Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2013 10:48

Ik kan niet alle fruit verdragen mw. Helaas. :( Anders zou ik een fruitdag houden, ik lust vrijwel elke soort fruit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 sep 2013 11:00

Ik ben 3 kilo aangekomen en blijf nu al een tijdje op gewicht (70 kilo). Op zich zou er nog wel wat meer af kunnen. Maar ik voel me prima nu.

Hier ontbijt ik de ene dag mag fruit (bijv. 1 banaan en een citrusvrucht) of een groene smoothie.

Eet hier bijna geen brood meer.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 sep 2013 11:43

Mensen, nogmaals: probeer eens de koolhydraten te laten staan. Ik ben er blijvend 15 kg mee afgevallen.
Een kwestie van altijd goed eten. Mijn diëtiste is niet voor een speciaal dieet vanwege het jojo effect.

Mij bevalt dit het beste:
smorgen: kwark/yogurt met muesli. Thee.
smiddags: flinke salade: sla in vele soorten, tomaat, uitje, olijven, mager vlees, vis.
savonds: veel groeten met vlees, vis.

Later 1x pw een feestdag inlassen. Dan mag je met mate een stukje taart of iets dergelijks. Een ijsje etc. Een stuk worst. Broodje kaas. Een vet ontbijt met eieren etc.
Later: maximaal 2 glazen wijn pd. toegestaan. Liever af en toe een alcoholloze dag om de lever bij te laten komen.

Geen brood, rijst, pasta, tussendoortjes, snoep etc.
Wel koffie, thee, veel water.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2013 11:51

Ik schrap zeker geen volkorenbrood uit mijn menu. In volkorenbrood zitten vezels, die heel nuttig zijn en we vaak al te weinig tot ons nemen! Het geeft ook lang een verzadigd gevoel.
In brood en aardappelen zitten eveneens de B vitamines.
Degenen die dagelijks een grote portie vlees tot zich nemen, kunnen daar beter mee matigen en vette vleeswaren zoals worst e.d. schrappen.
Elke middag een salade zou mij na een week de strot uitkomen. :-&

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 sep 2013 11:54

Je moet het zelf weten, maar je kunt heel goed zonder brood.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2013 11:58

Waar haal jij dan je vezels en B vitamines uit?

En jij eet ook koolhydraten hoor.

Voedingsmiddelen kan je inderdaad indelen in 'snelle' en 'langzame' koolhydraten, afhankelijk van hoe snel ze het bloedsuikergehalte in het bloed verhogen. Sterk bewerkte producten met simpele koolhydraten worden snel afgebroken en dus ook snel in de bloedbaan opgenomen. Producten als groenten, fruit en bruin brood hebben complexe koolhydraten. Die worden dus langzamer afgebroken en de glucose komt geleidelijk, zonder al te veel pieken in het bloed", aldus F. Kok, hoogleraar te Wageningen.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 sep 2013 12:11

Let er bij brood dan op dat het graan gemalen is bij de molenaar en uit dit ongeraffineerde volkorenmeel brood wordt gebakken.
Muesli bevat de stoffen die je nodig hebt. Alleen zijn de granen nu ongebroken. Dat is de clou, maar die heb je goed beschreven.
Ps ik neem er wel een multivitamine tablet bij.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2013 12:14

Ik haal vrijwel uitsluitend brood bij de warme bakker. Het supermarktbrood vind ik vreselijk :-&
Ik bak ook wel eens zelf en haal dan een zak volkorenmeel bij de molen, een durp verderop.
Dat is eigenlijk het allerbeste denk ik, ook vanwege de vetten.
Maar ja, niet altijd zin in en tijd voor. :wink:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 sep 2013 12:15

schelpje3 schreef:Ik haal vrijwel uitsluitend brood bij de warme bakker. Het supermarktbrood vind ik vreselijk :-&
Ik bak ook wel eens zelf en haal dan een zak volkorenmeel bij de molen, een durp verderop.
Dat is eigenlijk het allerbeste denk ik, ook vanwege de vetten.
Maar ja, niet altijd zin in en tijd voor. :wink:

Heel goed. Waarom probeer je niet eens een paar dagen zonder? Leuke oefening hoor!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2013 12:18

Dat gaat niet, dan zou ik savonds helemaal in de knoei komen. Ik eet niet dagelijks vlees en als ik het wel in het menu verwerk, zo weinig mogelijk. Dan zou ik dus met een bord groente voor mn neus zitten.
Het probleem bij mij zit echt niet in de koolhydraten, ik eet maar 2 boterhammen per dag!
En één schep aardappelen of pasta of rijst. Ik heb een maagje op kinderformaat geloof ik. :-k

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 sep 2013 14:03

Ok Als je je er goed bij voelt en je goede gewicht hebt bereikt, kun je bijna alles (met mate) eten.
Ik heb in de vakantie in Italië ook elke dag pasta's en brood gegeten zonder 1 gram aan te komen. Blijkbaar is mijn lichaam in balans en kan het een enkele keer afwijken wel aan.
Maar, ik ben ervan overtuigd dat als ik weer volop koolhydraten ga eten het er zomaar weer aanzit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2013 14:44

Dan klopt er toch iets niet? Je moet gewoon normaal kunnen eten, zonder dat je aankomt.
Ik ga dan uit van een normaal voedings- en bewegingspatroon.
Het is niet goed als je de rest van je leven zo moet inperken. Weet je dat je daar op den duur ook van kunt aankomen? Als je je lichaam voortdurend in de "spaarstand" laat staan, gaat het steeds zuiniger om met energie.

Ik schreef al eerder, bij mij komt het probleem nu van medicatie. Ik zal zien of er iets anders is of dat ik meer moet gaan bewegen. Mijn lichaamsbouw van nature is tamelijk tenger, dus wat ik nu heb past niet bij mij.
Maar ik ga echt geen gezonde voedingswaren laten staan.
Bovendien kun je beter ietsje te zwaar zijn als je de 50 bent gepasseerd zei de orthopeed tegen mijn oudste zus.
Zij was ernstig ten val gekomen en had alleen haar pols gebroken.
Het is goed als er een laagje vet rond de heupen zit, aldus de dokter.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 sep 2013 16:04

Klopt: Ik heb in het algemeen te weinig beweging. Een zittend beroep en allergisch voor sportscholen. Ik probeer wel zoveel mogelijk te fietsen en wandelen.
In de vakantie beweeg ik veel meer en kan het lichaam zelfs 'verkeerde' voeding aan. Ik heb mij wel aangewend niet meer te snoepen en suiker sowieso te mijden. Blijkbaar triggert dat via de hersenen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 16 sep 2013 22:34

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 20 sep 2013 15:12

Net 8 kilo afgevallen met het laag-koolhydraat dieet.
Ik heb er 20 weken over gedaan. Het was echt bikkelen, want het waren geen 'vet'kilo's maar 'hormoon'kilo's.
Nu weet ik niet zo goed hoe ik weer normaal moet gaan eten, want ik ben ontzettend bang
om weer aan te komen.
Misschien is dit wel eerder in dit topic aan de orde geweest, maar ik heb niet zoveel tijd en zin om
112 pagina's door te lezen... :D
Wie heeft er een goede tip?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”