Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 29 aug 2013 08:56

Nederlander kijkt 201 minuten tv per dag, een record

Daar moet je toch niet aan dènken, ruim drie uur per dag op je luie reet zitten in je vrije tijd! :shock: ...en ondertussen een dik vadsig lijf krijgen en een grote lelijke hangbuik, omdat je verder overal met de auto heen gaat. :-& Dan kun je maar beter 201 minuten per dag op je fiets zitten. Mijn fietstijd bedroeg gisteren 371 minuten.
TV-kijken is me ook veel te passief. Dan zit ik nog liever op internet te lezen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 29 aug 2013 09:24

Je kunt ook op een hometrainer tv kijken.

Riska

Berichtdoor Riska » 29 aug 2013 09:41

hubert schreef:Je kunt ook op een hometrainer tv kijken.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 29 aug 2013 09:47

Ik zie dat heel vaak op de gym in de (buitenlandse) hotels. Dus lekker lopen of fietsen op zo'n apparaat en intussen de geest verrijken met bv Knevel en VDB. Of de Verandering.
Vind je dit een raar idee Riska? Boekelezer had het over vadsig worden van tvkijken. Daarom mijn opmerking om het combineren. Twee vliegen in ëén klap.
Misschien kunnen we dit in de kerk ook realiseren? :lol: :lol: :lol:

Riska

Berichtdoor Riska » 29 aug 2013 09:53

Niet raar - gewoon humoristisch!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 29 aug 2013 10:14

Bij mij op de sportschool heeft elk cardio-apparaat een eigen tv. Dus tijdens het crosstrainen of fietsen kun je gewoon kijken naar alle Nederlandse zenders (met je oortelefoontje in)
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 aug 2013 10:40

Boekenlezer schreef:Nederlander kijkt 201 minuten tv per dag, een record

Daar moet je toch niet aan dènken, ruim drie uur per dag op je luie reet zitten in je vrije tijd! :shock: ...en ondertussen een dik vadsig lijf krijgen en een grote lelijke hangbuik, omdat je verder overal met de auto heen gaat. :-& Dan kun je maar beter 201 minuten per dag op je fiets zitten. Mijn fietstijd bedroeg gisteren 371 minuten.
TV-kijken is me ook veel te passief. Dan zit ik nog liever op internet te lezen.

Niet als je een fan bent van "Nederland in beweging". :D

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 29 aug 2013 10:45

hubert schreef:Waarom geen hometrainers in de kerk. Zeker bij lange reformatorische preken kun je daar je gezondheid behoorlijk mee oppeppen en bespaart ook nog geld en tijd als je de sportschool kunt skippen.

Aansluiten op het trap-urgel en je bespaart nog electriciteit ook.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 30 aug 2013 08:40

Misschien niet heel opmerkelijk maar wel een beslissing die alleen maar valt toe te juichen:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... ijft.dhtml

Imbecielen die nog steeds denken met een ziekte die ze kunnen genezen van doen te hebben dienen te vuur en te zwaard en met alle middelen bestreden te worden!
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 aug 2013 08:50

Prins Bernard heeft lymfeklierkanker.

http://www.refdag.nl/achtergrond/konink ... r_1_764828

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 30 aug 2013 09:02

Interessante column, al zal de meerderheid hier er niet van willen weten:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... aken.dhtml
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 aug 2013 17:21

hubert schreef:Voor die mensen zijn er toch ook 'intelligente' kerken in Nederland. Misschien niet op het platte land. In de (middel)grote steden zijn ze zeker wel te vinden.
Kerken die belangwekkende ontwikkelingen op het gebied van godsdienst en samenleving willen uitdiepen, aanzetten tot een creatief antwoord op de secularisatie en tot nieuwe bezieling van de kerk. In gesprek willen gaan met onze (post)moderne tijd, met bijzondere aandacht voor literatuur, muziek en beeldende kunst en een eigentijds predikantschap voorstaan. De Bijbel niet historisch en letterlijk lezen en de dogma's laten voor wat ze zijn.
Helaas liggen veel christenen graag in de hangmat van zogenaamde zekerheden en platgetreden paden.

Intelligent geloven associeer jij blijkbaar met vrijzinnig geloven. Ik vind dat nogal simpel, en het is mijn overtuiging dat dat heel goed anders kan. Dat vrijzinnige vind ik helemaal niet zo geloofwaardig.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 aug 2013 17:23

FrankB schreef:Interessante column, al zal de meerderheid hier er niet van willen weten:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... aken.dhtml

Bedankt voor het interessante artikel. Ik vrees dat je hier veel medestanders zult hebben.
Bij het lezen ervan bekroop me het gevoel: dit zal wellicht meer iets zijn voor een zelfstandige discussie, dan voor opmerkelijke nieuwtjes. Dit even tussen neus en lippen door bediscussiëren zal niet meevallen, lijkt me.

De link onder 'een artikel' - zie aan het begin van het artikel - werkte bij mij helaas niet.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 02 sep 2013 08:52

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 sep 2013 09:10

Klopt, ik kreeg al een mail, terwijl ik zelf geen nieuw wachtwoord had aangevraagd.. 8-[ :?

Terug naar “Archief”