Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Opwekking

Berichtdoor coby » 08 sep 2013 07:47

Wilsophie schreef:
Dit is precies wat ik bedoelde, want dat spreekt tegen wat jij stelt dat als men maar in de Geest de Heer aanroept en ik zeg het in mijn eigen woorden en zelfs boze geesten heeft uitgedreven en vele krachten heeft gedaan, tegen hen zal hij zeggen., Ik heb u nooit gekend, het zijn de werkers der wetteloosheid, die onder regie staan van de mens der zonde. Deze mens moet nog op het wereldtoneel verschijnen. Verder is dit dus een handboek tegen jouw eerdere beweringen.

Dus omdat de antichrist zal komen met bedrieglijke wonderen (dat noemen ze vals vuur), doet God geen wonderen meer en is er niet iets wat wel goed is?
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 sep 2013 08:31

Dus omdat de antichrist zal komen met bedrieglijke wonderen (dat noemen ze vals vuur), doet God geen wonderen meer en is er niet iets wat wel goed is?

P.S. Wie zijn "ze" ? Het gaat er toch om wat de Bijbel zegt.

:wink: Coby je zegt geen onwaarheden, maar je past het niet goed toe in mijn optiek omdat je alles door elkaar gooit, je betrekt alles op de gelovigen van nu, maar juist deze bedeling van genade kenmerkt zich door een verborgenheid te zijn, de wereld ziet het niet. En wat gelovigen betreft welnu zoals ik al zei kenmerkend voor de verborghenheid dat zij wandelen in geloof en niet in aanschouwen. Er was een opdracht aan de apostelen bij de fundamentlegging van de gemeenten in Azië en Jeruzalem, Griekenland enz... daartoe deden zij wonderen namelijk tekenen, maar de Bijbel zegt duidelijk juist dat het volk van God een teken wenste maar God gaf hen slechts het teken van Jona.
Bovendien staat er in Handelingen ...."en alsnog geloofden zij Hem niet"....

De Bijbel is geen scheurkalender voor ons dagelijks leven maar openbaart Gods plan en door je te voeden met dit levende brood of water zouden we opgroeien tot het zoonschap, de Here Jezus is daarom op dit moment voor ons de Hogepriester, Die voor ons bidt en pleit en geen wonderdokter zoals velen Hem zien, of tovernaar of kunstjesmaker. Als je tot geloof bent gekomen, maak je geen deel uit van deze wereld, maar ben je overgezet in het Koninkrijk van de Zoon Zijner LIefde en ben je uit deze wereld getrokken en gezet in de hemel, totaal in tegenstelling tot de OT gelovigen en nog meer in tegenstelling tot de gelovigen uit de Grote Verdrukking of de 1000 jaar, dat is een andere bedeling waarin andere wetten gelden en dingen weer zichtbaar worden gemaakt. Dan zullen er ook doden opgewekt worden zoals de Jacobus brief schrijft, dat is nu niet aan de orde. Wij maken deel uit van een onzienlijk, verborgen Koninkrijk in de hemel.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 sep 2013 08:59

-
Laatst gewijzigd door coby op 08 sep 2013 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 sep 2013 09:06

-

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 sep 2013 13:06

Misschien mag ik weten wat dergelijke berichten met een streepje inhouden, want ik ervaar dat als respectloos voor iemands post, maar wellicht begrijp ik dat niet goed.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 sep 2013 13:40

Wilsophie schreef:Misschien mag ik weten wat dergelijke berichten met een streepje inhouden, want ik ervaar dat als respectloos voor iemands post, maar wellicht begrijp ik dat niet goed.

Dat betekent dat ik het achteraf weg heb gehaald. Ik ging in op die tekst dat Hij tegen de Farizeeen zei dat een verkeerd geslacht tekenen wilde, maar tegen de hoveling die geen verkeerde houding had zei Hij iets anders. Later dacht ik: Misschien is het toch niet zo nuttig dat hier neer te zetten. Ik respecteer je mening en het lijkt me niet zo zinvol er op in te gaan. Ook had ik weer een mooi getuigenis en iets over David Wagner, maar dat zet ik hier achteraf liever niet neer. Het is de bedoeling als je een getuigenis geeft dat het tot opbouw is en als het het tegenovergestelde effect heeft, kun je het beter niet doen. Was ook vrij persoonlijk, heb ik eigenlijk geen zin in op zo'n forum.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 sep 2013 16:44

Duidelijk, dank je wel.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 10 sep 2013 22:06

coby schreef:Ook had ik weer een mooi getuigenis en iets over David Wagner, maar dat zet ik hier achteraf liever niet neer. Het is de bedoeling als je een getuigenis geeft dat het tot opbouw is en als het het tegenovergestelde effect heeft, kun je het beter niet doen. Was ook vrij persoonlijk, heb ik eigenlijk geen zin in op zo'n forum

@Coby ... je hoeft inderdaad, geen! parels voor de zwijnen te gooien !? -- maar je mag evenzo wel 'ns wat kritischer kijken naar de kwaliteit van zulke (evangelische) *parels* !? -- want die grote namen, daar moet je zeker niet achteraan lopen -- immers daar zit altijd een vlekje op & een luchtje aan ...!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 10 sep 2013 22:28

Hero schreef:@Coby ... je hoeft inderdaad, geen! parels voor de zwijnen te gooien !? -- maar je mag evenzo wel 'ns wat kritischer kijken naar de kwaliteit van zulke (evangelische) *parels* !? -- want die grote namen, daar moet je zeker niet achteraan lopen -- immers daar zit altijd een vlekje op & een luchtje aan ...!!

