Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor Mortlach » 04 sep 2013 22:53

JeeWee schreef:Dit topic gaat over de vraag of we nu al dan niet bij de juiste god zitten, aangezien het grootste deel van de mensheid er volgens de reformatorischen vet naast zit.

Het 'probleem' is dat je ervan lijkt uit te gaan dat er maar 1 mogelijk 'juist' antwoord is. En dat is de mens eigen, natuurlijk, "wij tegen de rest!" maar uiteindelijk hoeft God zich niet aan onze normen te houden. Men zegt toch wel dat bij God het onmogelijke mogelijk is? Geldt dat dan hiervoor ook? En zo nee, waarom dan niet?

Binnen het Zen-Boeddhisme staan schijnbare paradoxen vrij centraal, zogenaamde 'koans' - Wat is geluid van 1 klappende hand? ; Kan een almachtige God een steen maken die zo zwaar is dat Hij hem niet kan optillen? Dat soort vragen. Als je daar 'exclusief' naar kijkt, uitsluitend, zeg maar, dan kom je daar niet uit. Maar als je die uitgangspunten loslaat, dan ontdek je misschien wel diepere waarheden.

De werkelijkheid laat zich niet door ons beperken, en waarom zou God dat dan wel doen? Een goede vriend van mij zegt wel eens "Ik weet niet hoe God het doet, maar ik geloof dat Hij ruimte maakt voor iedereen, dus ook niet-christenen, zelfs als in de Bijbel lijkt te staan dat dat niet zo is." - ik parafraseer het even; hij zegt het beter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 08 sep 2013 14:01

Mortlach schreef:Een goede vriend van mij zegt wel eens "Ik weet niet hoe God het doet, maar ik geloof dat Hij ruimte maakt voor iedereen, dus ook niet-christenen, zelfs als in de Bijbel lijkt te staan dat dat niet zo is." - ik parafraseer het even; hij zegt het beter.

Mijn zusje was eens bij een waarzegster die haar vertelde haar dat haar relatie met God heel belangrijk is, ze repte echter geen woord over de Heere Jezus. Satan is de meester van de leugen, wat op Galgota gebeurd is kan hij niet meer veranderen maar mensen weg houden van de Heere Jezus daar doet hij alles aan.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 sep 2013 18:05

JHM schreef:Satan is de meester van de leugen, wat op Galgota gebeurd is kan hij niet meer veranderen maar mensen weg houden van de Heere Jezus daar doet hij alles aan.

Johannes 10
27 Mijn schapen horen Mijn stem, en Ik ken ze, en zij volgen Mij.
28 En Ik geef hun het eeuwige leven; en zij zullen niet verloren gaan in eeuwigheid, en niemand zal ze uit Mijn hand rukken.
29 Mijn Vader, die ze Mij gegeven heeft, is meerder dan allen; en niemand kan ze rukken uit de hand Mijns Vaders.
30 Ik en de Vader zijn één.

'Die de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.' (1 Joh 3,8)

De satan doet helemaal niets, want wij geloven dat Jezus Christus zijn werken heeft verbroken. Ik heb dit wel eens eerder opgemerkt en een bekende reactie is dan 'ja dat geloof ik wel, maar...' Er is echter geen maar, want de satan is als het ware ontslagen. Natuurlijk was er bezwaar van de kant van de duivel - want niemand krijgt graag de zak - maar ontslag is ontslag. Dus de satan die jij aan het werk denkt te zien is hooguit een beunhaas.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 09 sep 2013 05:32

mohamed schreef:De satan doet helemaal niets, want wij geloven dat Jezus Christus zijn werken heeft verbroken. Ik heb dit wel eens eerder opgemerkt en een bekende reactie is dan 'ja dat geloof ik wel, maar...' Er is echter geen maar, want de satan is als het ware ontslagen. Natuurlijk was er bezwaar van de kant van de duivel - want niemand krijgt graag de zak - maar ontslag is ontslag. Dus de satan die jij aan het werk denkt te zien is hooguit een beunhaas.

Ook u heeft Hij, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en onbesnedenheid naar het vlees, levend gemaakt met Hem, toen Hij ons al onze overtredingen kwijtschold, 14 door het bewijsstuk uit te wissen, dat door zijn inzettingen tegen ons getuigde en ons bedreigde. En dat heeft Hij weggedaan door het aan het kruis te nagelen: 15 Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.

