Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor vpk » 02 sep 2013 20:32

oei laura das inderdaad lastig..
Em gaat sinds ze 4 is geregeld mee en dat gaat de ene keer beter dan de andere, maar R (bijna 2) neem ik echt nog niet mee! die heeft echt geen zit.. volgens mij heb jij ook best pittige meiden dus het zal ook niet meevallen om ze zolang stil te houden? Heb je het al een keer geprobeerd om ze mee te nemen?
is er niet iemand uit de gemeente die geregeld eens tijdens een dienst op je kids wil passen zodat jij (met M.) kunt gaan?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 sep 2013 20:48

Er zijn maar 6 mensen in onze kerk :? en we moeten een half uur rijden tot we er zijn dus het is niet echt een gemeente zoals we in NL gewend zijn :-( Ik ga er nog eens over nadenken. De afgelopen 2 weken ben ik niet gegaan en heb ik 's avonds als de kids op bed liggen, via kerkdienstgemist een dienst beluisterd. Maar je mist toch het 'samenzijn' he.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 sep 2013 21:48

Lastig Laura!

Wij nemen F soms 's middags mee (als hij niet slaapt) naar de kerk. Internationale dienst, alle kids gaan gewoon mee in de dienst. Voor de preek gaan de kids van 1 tot ongeveer 8 uit de kerk, die komen dan met de laatste liederen weer binnen. Baby's blijven gewoon in de dienst over t algemeen.

's ochtends altijd nar de creche, vind hij helemaal fantastisch. Maar de kerk vindt hij ook helemaal leuk, dus misschien nemen we m binnenkort ook s ochtends een keer mee. De meeste wat kleinere kids die mee gaan naar de dienst en dan ook voor de preek er uit. Ideale oefening :-)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 sep 2013 22:19

Timon gaat 1x per zondag mee sinds hij 3 is, de andere dienst gaat hij naar de creche. Sylke gaat mee sinds ze 2,5 is, ze wilde toen perse. Wilde zelfs helemaal niet meer naar de creche, dus ging vaak 2 diensten mee. Toen het nieuwtje er een beetje af was wilde ze toch wel weer naar de creche, dus nu gaat ze 1x mee naar de kerk en 1x creche.

@Laura: is er geen mogelijkheid om een beetje achteraf te zitten, zodat de meiden toch nog wat kunnen rondscharrelen ofzo? 1,5 uur stilzitten is wel heel pittig voor van die ukken..

Hier is het schoolleven sinds vandaag weer begonnen. De kids hadden alleen een middagje school, kwamen helemaal enthousiast weer thuis. Sylke was alleen wel helemaal afgedraaid, en de rest van de dag dus erg chagerijnig. Morgen een hele dag, ben benieuwd hoe dat gaat (ben blij dat ik aan het werk ben als de kids uit school komen, mag papa het met ze zien uit te zingen tot bedtijd ;))

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 02 sep 2013 23:06

Zijn er maar zes mensen in de kerk? En een dominee wel?
Nou, ik zou zeggen als het maar zes mensen zijn, gooi even in de groep wat zij vinden, misschien vinden ze het niet erg om een keer in de maand de dienst bij jou thuis te houden?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 sep 2013 06:47

oei, lastig Laura! Kan jij de meiden niet bij een vriendin of buurvrouw brengen zodat jij toch nog naar de kerk kan gaan? En anders zou ik het bespreken bij de anderen. Kan je het niet via een cc per mail bespreekbaar maken of iemand er bezwaar tegen heeft als de meiden wat rond lopen?

Hier gaan ze ook al vroeg mee, beiden sinds ze 2 jaar zijn en dat gaat eigenlijk prima. Ik merk nu bij de oudste pas dat hij begint te draaien, maar dat is eigenlijk gekomen door de zondagschool waar hij nu halverwege de dienst heen mag. J neem ik nog niet mee, want die heeft echt wiebelbillen. Al viel het mij vorige week tijdens de doopdienst van de jongste erg mee. Toen heeft hij doodstil op schoot gezeten.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 03 sep 2013 11:21

even afkloppen maar A eet de laatste dagen zijn boterham aardig op. Krijgt nu zo 1 boterham binnen. Avondeten blijft wisselend.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 sep 2013 21:24

johannes1 schreef:even afkloppen maar A eet de laatste dagen zijn boterham aardig op. Krijgt nu zo 1 boterham binnen. Avondeten blijft wisselend.

fijn!! hopelik blijft hij dit vasthouden, gaat hij wel een beetje goed in zijn gewicht??