Ik loop nergens achteraan en ga niet zomaar overal naartoe. Bij David Wagner ben ik al veel vaker geweest. Zo'n grote naam is dat niet, niemand in Amerika kent 'm. Hij gaat ook op mission trips naar stammen in Afrika o.a. Hij profeteerde een doorbraak over mij en toen was ik vrij van borderline. Dat getuigenis had ik toch al ergens een tijd terug gepost en vond iedereen mooi. Nu er iemand van Trin voor gebeden heeft zit er dan ineens een lucht aan? Eau de cologne misschien.
David Wagner hoorde God tot hem spreken toen hij 6 was. Hij zei dat hij later een prediker zou worden en overal waar hij zou komen zouden levens veranderd en genezen worden. Maar zijn ouders waren Nederlands, zijn vader was overleden en moeder en oma brachten hem naar de dominee van de Dutch reformed church. Die werd witheet, want God spreekt niet meer. Dus zei hij dat hij schizofreen was, stuurde hem door naar een psychiater en liet hem vol met medicatie stoppen. Hij viel daardoor van zijn geloof, zat op zijn 13e al aan de drugs en heeft 10 zelfmoordpogingen gedaan. Daarna heeft hij zich bekeerd, schreef de dominee een brief: bedankt dat je me als kind de grond in hebt getrapt. Het heeft mij dichter tot God gebracht. Nu reist hij de wereld rond en levens worden aangeraakt en genezen.
Laatst gewijzigd door coby op 10 sep 2013 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 10 sep 2013 22:29

Het heeft ook wel zijn "charme" dat Coby, gezien haar komen uit het 'niets' met geen enkele rugzak belast van een wettisch, religieuze opvoeding zo onbevangen alles opdrinkt wat tot haar komt. Een moeder die meegaat naar de de diensten en een vader die dat inmiddels geaccepteerd heeft. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik ben door de jaren heen gepokt en gemazeld en bekijk elke you tube filmpje met de grootst mogelijke kritische blik en vind bijna altijd wel iets waar ik weer om afhaak en kan soms genieten van het enthousiasme waarmee Coby haar geloof beleeft.
Het beste wapen tegen teleurstellingen is een goede onderwijzing in het Woord van God zodat je niet heen en weer bewogen wordt. Maar ik begrijp het wel. Het is toch een groeiproces in iemands geloofsleven. Lijkt mij.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 11 sep 2013 04:18

Wilsophie schreef:Het beste wapen tegen teleurstellingen is een goede onderwijzing in het Woord van God zodat je niet heen en weer bewogen wordt. Maar ik begrijp het wel. Het is toch een groeiproces in iemands geloofsleven. Lijkt mij

@wilsophie ... jazeker !? -- bij Coby is sprake van voortschrijdend inzicht -- en : dat *blok* van de gereformeerde leer, hangt niet aan haar been, dus kan ze zich beter bewegen ... gelukkig !!
|
maar ?... wat versta jij onder : *een goede onderwijzing in het woord* ? -- als dat van zulk academisch gedoe is -(( lees : anti`charismatisch ))- dan worden mijn bedenkingen plotsklaps veel groter ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 sep 2013 12:42

Dat begrijp ik heel goed en daarom is het goed om leraren te zoeken en te vinden die Bijbelgetrouw zijn en ja...een open deur... behalve mijn vader die al bij de Here Jezus is,..heb ik in mijn leven altijd leraren gevonden die Gods Woord serieus namen en goed uitlegde. Dat wil niet zeggen als je die niet hebt dat Gods Geest niet bij machte is om jou te onderwijzen in Zijn Woord. Zo bedoelde ik het. zon10

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 11 sep 2013 13:22

Wat goed is met die dingen zijn ook leiders: voorgangers die waarschuwen tegen dwaalleer, niet zelf-aangestelde leiders die websites maken op internet. Er is ook een hoop niet goed en dwaalleer (bijvoorbeeld hypergrace: zondig maar raak) in de charismatische hoek. Mijn voorganger waarschuwt er gewoon voor in de dienst.
Het is goed om niet alles te slikken als een pasgeboren vogel, maar jammer als je alles over een kam scheert en er helemaal niets meer mee te maken wilt hebben.
Een man zei: charismaniacs and pennycostals, that's what give us a bad name.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 13 sep 2013 01:57

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 sep 2013 08:35

Ik moet je zeggen Coby dat ik behoudend sta tegenover leraren die maar waarschuwen, want dat is een vorm van wet opleggen. Ik heb het laatste voorbeeld van iemand die wat boeken aanprees, maar een kinderboek van Evert Hartman afwees. Het was gericht tegen pubers. En wat denk je..... ik ken de schrijver en de hoofdpersoon waar het over gaat dus ik bemerkte een nieuwsgierigheid naar juist dìt boek. Ik mocht ooit van de dominee niet met Dreft afwassen en geen producten van Dr. Vogel komen omdat het eerste product werd gesponsord door de satanskerk ( als die bestaat) en het 2e was een Jeh. Getuige. Toen kwam er een waarschuwing in mijn jonge tijd dat je geen glaasje mocht draaien en geen platen achterste voren mocht afspelen, wat denk je dat we gingen doen? ....
Het is juist geen taak van predikers om dit soort narigheid naar voren te brengen, maar te wijzen op de verlossing die er is in Christus Jezus.

Terug naar “Archief”