Is het een probleem voor de zondvloed

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Is het een probleem voor de zondvloed

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 15:20

Antoon, zoals je hierboven ziet werd deze uitspraak gedaan in 1961, dat is dus meer als een halve eeuw geleden. Ben jij van mening dat er sindsdien NIETS meer aan informatie met betrekking tot de
oudegyptische geschiedenis is gevonden?

Als dat zou zijn dan moeten zij het laten zien of jij komt met voorbeelden op de proppen, dan stel ik mijn mening bij, maar helaas voor jullie is dat niet het geval integendeel , de munt met de afbeelding van Josef - ongeacht of het juist of niet juist is - is ook gerelateerd met artefacten aan de 3e en 12e Dynastie
he toevallig juist die 2 waar mijn synthese opgebouwd is het loont de moeite de bijbel te geloven en de ontwikkelingen in de wetenschap bij te houden.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 06 sep 2013 15:22

antoon schreef:http://www.sciencedaily.com/releases/2010/06/100617143926.htm
Volgens een onderzoek vermeld in bovenstaande site regeerde Farao Djoser ongeveer 2600 BC
dat is ruimschoots voor de bijbelse vloed vermeld in Genesis, ik hou het even kort, voor mij staat de bijbel vast, daarom wil ik veel meningen over het onderzoek, bij voorbaat dank
Ps lees eerst de site goed en blijf bij het onderwerp aub.

ik heb al heel wat problemen moeten oplossen en meestal kom ik er wel uit nu lijkt het een Patstelling, tenminste als de onderzoekers niet gesjoemeld hebben, daar zijn nu geen aanwijsbare redenen voor, ik ziu daarom graag een second opinion zien van een geleerden die van de bijbel uitgaan.

Voor de goede verstaander ik hou onverkort aan het bijbelse verslag vast dat heeft mij nog steeds niet teleurgesteld, wat ik zeer vreemd vind van het onderzoek is dat het zo dicht bij de conventionele historische benadering komt een benadering die gebaseerd is op een verhaal van sothis verschijningen wat bedenkelijk overkomt, nu lijkt dat verhaal door metingen bevestigd te zijn , ik geloof het niet het komt zo gemaakt over, maar ik realiseer dat er nu geen tegenargumentatie aanwezig is, maar mogelijk vergis ik mij en heeft iemand nog iets in te brengen

Sorry ik heb het hele topic niet gelezen, maar de atmosfeer was waarschijnlijk anders voor de zondvloed en de c14-methode gaat uit van dezelfde atmosfeer, uitkomst klopt dus niet.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

antoon

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 15:23

Die reuzen uit de tijd voor de vloed had je toch. Dat was kennis van engelen die ze doorgaven misschien.

Helaas schijnt het dat je hier op een bijbels forum daar niet mee aan kan komen, maar je hebt gelijk, ik was nog niet zover.
Ik zal tezijnertijd de verbanden met de bijbel laten zien.
Laatst gewijzigd door antoon op 19 feb 2014 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Eury
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eury » 06 sep 2013 15:31

@Antoon

[quote]Als dat zou zijn dan moeten zij het laten zien of jij komt met voorbeelden op de proppen, dan stel ik mijn mening bij[/quote]

Dat heb jij nog NOOIT gedaan, niet op http://www.freethinker.nl, niet op refweb.nl en dat zal je nu waarschijnlijk ook niet doen op http://www.credible.nl

Student gaf jou daar ook een goede raad: Antoon:
Probeer anders te werk te gaan. geef eerst absoluut bewijs dat Imhotep en Jozef dezelfde zijn, geef daarna pas waarnemingen die daarmee overeenstemmen!
link: http://forum.credible.nl/viewtopic.php? ... 5&start=40

Dus Antoon, aan het werk!

antoon

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 15:38

Freethinker dat weten we nu wel, een koppel aardig onderlegde welliswaar, maar knorrige oude mannen waar het inzicht gewoon ontbreekt en zij blijven maar in een kringetje draaien, ook als er niemand komt als ik maar ook anderen die dat aankaart worden ze nog knorriger, toch moet ik er ook weleens om lachen. ik heb geen hekel aan ze.

Student gaf jou daar ook een goede raad: Antoon:
Probeer anders te werk te gaan. geef eerst absoluut bewijs dat Imhotep en Jozef dezelfde zijn, geef daarna pas waarnemingen die daarmee overeenstemmen!
link: http://forum.credible.nl/viewtopic.php? ... 5&start=40

Dus Antoon, aan het werk!

