Daar moet je toch niet aan dènken, ruim drie uur per dag op je luie reet zitten in je vrije tijd!

TV-kijken is me ook veel te passief. Dan zit ik nog liever op internet te lezen.
Moderator: Moderafo's
hubert schreef:Je kunt ook op een hometrainer tv kijken.
Boekenlezer schreef:Nederlander kijkt 201 minuten tv per dag, een record
Daar moet je toch niet aan dènken, ruim drie uur per dag op je luie reet zitten in je vrije tijd!...en ondertussen een dik vadsig lijf krijgen en een grote lelijke hangbuik, omdat je verder overal met de auto heen gaat.
Dan kun je maar beter 201 minuten per dag op je fiets zitten. Mijn fietstijd bedroeg gisteren 371 minuten.
TV-kijken is me ook veel te passief. Dan zit ik nog liever op internet te lezen.
hubert schreef:Waarom geen hometrainers in de kerk. Zeker bij lange reformatorische preken kun je daar je gezondheid behoorlijk mee oppeppen en bespaart ook nog geld en tijd als je de sportschool kunt skippen.
hubert schreef:Voor die mensen zijn er toch ook 'intelligente' kerken in Nederland. Misschien niet op het platte land. In de (middel)grote steden zijn ze zeker wel te vinden.
Kerken die belangwekkende ontwikkelingen op het gebied van godsdienst en samenleving willen uitdiepen, aanzetten tot een creatief antwoord op de secularisatie en tot nieuwe bezieling van de kerk. In gesprek willen gaan met onze (post)moderne tijd, met bijzondere aandacht voor literatuur, muziek en beeldende kunst en een eigentijds predikantschap voorstaan. De Bijbel niet historisch en letterlijk lezen en de dogma's laten voor wat ze zijn.
Helaas liggen veel christenen graag in de hangmat van zogenaamde zekerheden en platgetreden paden.
FrankB schreef:Interessante column, al zal de meerderheid hier er niet van willen weten:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... aken.dhtml
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten