Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Riska » 03 sep 2013 15:28

De naam Haring wel ja, maar is dat hem geweest????

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 sep 2013 15:39

In de Berlijnse wijk Kreuzberg is het vanaf heden verboden om in het openbaar feesten met een religieuze achtergrond te vieren. Volgens diverse Duitse media zal er geen Kerstmis en ramadan meer gevierd worden omwille van gelijke behandeling.
Het plan komt oorspronkelijk bij de oppositiepartijen de Groenen en de Piratenpartij vandaan en werd vervolgens door wethouder Peter Becker van de Sociaaldemocratische Partij van Duitsland doorgezet.
"Meer dan driehonderd moslims willen meer dan vier weken lang ramadan vieren op een openbare plaats in het Berlijnse Kreuzberg en dat is niet te doen", verklaart Beckers. "Omdat we iedereen gelijk willen behandelen wordt niet enkel het vieren van ramadan op openbare plekken verboden, maar worden ook andere religieuze feesten zoals Kerstmis niet langer toegestaan. Dat betekent bijvoorbeeld dat er vanaf nu geen kerststalletjes meer zullen staan in Kreuzberg."
Carnaval, dat van oorsprong een katholieke achtergrond heeft, wordt nog wel toegestaan in de Berlijnse wijk. Dit feest wordt bestempeld als 'traditie'.

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 15:54

rotterdam schreef:In de Berlijnse wijk Kreuzberg is het vanaf heden verboden om in het openbaar feesten met een religieuze achtergrond te vieren. Volgens diverse Duitse media zal er geen Kerstmis en ramadan meer gevierd worden omwille van gelijke behandeling.
Het plan komt oorspronkelijk bij de oppositiepartijen de Groenen en de Piratenpartij vandaan en werd vervolgens door wethouder Peter Becker van de Sociaaldemocratische Partij van Duitsland doorgezet.
"Meer dan driehonderd moslims willen meer dan vier weken lang ramadan vieren op een openbare plaats in het Berlijnse Kreuzberg en dat is niet te doen", verklaart Beckers. "Omdat we iedereen gelijk willen behandelen wordt niet enkel het vieren van ramadan op openbare plekken verboden, maar worden ook andere religieuze feesten zoals Kerstmis niet langer toegestaan. Dat betekent bijvoorbeeld dat er vanaf nu geen kerststalletjes meer zullen staan in Kreuzberg."
Carnaval, dat van oorsprong een katholieke achtergrond heeft, wordt nog wel toegestaan in de Berlijnse wijk. Dit feest wordt bestempeld als 'traditie'.

Dan huren beide groepen gelovigen toch een ruimte of weet ik veel wat, een plek waar ze samenkomen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 sep 2013 16:50

Riska schreef:De naam Haring wel ja, maar is dat hem geweest????

Dat idee kreeg ik wel. Die naam komt mij bekend voor, en ik herinner mij ook een foto van haring. Naar mijn idee kwam die aardig overeen met deze foto.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 03 sep 2013 17:06

Volgens mij was dat iemand met de nick Haring en als avatar had hij de foto van Bas Haring.
Hij vroeg advies omdat zijn vriendin ongepland zwanger was en ze wilden een abortus.
Het lijkt me sterk dat de echte Bas Haring daar op Refoweb, onder zijn eigen naam, advies over kwam vragen.

Riska

Berichtdoor Riska » 03 sep 2013 18:31

Precies, ik was ervan overtuigd dat het een nickname was...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 sep 2013 20:58

tulp schreef:Volgens mij was dat iemand met de nick Haring en als avatar had hij de foto van Bas Haring.

Ah, zo.
Tja, die hele Bas Haring was voor mij een onbekende. Bovendien was die achternaam ook nog met een kleine letter, dus niet eens als naam direct herkenbaar. Als iemand een bekend persoon uit het verleden als avatar heeft en de naam van die persoon voor zichzelf op het forum gebruikt, dan is het wel helder hoe het bedoeld is. Maar dat is mij bij deze ontgaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 sep 2013 22:17

Uit een nieuwe documentaire blijkt dat de Amerikaanse televangelist Pat Robertson de donaties en giften die hij ontving voor zijn hulporganisatie Mission Blessing in werkelijkheid gebruikte om een persoonlijk diamantwinningsbedrijfje draaiende te houden.

(vanwege de ipad kan ik de link niet plakken, maar het artikel staat op alternet.com. ik zal de linkinvoegen zodra ik de kans krijg.)

http://www.alternet.org/culture/mission ... arity-scam

Zeggen dat je geld inzamelt om slachtoffers van de oorlog in Congo te helpen om daar vervolgens baggerapparatuur voor te kopen en naar je eigen diamantmijn te laten vliegen... compleet met bij elkaar gelogen beeld en fotomateriaal...

Ik ben behoorlijk cynisch soms, maar hier val ik zelfs even bij stil... dat er maar een speciaal plekje in de hel voor dit soort lui mag zijn gereserveerd.... en mijn onderschrift is ook weer 100% van toepassing...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 09 sep 2013 15:55

Ja, dit valt wel weer in de categorie behoorlijk opmerkelijk...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 09 sep 2013 18:38

Tante Pollewop schreef:Ja, dit valt wel weer in de categorie behoorlijk opmerkelijk...

Jij bent nog maar een jonkie, he?

http://www.nytimes.com/2007/07/22/us/22bakker.html?_r=0

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 sep 2013 19:19

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 09 sep 2013 19:29

Bambi schreef:Wat zijn we weer lekker bezig:

http://goedgelovig.wordpress.com/2013/0 ... genagenda/

En dat alles om
een vredesteken nota bene !
Schande!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 sep 2013 19:36

Was goedkoper geweest om die pagina eruit te scheuren.
Maar dan nog.
In mijn jeugd kwam de vuurbaakagenda uit.
Een hele nette agenda, waar niets verkeerds in stond.
Totdat ik er zelf van alles inplakte.
En m'n moeder het er weer uitscheurde.:schaterlach:
En ik er weer wat anders in plakte en hem bij mijn moeder uit de buurt hield.

Riska

Berichtdoor Riska » 09 sep 2013 19:45

Hèhè, ik was benieuwd wanneer dit hier terecht zou komen.
Het was niet een pagina - het stond op de kaft/omslag.
En een sticker erover kon ook niet. Nee, tuurlijk niet, die zou er geheid afgetrokken zijn door leerlingen die dan wel willen weten wat er achter zit.
Voor mij was het wel: hoe bekrompen kun je zijn en hoeveel geld is er niet mee verloren gegaan - los van het milieu, wat volgens de schoolleiding inderdaad bezwaarlijk was. Maar dan toch zoveel agenda's vernietigen...
Ik kan er met mijn verstand niet bij...

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 sep 2013 19:56

Riska schreef:Het was niet een pagina - het stond op de kaft/omslag.

http://goedgelovig.files.wordpress.com/ ... pagina.jpg

Terug naar “Archief”