Ik heb onderandere een berekening gegeven die boekdelen spreekt, maar ik begrijp het een consensus ook als die volkomen fout is laat men niet graag los, ik heb mij er ook uit moeten werken.
Laatst gewijzigd door antoon op 19 feb 2014 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Eury
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eury » 06 sep 2013 16:07

@Antoon

Recapitulerend:

2370 Begin van de vloed Genesis 7:11
2188 Egypte opgericht
2089 Op komst van de Grieken

dus na 182 jaar werd Egypte opgericht en na 281 jaar werd Griekenland "geboren"? Akkoord?

[u]Ik denk dat Egypte toen al een aardige natie was, maar ook nog in een beginstadium met waarschijnlijk niet zo heel veel inwoners.[/u]

Dus volgens jou heeft men na 182 jaar "een aardige natie" en je geeft dan toe dat "die aardige natie
waarschijnlijk nog niet zo heel veel inwoners heeft". Narmer zou dan volgens jouw chronologie farao zijn geweest vanaf 2188 over "niet zoveel inwoners"? Akkoord?

en waar blijft Mesopotamie?

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 06 sep 2013 16:17

Antoon schreef: "Mesopotamie, China ed. zijn een onafhankelijke weg ingeslagen zij dwarsbomen de constructie niet"

Daar maak je je ook weer makkelijk van af. Past niet in je plaatje dus negeren maar! ](*,) [-X
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 06 sep 2013 16:19

-
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 sep 2013 16:42

antoon schreef:Er worden uitspraken gedaan met een referenies bij bijbelse sites ook bij evolutie sites denk je nu dat ik meteen naar de boekwinkel ga als ik het boek met de uitspraak niet zou hebben , ik heb meer te doen, hier spreekt vertrouwen als de uitspraak niet waar zou zijn komt dat aan het licht en snijden zij zich in de vinger, dat is een parameter van vertrouwen.

Het komt inderdaad aan het licht, dat is wat wij hier al tijden doen. En zoals je zelf ziet wordt dat vrolijk genegeerd. Iedereen kan een website opzetten en daar informatie op kwakken die volledig is verzonnen. De sites die jij raadpleegt snijden zichzelf zo hard in de vingers dat het eerder een amputatie te noemen is, maar TOCH zullen er mensen zijn die het allemaal voor zoete koek slikken...

Nogmaals je mag inhoudelijk reageren op mijn berekening, je mag aantonen dat het niet juist is, maar het gekke is dat men dan oorverdovend stil is , kan ook niet anders ik toon aan dat de historicus gelijk heeft, wil je/men dat bagatelliseren dan moet je ook geloven dat je de bijbel in stukken kan scheuren even blazen en het boek is weer compleet.

Zolang jij je op dezelfde foutieve bronnen basseert als die historicus, is het niet gek dat daar 2 keer hetzelfde foute antwoord uit voortkomt...

In de academische wereld hebben ze een naam voor mensen zoals jij: piramidologen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 16:43

Mesopotamie?
Ik zal mijn mening geven maar nu even niet het is weekend, tot wederhoren

Het komt inderdaad aan het licht, dat is wat wij hier al tijden doen. En zoals je zelf ziet wordt dat vrolijk genegeerd. Iedereen kan een website opzetten en daar informatie op kwakken die volledig is verzonnen. De sites die jij raadpleegt snijden zichzelf zo hard in de vingers dat het eerder een amputatie te noemen is, maar TOCH zullen er mensen zijn die het allemaal voor zoete koek slikken...

je zal met voorbeelden en argumentatie moeten komen, dat doe je dus niet, dit is getrol van de bovenste plank en slaat echt nergens op, ik baseer mij op geschiedschrijving en berekeningen die dat ook kloppend maken
aub daar op reageren
Laatst gewijzigd door antoon op 06 sep 2013 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 sep 2013 16:45

antoon schreef:Prima maar geef eens een voorbeeld, dat moet toch niet zo moeilijk zijn als ik het duidelijk fout zou hebben
dus geen stilte pauze maar een voorbeeld het mag een eenvoudige zijn.
zeg eens waar ik dubieuze voorstellingen van zaken zou geven, of beter waar de bijbel het fout zou hebben, want het gaat niet om mij maar om de bijbelse chronologie gezien ook de titel van dit topic/

Ik heb je een hele tijd terug nog het Narmer Palet laten zien; iets dat volgens jouw ideeën helemaal niet zou mogen bestaan.