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 04 sep 2013 07:17

paprikameisje2 schreef:
fijn!! hopelik blijft hij dit vasthouden, gaat hij wel een beetje goed in zijn gewicht??

Nou hij zit al maanden op de onderste lijn in gewicht en in groei. Terwijl hij altijd in het midden heeft gezeten. We lopen hiervoor bij de kinderarts en dietiste, maar wij nemen als graadmeter hoe hij is. Hij is levendig genoeg dus maken we ons geen zorgen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 04 sep 2013 07:52

Hier gaat h mee naar de dienst en voor de preek naar de crèche. 's middags hebben we helaas geen oppas. Maar zo halve dienst is voorlopig genoeg voor h qua tijd.

Wanneer zijn julli. Begonnen met zwemlessen? H gaat vanmiddag voor het eerst.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2013 08:06

Zwemles zal nog wel even duren denk ik. Sowieso mogen ze hier niet voor hun 5e beginnen, in beide zwembaden in de stad niet. Opgeven mag eerder, maar dan moet je meteen voorkeursdagen doorgeven. Nu werk ik nog 3 dagen, binnenkort worden dat er al 2 of 2,5 en in de loop van volgend jaar stop ik waarschijnlijk helemaal met werken, dus ik heb nog geen idee welke dagen uit gaan komen. Liefst zou ik het om 4 uur na school meteen willen, maar op dit moment kan dat niet, omdat ik alle dagen dat hij 's middags school heeft werk.
Dus ik laat het nog maar even liggen, als hij 5 is en ik meer weet over mijn werk en wat ik ga doen/wil, dan kan hij er vast alsnog tussen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 sep 2013 12:49

Ik heb H ( net 5) nu pas opgegeven en dat zal aankomend jaar wel zijn. Onze voorkeur gaat uit naar een zaterdagmorgen. Eerder heb ik het niet gedaan, want hij had regelmatig oorontstekingen en buisjes. Daarnaast vind ik het gesleep naar een zwembad toe ook niets met nog meerdere kinderen. En ik begreep dat de schoolslag voor een kind onder de 6 jaar eigenlijk motorisch nog wat te moeilijk is.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 sep 2013 13:10

Onze kinderen gaan ook pas op zwemles als ze 6 jaar of ouder zijn. Dan zijn ze vaak wat sterker en hebben ze meer uithoudingsvermogen. Ook snappen ze wat beter hoe ze moeten zwemmen en hebben daardoor wat sneller een diploma.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 sep 2013 19:00

Memmem schreef:Onze kinderen gaan ook pas op zwemles als ze 6 jaar of ouder zijn. Dan zijn ze vaak wat sterker en hebben ze meer uithoudingsvermogen. Ook snappen ze wat beter hoe ze moeten zwemmen en hebben daardoor wat sneller een diploma.

Inderdaad, Boudin was net 5 en het ging voor geen meter... Gerlinde pas met 6 er op gedaan en die zwemt nu als een tierelier, zit in het vierde (er zijn er 5) bad en word 1 oktober 7 :-) Bevalt mij prima dat wachten tot ze wat ouder zijn iig.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 sep 2013 19:06

MissF schreef:Nu werk ik nog 3 dagen, binnenkort worden dat er al 2 of 2,5 en in de loop van volgend jaar stop ik waarschijnlijk helemaal met werken, dus ik heb nog geen idee welke dagen uit gaan komen.

Ik ben niet nieuwsgierig hoor :mrgreen: Maar stoppen met werken? Met een bepaalde reden? Hoef je natuuuurlijk niet te vertellen maar uit je berichten blijkt altijd hoe gek je bent op je werk, vandaar :D

Terug naar “Archief”