dat die profeten en apostelen, die die oproep doen, boven hun gehoor stonden als het om bekeerdheid ging? Ja, er kan best sprake van verschil zijn geweest in geestelijke staat, maar ook die profeten en apostelen waren zondige mensen die de bekering steeds weer nodig hadden.
alexander91 schreef:Ik vind een oproep tot loyaliteit aan Gods Woord van een totaal andere orde dan een oproep tot bekering. De oproep tot bekering staat letterlijk in Gods Woord. Een oproep tot loyaliteit aan Gods Woord kan ik niet zo duidelijk vinden. Dat heeft denk ik ook geen nut voor ons heil. Een oproep tot bekering heeft wel degelijk nut.
Mijn redenatie afdoen door het eerst in het hokje van hypercalvinisme te plaatsen werkt dus niet, want ik zit niet in een dergelijk hokje.
Jezus is Gods Woord.