Liegen kan ie nog wel.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 sep 2013 22:54

mohamed schreef:De satan doet helemaal niets, want wij geloven dat Jezus Christus zijn werken heeft verbroken. Ik heb dit wel eens eerder opgemerkt en een bekende reactie is dan 'ja dat geloof ik wel, maar...' Er is echter geen maar, want de satan is als het ware ontslagen. Natuurlijk was er bezwaar van de kant van de duivel - want niemand krijgt graag de zak - maar ontslag is ontslag. Dus de satan die jij aan het werk denkt te zien is hooguit een beunhaas.

coby schreef:Ook u heeft Hij, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en onbesnedenheid naar het vlees, levend gemaakt met Hem, toen Hij ons al onze overtredingen kwijtschold, 14 door het bewijsstuk uit te wissen, dat door zijn inzettingen tegen ons getuigde en ons bedreigde. En dat heeft Hij weggedaan door het aan het kruis te nagelen: 15 Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.

Liegen kan ie nog wel.

Liegen kan jij, dus wat is je punt?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 09 sep 2013 23:08

mohamed schreef:Liegen kan jij, dus wat is je punt?

Dat het heel gezellig was weer. Maar nu ga ik weer naar m'n Amerikaanse en Ierse virtuele vrienden.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 sep 2013 23:12

mohamed schreef:Liegen kan jij, dus wat is je punt?

coby schreef:Dat het heel gezellig was weer. Maar nu ga ik weer naar m'n Amerikaanse en Ierse virtuele vrienden.

Sorry, blijf toch hier en trek je zwarte kousen aan! :lol:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 sep 2013 23:28

Tja en ik dacht nog toen coby ergens schreef dat ze jou mohamed grappig/leuk vond ...hoe lang zal dat duren. :?:
Ik vraag me af wat jou bezield om iemand een leugenaar te noemen die een tekst citeert [-X

Het is wel een heerlijk 1000 jarig vredesrijk met jou er bij. :mrgreen: Want dat is toch wat je gelooft?
Hoeveel vijanden denk je nog te maken hier op dit forum, in ieder geval kost het je niet veel moeite. :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 sep 2013 23:52

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 sep 2013 09:47

Wat ik bedoelde is dat liegen een menselijke eigenschap is (ik was het woordje 'ook' vergeten en voordat ik het kon bijwerken had ze al gereageerd). Dat er nog gelogen wordt betekent niet dat de duivel nog werkt. Zoals ik al eerder schreef, steeds als ik 1 Joh 3,8 citeer komt er een 'maar' en ook Coby haar opmerking was er één. Het valt mij gewoon op dat niet veel christenen echt geloven dat Jezus de werken van de duivel verbroken heeft.

@ Schaapje, jij vindt me ondanks je gezeur ook altijd nog leuk dus doe maar niet zo geveinsd, dat is namelijk ook een vorm van liegen. ;)

@ Bambi, ja ja, dat zal het zijn! :lol:

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 10 sep 2013 10:03

Bambi schreef:Volgens mij bedoelde Coby, dat de duivel nog kan liegen.

Ja logisch, ik hoop niet dat Mohamed dacht dat ik hem bedoelde.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 10 sep 2013 10:05

Ehm laat maar, ander onderwerp. Dat lijkt me het slimst.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 sep 2013 13:31

Bambi schreef:Volgens mij bedoelde Coby, dat de duivel nog kan liegen.

coby schreef:Ja logisch, ik hoop niet dat Mohamed dacht dat ik hem bedoelde.

Ook ik lieg, dus ik neem het je niet kwalijk zou je mij (ook) bedoelen. Echter betekent het niet dat de werken van duivel niet verbroken zijn, het betekent dat ik mens ben, want mensen liegen.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 10 sep 2013 14:45

mohamed schreef:Ook ik lieg, dus ik neem het je niet kwalijk zou je mij (ook) bedoelen. Echter betekent het niet dat de werken van duivel niet verbroken zijn, het betekent dat ik mens ben, want mensen liegen.

Nee ik bedoelde jou niet. Ik wou alleen zeggen dat het klopt, hij heeft geen macht over een gelovige, hij kan alleen liegen dat hij het wel heeft en als je dat gelooft, maak je je voor niets druk. Maar daarmee is inderdaad niet bewezen hoe het allemaal zit met
Johannes 12 Nu gaat er een oordeel over deze wereld; nu zal de overste dezer wereld buitengeworpen worden
Daar heb ik een prachtige uitleg over gehoord op christian forums die ik hier niet ga delen, want ik heb geen zin om ruzie te schoppen over een duvel en dan zegt Wilsophie vast weer dat ik me met Christus bezig moet houden. :D

Ooh nou snap ik pas wat je zegt trouwens, klopt ja. Wie in zijn spreken niet struikelt is een volmaakt man.
Dus je bent niet Mr Perfect? He jammer.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 sep 2013 17:19

coby schreef:Ooh nou snap ik pas wat je zegt trouwens, klopt ja. Wie in zijn spreken niet struikelt is een volmaakt man.
Dus je bent niet Mr Perfect? He jammer.

Nobody is Perfect, my name is Mr Nobody! :lol:

Terug naar “[Religie] - Open forum”