Dit bestaat dus niet volgens jou...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 16:50

Je volgt het gewoon niet helemaal, Narmer heeft bestaan waarschijnlijk 1e farao , volgens anderen de 2e
waar het omgaat is dat daarvandaan de chronologie klopt met de bijbel en niet met de conventionele geschiedenis

Antoon schreef: "Mesopotamie, China ed. zijn een onafhankelijke weg ingeslagen zij dwarsbomen de constructie niet"

Daar maak je je ook weer makkelijk van af. Past niet in je plaatje dus negeren maar!

Ik maak mij nergens makkelijk vanaf maar die volkeren zijn niet allemaal met de bijbelse chronologie verbonden.
ik weet er genoeg van en heb boekdelen in mijn boekenkast als jij dat graag wil kom ik erop terug.

Flavius Josephus, die leefde toch zo'n 2.000 jaar na Abraham? Dan wist hij wel waarover hij het had... :-({|= Dan mag je inderdaad zonder enige twijfel aannemen dat hij de absolute waarheid schreef.

Heb je ook wat recente, serieuze, bronnen? Bijv. niet ouder dan zo'n 10 jaar?

Flavius is hoog aangeschreven in de wetenschappelijke wereld, mocht je het niet weten, bij mijn discussie met academische mensen wordt het nogal eens aangehaald door hun trouwens.
Laatst gewijzigd door antoon op 19 feb 2014 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 07 sep 2013 10:52

Eury schreef:@Antoon

Recapitulerend:

2370 Begin van de vloed Genesis 7:11
2188 Egypte opgericht
2089 Op komst van de Grieken

dus na 182 jaar werd Egypte opgericht en na 281 jaar werd Griekenland "geboren"? Akkoord?

Ik denk dat Egypte toen al een aardige natie was, maar ook nog in een beginstadium met waarschijnlijk niet zo heel veel inwoners.

Dus volgens jou heeft men na 182 jaar "een aardige natie" en je geeft dan toe dat "die aardige natie
waarschijnlijk nog niet zo heel veel inwoners heeft". Narmer zou dan volgens jouw chronologie farao zijn geweest vanaf 2188 over "niet zoveel inwoners"? Akkoord?

en waar blijft Mesopotamie?

En vergeet niet dat de Egyptische geschiedenis al vermelding maakt van pygmeeën, 2500 jaar voor christus... Dat zijn ook kleinzonen van Noach die ff gauw pygmee zijn geworden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pygmee%C3%ABn
Het woord "pygmee" is afgeleid van het Griekse "pygmaios", "zo groot als een vuist". De oudste vermeldingen van pygmeeën komen voor bij de Egyptenaren rond 2500 v.Chr. Ze waren er bekend om hun dansen.

antoon schreef:Ik maak mij nergens makkelijk vanaf maar die volkeren zijn niet allemaal met de bijbelse chronologie verbonden.

Volgens de bijbelse chronologie stamt de hele huidige wereldbevolking af van 8 mensen. Dus ik vraag me af wat je bedoelt.
Ook gif is geschapen.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 11:20

hettys schreef:En vergeet niet dat de Egyptische geschiedenis al vermelding maakt van pygmeeën, 2500 jaar voor christus... Dat zijn ook kleinzonen van Noach die ff gauw pygmee zijn geworden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pygmee%C3%ABn
Het woord "pygmee" is afgeleid van het Griekse "pygmaios", "zo groot als een vuist". De oudste vermeldingen van pygmeeën komen voor bij de Egyptenaren rond 2500 v.Chr. Ze waren er bekend om hun dansen.

Volgens de bijbelse chronologie stamt de hele huidige wereldbevolking af van 8 mensen. Dus ik vraag me af wat je bedoelt.

Nou er liepen reuzen rond in Kanaan, dus waarom geen pygmeeen?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 07 sep 2013 12:49

coby schreef:
Nou er liepen reuzen rond in Kanaan, dus waarom geen pygmeeen?

Haha.. jij haalt zelfs de hele bijbelse geschiedenis door elkaar. De reuzen waren verdronken en alleen de familie van Noach bestond nog. En tegelijkertijd bestonden er de chinezen, de Egyptenaren, de Grieken, de Aboriginals etc. ](*,)
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”