hubert schreef:Ik ben eigenlijk gewoon tegen alle vrouwendiscriminatie
Als ik de bijbel lees kan ik als vrouw zo blij worden.
Wij als vrouwen worden daarin zo gerespecteerd en gekoestert!
Een man moet in zijn gezin een afspiegeling zijn, van wat Christus wil zijn, als Hoofd van Zijn kerk.
Nou mij dunkt, dan zit je als vrouw toch goed, niet?
Welke vrouw wil dat niet! En welke verantwoordelijkheid ligt daar voor de man!
Een man moet zijn vrouw liefhebben als zichzelf.
Als dat letterlijk toegepast zou worden, dan heeft een vrouw nooit meer te klagen!
Overigens geldt dit ook andersom, dus wat zouden we tevreden met elkaar zijn als we uit dit principe zouden leven. Wie heeft zijn man/vrouw lief als zichzelf???
Als een man zijn vrouw niet eert, en verstandig met haar omgaat, dan kunnen zelfs zijn gebeden verhindert worden...
Zie hier, echte anti-vrouwendiscriminatie op bijbelse gronden.
Voor de vrouwen geldt dat zij bescheiden moeten zijn.
Dat is voor veel vrouwen in deze tijd niet gemakkelijk, en ik sluit mezelf daar bij in.
We worden zo meegezogen met de samenleving van vandaag, dat een stap terug doen echt niet vanzelfsprekend is. En toch denk ik dat dat voor veel vrouwen uiteindelijk een zegen op zal leveren.
Als je kijkt hoe de vrouw nu alles moet organiseren als zij veel uren werkt, in welke bochten zij zich moet dwingen om alles te regelen, en hoe dit ten koste kan gaan van haar gezin en haar huwelijk, dan vraag ik mij soms af of dit werkelijk zo door God bedoeld is.
Het is wel een beetje off topic misschien.
Maar als vrouw zijnde moet je ook niet volledig gelijk willen zijn aan de man.
Ook niet om perse in het ambt te staan. Je hoeft je als vrouw niet weg te laten zetten, ik kan daar echt geen bijbels gronden voor vinden. Zoals ik het lees, heeft de bijbel de vrouw hoog staan, ook in de gemeente. Maar waarom is het toch zo lastig om bepaalde functie's aan de man te laten? Het voelt voor mij absoluut niet als onrecht.
Misschien vind jij Hubert, dat achterlopen zoals je eerder aangaf.
Maar ik vind het juist zo mooi, ter bescherming van de vrouw en van het gezin.
lijkt me juist heel actueel vandaag de dag.