Opvoeding

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Opvoeding

Berichtdoor schelpje3 » 06 sep 2013 09:42

Ik heb hele bijdehante kids en onze eerste computer kwam in huis toen de oudste ongeveer 5 jaar was, denk ik zo. Die mocht af en toe een simpel spelletje doen, paperboy heette dat geloof ik.
Later kwam internet, via de telefoonlijn en werd de tijd ingesteld op een half uurtje per kind, maar dan waren ze wel zeker boven de 5!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 sep 2013 09:48

Ik heb het allemaal meegemaakt. We kregen de eerste computer toen ik 6 was. Internet was er toen nog lang niet. :)

Toch heb ik altijd ook wel veel buiten gespeeld, met vrienden en zo. Ik denk dat je als ouders een goede balans moet zien te krijgen. Af en toe computeren, prima (tegenwoordig hebben kinderen vaak voor ze naar de brugklas gaan al een eigen computer) maar als ze alleen nog maar achter dat ding zitten moet je zorgen dat ze wat vaker buiten komen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 sep 2013 09:49

Ik vind het onzin maar weet niet hoe het in canada is.
Hier, en ook in de buurt, bij anderen, spelen mijn kinderen net zo veel buiten als ik vroeger zonder computer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 sep 2013 09:50

Ik heb ook buitenspelers, ook na het avondeten gingen ze nog even naar buiten, tot ver in de herfst.
Voetballen, heel veel voetballen, er zijn er wat doorheen gegaan.
Dochter zat meer op een kleedje met vriendinnetjes of hing aan de rekstok op het schoolplein.
Ze hebben eigenlijk vaker op de Wii gespeeld toen die zijn intrede maakte.

Terug naar “[Religie] - Open forum”